1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

E19 preview perode verlopen op Samsung dcb-9401R

Discussie in 'Samsung DCB-9401R' gestart door pvd, 19 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zodra ik de decoder uit stand-by haal krijg ik vrijwel altijd de melding E19 preview periode verlopen. Na 2 jaar weet ik inmiddels wel dat mijn preview periode verlopen is. Alleen op nederland 1 start de decoder zonder melding.

    Nu verdwijnt deze melding binnen ca. 15 seconden om plaats te maken voor beeld en geluid, maar ik vind het wel irritant. Is hier niks aan te doen?
    Ik heb dit ook (lang geleden) reeds bij @home gemeld, maar hier is nooit iets mee gedaan.

    Alvast dank voor de hulp.

    pvd
     
  2. nee, hier is niets aan te doen. De error geeft in deze situatie in feite de verkeerde informatie. In deze situatie zou er een E30 moeten verschijnen.
    Door het continue updaten van smartcard keys moet de ontvanger na het opstarten eerst wachten tot dat de betreffende keys ontvangen zijn, alvorens de gescrambelde signalen te kunnen descrambelen / decoderen.
    Andere boxen maskeren dit effect doordat de opstart procedure anders is ingericht of omdat de box in stand-by z'n keys blijft ontvangen.
     
  3. Bedankt

    Bedankt voor je reactie.

    Ik was hier al wel bang voor....

    pvd
     
  4. Gewoon altijd aan laten staan die box! Het maakt in energieverbruik niets uit.
     
  5. Hetzelfde probleem hier, ik heb vanmiddag de klantenservice gebeld, die gaat er de nieuwe software naar uploaden.
    Je moet de decoder wel aangesloten laten, daar hun hem afsluiten als ze zien dat er een tijdje geen activiteit meer is.
    Je moet nadien wel de normale zenders kunnen ontvangen die je ook analoog hebt.
    Momenteel is er niets veranderd qua ontvangst, indien het morgen nog zo is dan bel ik weer.
     
  6. samsung digital cabel receiver dcb- 9401r

    heb het zelfde probleem gehad.
    simpel op te lossen duurt ongeveer 10/15 min
    heb prima beeld,kan de receiver uitzetten en na het opstarten meteen beeld.
    het werkt via de afstants bediening.

    menu/installatie/software opwaarderen.
    Dit werkte bij mij perfect.
     
  7. Software opwaarderen had ik al gedaan, zelfs 2x, vóórdat ik naar Ziggo/@home belde.
    Helaas nu na 4á5 uurtjes nog geen succes, ik heb het idee dat ik met een kluitje het riet ben ingestuurd, daar men de eerste keer dat me dit overkwam, mij na het nummer van de smartcard vroeg, ditmaal was dat niet zo. :?

    edit: inmiddels heb ik gebeld en ben weer aangesloten, tal van problemen die er konden zijn hebben we samen doorgenomen, ik heb tenslotte een nieuwe coax kabel gehaald (op de oude was niet meer te zien of hij wel of niet 75 ohm was) , vanaf nu blijft dit kastje standby staan, ook als ik het niet gebruik.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mei 2008
  8. Het topic gaat over een (korte) E19 meldig bij het opstarten. Dit is een bekend probleem dat voorlopig niet verholpen zal worden.

    Hebben jullie (posters van de laatste dagen) alleen E19 bij het opstarten, of voortdurend E19?
     


  9. Ik heb (af en toe) die E19 meldingen in he scherm. Bij mij verschijnen ze alleen bij het opstarten van de decoder, Na wat zappen (of wat geduld) verdwijnt de melding. Als de melding eenmaal verdwenen is, komt deze tijdens het kijken en zappen niet meer terug, het is inderdaad een bekend probleem. Volgens mij heeft het iets te maken met communicatie van de decoder/smartcard naar het netwerk, deze melding verschijnt bij mij alleen bij het opstarten als de stroom er HELEMAAL af is geweest. Het is dan net of de autoristatie voor het kijken van de zenders even opgehaald moet worden door de decoder.

    Tot zover....
     
  10. Dat is precies het probleem. E19 meldingen bij het opstarten van een 9401 zijn dus min of meer standaard.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina