1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

SAMSUNG B270R Bit Error Rate (BER)

Discussie in 'Samsung DCB-B270R' gestart door breal, 19 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal,

    Heb sinds agelopen zaterdag ZIGGO (voor heen Casema) digitale televisie. Nu voor 39,95 met decoder en kaart.

    Heb alleen sinds ik het apparaat heb aangesloten een vrij hoge BER van 5 a 6. Resultaat is dat ik constant blokken in het beeld heb. Zeker tussen 20:00 en 22:00 wordt het helemaal erg.

    Ik heb de decoder rechtstreeks op het aansluitpunt van ZIGGO (Casema) aangesloten met een 7mm COAX 75 ohm. Heb ook de meegeleverde (korte) kabel geprobeerd in beide gevallen blijft het probleem.

    Mijn Signaalsterkte is 67% en de signaal kwaliteit is 84%, deze springt regelemaal naar resp. 70% en 88%. De BER is en blijft 5 a 6.

    Kan iemand mij vertellen wat dit probleem veroorzaakt, heb ZIGGO al gebeld en deze vertelde mij dat het signaal naar mijn appartement goed is. Zou een signaal versterker helpen, of moet ik betere bekabeling hebben? Volgens ZIGGO kan het ook liggen aan apparaten die storen zoals Draadloze telefoons, magnetrons, zelfs schotel antenes van de buren. Ik hoop snel van iemand te horen, alvast bedankt.

    Groetjes B-Real
     
  2. Op welke zenders heb je dit probleem ?
     
  3. Het probleem doet zich voor op alle kanalen :cry:
     
  4. welke waarden heb je ingegeven voor de frequentie en het netwerknummer tijdens de installatie ?
     
  5. frequentie 372 netwerknummer 5555
     
  6. Hallo allemaal,

    Heb sinds gisteren een goede afgeschermde kabel gekocht, met een dempingwaarde van 90dB, de conrectoren zijn affabriek gemonteerd. In eerste instantie leek het beter te gaan, maar helaas :-(

    Heb nog steeds blokken, en de BER ligt nog steeds tussen de 5 en de 6, met een wisselend signaal.

    Wat zou het nu nog kunnen zijn. Ik woon zelf in een flat helemaal aan het einde van de galerij, hebt het aansluitpunt van ZIGGO (voorheen Casema) gecontroleerd en deze is gewoon goed aangesloten. Digitale decoder zit rechtstreek op het aansluitpunt, krijg zelf het idee dat de versterker in de flat gewoon niet voldoende levert om mij een goed genoeg signaal te leveren. Zou een versterker kunnen helpen zo ja welke?

    Ga vanavond bij mijn schoonvader proberen deze heeft ook Ziggo, om te kijken of het nog evt. aan de decoder ligt, maar denk het zelf niet deze is gloednieuw.

    Groetjes B-Real
     
  7. Zou je eens willen proberen om de stekker er een half uurtje uit te halen (zodat de ontvanger afkoelt), om de ontvanger vervolgens weer aan te zetten? Ik ben erg benieuwd of je direct vanaf het begin blokken in beeld hebt of pas wanneer de ontvanger warmer wordt? Let tevens svp even op de BER-waarde.
     
  8. Ok ga ik doen, laat het je met een half uutje weten.
     
  9. Gebruik je de meegeleverde scartkabel? Deze is van slechte kwaliteit en gevoelig voor storingen van buitenaf. Zowel bij mijzelf als bij een kennis ook problemen met de beeldkwaliteit in het begin, maar na vervanging van de scartkabel perfekt beeld.
     
  10. Toch geen DECT telefoon, draadloze hoofdtelefoon, router o.i.d. in de buurt staan? Controleer eens of alle connectors goed contact maken en niet los zitten.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina