1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

modem motorola

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door henri64, 17 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. hallo

    ik zit al jaren bij @home zonder al te veel klachten alleen de laatste tijd loopt geregeld mijn modem helemaal vast.
    ik kan hem dan ook niet meer met het knopje bovenop uitzetten of wat dan ook.
    ik moet dan soms wel 10 keer de stroom er af halen voordat hij weer los gaat zeg maar.
    tevens heb ik geregeld dat mijn snelheid in mekaar stort van ong 540 kbyte naar soms nog geen 100 kbyte.
    als ik dan het kabeltje uit het modem haal dat naar de splitter loopt eruit haal en weer opnieuw aansluit is het 9 van de 10 keer opgelost.
    ik heb het kabeltje al vervangen , de splitter vervangen , het kastje waar de kabel de muur in gaat vervangen , eigenlijk is alles vervangen op het modem na.
    het betreft een motorala modem .
    iemand hier ervaring mee , ik denk zelf dat het modem niet meer 100% is maar ik ben ook maar een leek.
     
  2. (geef in je profiel ook even op welk type modem je hebt, en het abbo en gebied waar je woont, da's makkelijker om te reageren)

    Het knopje op een motorola is meestal niet om hem te resetten of uit te zetten, maar is een soort slaap-mode waarbij je alleen de ethernet poort uitschakelt. Het resetten kun je het beste doen door de spanning even van het modem te halen en er weer op te zetten.

    Klinkt als een signaal probleem bij jou of een defect modem. Je kunt het beste even de helpdesk bellen en je probleem uitleggen, misschien sturen ze een monteur om het signaal te bekijken, het kan ook buiten je huis zitten bijvoorbeeld als alles al vervangen is. Maar natuurlijk ook in je huis-installatie. Als je het modem als enige aansluit, dus zonder splitters naar andere TV's en alleen het modem (via de optimizer) aansluit op je kabel installatie, is het dan beter ? In dat geval is het toch iets in je huis-installatie.
     
  3. het betreft een motorola sb5100 e modem.
    deze morgen ook weer kabel eruit en opnieuw erin moeten dan en dan is de snelheid weer goed.

    ik woon in de regio den bosch(5271) en heb een abbo van 29,95 per maand is nu ziggo z2 geloof ik.

    dit geeft speedtest nu aan als hij later in stort zal ik het nog eens proberen

    Download
    Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in NederlandKlaar[​IMG] 508.5 KByte/sec
    (=4068 kbps)Upload
    Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalenKlaar[​IMG] 108.1 KByte/sec
    (=865 kbps)Connection
    Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland.Klaar[​IMG] 670.0 Conn/minPing test Nederland
    Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt)Klaar[​IMG] 8.0 ms
     
  4. Je kunt het beste de speedtest van http://www.speedtest.net proberen, die van speedtest.nl is niet meer betrouwbaar, zeker met de hogere snelheden.

    Ik raad je aan om met de helpdesk te bellen op het moment dat je weer snelheidsproblemen hebt, ze kunnen dan op afstand in je modem kijken en misschien constateren wat er mis is. Dus dan nog even niet resetten.
     
  5. ik test altijd met speedtest.nl en beeline bandwidth test en klopt meestal wel.
     
  6. Nou als je een Z3 of Alles-in-1 extra hebt klopt van beide geen deuk, de testbestanden zijn veel te kort om te kunnen meten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2008
  7. nou dat heb ik dus niet, ik heb Z2( internet regelmatig) en werkt prima dus.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina