1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

@home mailprobleem

Discussie in 'Internet - Email' gestart door breex, 22 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoek op deze term eens in google dan zie je veel oorzaken die meestal bij de virusscanner liggen of bij een corrupte email database op je computer.

    Het zou dus heel goed op je eigen computer kunnen zitten.
     
  2. Voor de duidelijkheid, de officiele naam van zowel de POP als de SMTP van @Home is 'mail.home.nl'. 'mail.mars.home.nl' is dezelfde server, maar als ooit deze naam wijzigt, werkt het niet meer. Omdat 'mail.home.nl' de officiele naam is, zal deze zonder bericht van Ziggo altijd moeten werken.

    Aangezien het met telnet wel lukt, lijkt er geen probleem tussen jouw PC en de mailserver. Wat nog wel eens wil helpen is je virusscanner en firewall deïnstalleren (uitzetten is vaak niet genoeg). Als dit ook niet helpt kun je het beste je mailaccount opnieuw instellen.

    In Outlook Express:


    • Klik Extra -> Accounts
    • Alle (@Home) Emailaccounts verwijderen (aanklikken en 'verwijderen' klikken)
    • Klik Toevoegen -> Email
    • Vul de naam in die je als afzender mee wilt sturen, meestal voor- en achternaam) en klik op 'Volgende'
    • Vul je (@Home) e-mailadres in
    • Vul bij beide servers 'mail.home.nl' in en klik op 'Volgende'
    • Accountnaam staat nu voor je ingevuld, deze zo laten. Vul je wachtwoord in en klik op 'Volgende' en 'Voltooien'
    • Klik op knop 'Verzenden...' om te kijken of het werkt.
    • Helpt dit niet, maak dan je 'Postvak Uit' leeg, en maak een nieuw (test-)bericht aan naar je eigen e-mail adres en kijk of dit wel werkt.
    • Werkt het dan nog niet? Klantenservice bellen.
    Succes!
     
  3. Hi!

    Ik zou aanhouden wat nu op de Ziggo site staat:

    http://www.ziggo.nl/klantenservice/installatie-downloads/handleidingen/

    - ik was @Home klant: POP.home.nl en SMTP.home.nl

    Ut zijn ook andere ipjes

    Bye,
    Raymond.
     
  4. Code:
    C:\Documents and Settings\xxx>nslookup
    Default Server:  dns.tilbu1.nb.home.nl
    Address:  213.51.144.37
    
    > mail.home.nl
    Server:  dns.tilbu1.nb.home.nl
    Address:  213.51.144.37
    
    Non-authoritative answer:
    Name:    mail.mars.home.nl
    Address:  213.51.146.46
    Aliases:  mail.home.nl
    
    > pop.home.nl
    Server:  dns.tilbu1.nb.home.nl
    Address:  213.51.144.37
    
    Non-authoritative answer:
    Name:    pop.mars.home.nl
    Address:  213.51.130.39
    Aliases:  pop.home.nl
    
    > smtp.home.nl
    Server:  dns.tilbu1.nb.home.nl
    Address:  213.51.144.37
    
    Non-authoritative answer:
    Name:    smtp.mars.home.nl
    Address:  213.51.146.40
    Aliases:  smtp.home.nl
    
    >
    

    Inderdaad andere IPjes, maar het werkt allemaal...

    mail.home.nl was altijd de (toen enige) juiste instelling voor @Home klanten. Zie dat ze er nu wat aan toegevoegd hebben.
     
  5. smtp server @home onbereikbaar

    Sinds zondag 18 mei kan ik niet of nauwelijk email meer verzenden.
    telnet naar smtp.home.nl 25 geeft:
    Kan geen verbinding met de host maken, op poort 25. Verbinding is mislukt.
    Probleem is aanwezig op alle pc's thuis.
    Router reset, kabel modem reset, niets helpt.

    Ziggo helpdesk is inderdaad telefonisch onbereikbaar.
    Wie weet raad?

    P.S. Voor urgente emails werkt de webmail wel:
    ga naar https://webmail.home.nl en log in met je gegevens.
     
  6. Welk ip-adres probeert hij verbinding mee te maken als je naar smtp.home.nl telnet ?

    (eventueel is het ip van smtp.home.nl via command-line op te vragen met: nslookup smtp.home.nl of met ping smtp.home.nl zie je hem ook)

    Dit om te kijken of je Pc's of DNS misschien het ip-adres verkeerd omzet.
     
  7. smpt server probleem

    Hi cees,
    Het ip adres is 213.51.146.40
     
  8. Okee, dat klopt dus (in elk geval geen virus/trojan of gare DNS entry die roet in het eten gooit)

    Krijg je helemaal niets weg, of af en toe wel en krijg je nog een specifieke foutmelding?
     
  9. email probleem



    Heeeeel soms bij heel vaak proberen gaat er wel eens een email weg.
    Ik heb de fout van 'too many smtp connections' ook wel eens zien voorbijkomen.
    Of server too busy, try again later, heb ik als ik mij goed herinner ook wel eens gezien.
     
  10. Ja, ik denk dat ook. Klein lichtpuntje is dat webmail nog werkt, maar voor hoelang.....
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina