1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

De Eerste Ervaringen met Ziggo...

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door pjutr, 17 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. De dag is nog niet om, nu kwart voor acht, maar vandaag zou ik teruggebeld worden door de helpdesk van Ziggo om een definitieve afspraak te maken voor de monteur die afgelopen vrijdag niet is op komen dagen.
    De medewerkers zijn vriendelijk genoeg, daar ligt het niet aan, maar afspraken die mondeling gemaakt worden moeten ook nagekomen worden en daar schort het aan.


     
  2. Afspraken nakomen: wat is dat??

    Gisteren de hele dag met mijn telefoon in de hand gelopen, want de klantendienst van Ziggo zou bellen om een definitieve vervolg afspraak te maken voor een monteur waarop ik afgelopen vrijdagmiddag vergeefs heb gewacht. Maar ook de het beloofde telefoontje gisteren bleef uit dus weer een vergeefse dag, onderhand blijf ik met internet de stekker maar in en uit het modem trekken om af en toe nog verbinding te houden. Gelukkig wordt het nu weer wat kouder, en wellicht gaat internet dan ook weer wat beter functioneren. Als de zon op de kabelkast bakt is het uit met de pret. Afspraken die gemaakt worden door de klantendienst om technische problemen in de buitendienst op de kunnen lossen moeten ook opgelost worden, dus zowel de klantenservice als de technische dienst laat steken vallen.

    Drama Drama

     

  3. Wat is dat nou voor een onzin:roll:. De kast waar ik op aangesloten zit, staat op het zuiden. heel de dag in de zon.:shock:
     
  4. Nieuws, maar niet gepubliceerd op de ziggo site

    Uitzonderlijk veel klachten over Ziggo

    ANP
    gepubliceerd op 11 juni 2008 13:18, bijgewerkt op 13:18
    DEN HAAG - De Consumentenbond is de afgelopen 24 uur overspoeld met klachten over Ziggo, de onderneming die ontstond door een fusie van de kabelbedrijven Casema, @Home en Multikabel. Op het dinsdag geopende meldpunt kwamen al 2500 klachten binnen, ‘uitzonderlijk veel voor zo'n korte periode’, aldus de Consumentenbond.
    Consumenten die klachten hebben over Ziggo kunnen deze nog altijd melden via www.consumentenbond.nl/ziggo. ‘Bijna alle klachten zijn ontstaan na de fusie van Multikabel, @Home en Casema op 16 mei 2008’, aldus de belangenorganisatie van consumenten. ‘Het grootste probleem blijkt zich op dit moment te manifesteren op het gebied van de internetverbinding, het betreft 67 procent van de meldingen.'


    Heel vreemd dat dit nieuws nu net niet vermeld staat op de ziggo site.
     
  5. De eerste ervaring met Ziggo

    Vandaag maar weer eens met Ziggo gebeld en ja hoor na 23 minuten had ik een medewerker aan de telefoon, ik vroeg aan hem hoe het nou zat dat ik nog steeds niet gebeld kon worden, deze medewerker wist het ook niet ik moest maar contact met mijn oude provider opnemen, ik heb de Kpn gebeld deze medwerker vertelde mij dat Ziggo mijn abo had opgezegd maar geen nummer behoud aangevraagd, wat mij nog al raar in mijn oren klonk, nog maar eens met ziggo gebeld en ja hoor weer 25 minuten verder de volgende medewerker, hij vondt het maar een vreemd verhaal maar kon er niks mee, ik vroeg hem hoe het zat met mijn nog niet verkregen emailadres, hij vertelde mij dat daar wat vertraging in zat, en nu het mooiste van het verhaal de eerste medewerker die ik aan de telefoon had vertelde mij dat er nog steeds vertraging bij Tnt is met het uitleveren van de digitalerecorder de tweede medwerker vertelde mij dat er een stop op de uitlevering is in verband met een storing in de decoder, ik heb van mijn hele leven nog nooit zo'n leugenachtig bedrijf mee gemaakt als Ziggo, maar al met al ik kan niet gebeld worden mijn huidige nummer die al mijn klanten hebben bestaat niet meer alleen omdat ziggo zijn zaken niet regeld, wat een waardeloos bedrijf, tijd om de Opta inteschakelen.
     
  6. Er is iets gebeurd, wat weet ik niet, maar ik geef een loftrompet geluid.

    Het verhaal.
    Mijn moeder en mijn broer wonen in een zelfde pand.
    Mijn moeder betaalde voor tv en was daarnaast ook nog telefonie klant bij KPN/Tele2.
    Mijn broer was abonnee bij @home voor alleen internet intensief gebruik..

    Het signaal voor internet en tv komt op 1 punt in het pand binnen.
    Dus wilde ze een alles-in-1-plus abonnement van Ziggo.
    Met het telefoon nummer wat op naam van mijn moeder stond.
    Het nummer moest dus mee naar het nieuwe abonnement.

    Nadat de telefonie op naam van mijn broer was gezet, hebben we een compleet pakket bij Ziggo aangevraagd.
    Alles verliep goed, tot dat er imand een telefoon nummer bij de gegevens van mijn broer constateerde. Niet wetende dat het nummer al meer dan 10 jaar niet meer bestaat, danwel niet meer op naam van mijn broer stond, werd de gehele aanvraag geschrapt.
    Nadat ik opnieuw contact had gezocht met Ziggo en daarbij aangaf dat het bestaande nummer (het oude nummer van mijn moeder) moest worden overgenomen, werd mij verzekerd dat voor 6 juni het complete alles-in-1 pakket bij mijn moeder zou worden afgeleverd.

    Op vrijdag 6 juni waren alle verbindingen afgesloten, m.u.v. tv.
    Er was dus wel iets doorgekomen, maar alleen de doos met daarin het nieuwe modem en telefoon verbindingen, was nog niet gearriveerd.
    Zondag de 8e heb ik opnieuw gebeld en men zou een formulier invullen, om het proces te versnellen.
    (Even tussen door, mijn moeder is afgelopen dinsdag (10-06-2008) 80 jaar geworden.
    Het mensie kon dus niet bellen, of gebeld worden.
    Dus gewoon een drama voor haar.)

    Ik heb iedere dag een telefoontje gepleegd om te weten of het pakket al was verzonden.
    Tot op vandaag nog geen pakket ontvangen, maar vanochtend kreeg ik de mededeling dat het pakket einde van de week zou arriveren.
    Vanavond werd ik door een zeer beleefde medewerker gebeld en hij gaf aan dat de verbinding zo spoedig mogelijk zou worden hersteld.

    Alleen het even terug bellen door de medewerker, heb ik als zeer prettig ervaren. En verdient Ziggo en zeker de medewerker, op dit punt een zeer grote pluim.

    Nu maar hopen dat mijn moeder en mijn broer, nog voor het weekend alles rond zullen hebben.

    Mart
     
  7. Misschien heeft uw kabelkast wel een koeler binnenin. Ik ben niet de enige bij wie internet uitvalt als het warm wordt.

    Hier op de buurt staat nog een grote kabelkast (alleen niet voor internet, maar voor andere kabels van een straalverbindingstoren) en hier zit wel een koeling in.


     
  8. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Hoezo onzin?
    Exact zo'n probleem heb ik vroeger ook eens gehad met de (analoge) kabel TV hier.
    Bij warm weer werd het beeld op diverse zenders zeer slecht.
    Het heeft toen echt tijden geduurd voordat deze storing eindelijk opgelost was.:roll:
     
  9. Die kabelkast heeft helemaal geen invloed.

    Ik wilde met mijn bericht duidelijk aangeven dat het personeel helemaal niet zo slecht is, als wel eens wordt gedacht.
    Helaas is het allemaal erg complex. En als er dan een een-of-andere slimmerik is, die een totaal verkeerd telefoonnummer vindt en daarmee het hele proces stopt gooit, dan gaat het verkeerd.

    Op 6 juni zou de heleboel worden veranderd en dus ook het internet gedeelte.
    Het oude modem is op die datum afgemeld (het mac adres van het modem is ontkoppeld) en dus is er geen internet verbinding.
    Het nieuwe modem heeft een telefoonverbinding en dat moet dus nog worden afgeleverd.

    Mart
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2008
  10. Heb ik weer....

    Drie weken geleden, net voor verhuizing, heb ik een bestelling geplaatst via de website van Ziggo: alles in 1 met snelste internet plus een harddisk ontvanger besteld. Ik ben recent verhuist vanuit het UPC gebied naar het Casema gebied, via UPC maakte ik al gebruik van digitale tv en had daarbij een HD recorder - en dat wilde ik natuurlijk weer hebben.
    Ik ontving direct na bestelling in mijn mailbox een bericht waarbij Ziggo mij bedankte voor de bestelling en dat e.e.a. schriftelijk nog zal worden bevestigd.
    Tot op heden heb ik niets meer ontvangen via Ziggo, geen reactie van mijn aanmelding als nieuwe klant - geen reactie omtrent mijn bestelling - geen reactie at all...

    Eergisteren hoorde ik ineens van de klachtenregen gemeld via de consumentenbond over Ziggo en even Googlen en ja hoor... heb ik weer.
    Verhuis ik net naar een gebied waar geen andere digitale zooi te bestellen is dan via Ziggo en juist over deze Ziggo gonst het van de klachten op internet. Dus maar eens gebeld naar de helpdesk; en alles wat ik onder dit draadje lees over de helpdesk is waar. Wachttijd daarna u wordt doorverbonden naar een medewerker en dan is het ijzig stil aan de lijn (of sta ik dan weer in de wacht?)
    Wacht eens ik had ook een monteur besteld via het webformulier en heb daarbij aangegeven dat deze komende vrijdag de 14e in de ochtend kon komen. Via helpdesk menukeuze 3 en 1 kan je de afspraken automatisch op laten zoeken en ja hoor... voor uw adres staan geen afspraken gepland.

    Ik las dat via dit forum Ziggo medewerkers meeposten, bij deze aan de Ziggo medewerkers mijn oproep/smeekbede;
    - ik wil heeeeel graag klant worden en had me netjes aangemeld maar ik hoor lees of ontvang niets meer (stuur me het pakket en laat die monteur maar zitten spaart u weer 99 euro uit)

    Meestal worden bestaande klanten ergens de dupe van en contreert een bedrijf zich geheel op het werven van nieuwe klanten; deze manier van werken door Ziggo gaat ze zowel nieuwe als bestaande klanten kosten lijkt me.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina