1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

ziggo wettelijk in de fout

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door modswat, 16 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. De handelwijze van Ziggo is in strijd met de Telecommunicatiewet die providers verplichting contractswijzigingen tenminste vier weken van te voren kenbaar te maken. Ook moeten zij de klant uitdrukkelijk wijzen op de mogelijkheid van opzeggen door die verandering.

    Met dank aan WebWereld.

    Maar wat doen ze eraan is mijn vraag?
    Een slap excuus briefje sturen mischien?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mei 2008
  2. Dat denk ik.....
    Op webwereld stond ook dat opzeggen binnen 4 weken moest gebeuren, wanneer denk je dat die brief komt? :cool:

    Teken van zwakte vind ik wel dat er ook op de officiële site niet even een klein katerntje voor is aangemaakt of nog beter naar iedere gebruiker even een mail maar dat zal wel aan mij liggen?!

    Stel je kijkt niet op fora, Tros Radar, Kassa, Webewereld o.i.d gaat deze belangrijke informatie wel aan je neus voorbij.
     
  3. Sterker nog de site werkt niet eens normaal.
    Maar wat word er nu aan ziggo gedaan,Ik bedoel kan deze maffia organisatie dit gewoon doen of wat?
     
  4. Ziggo

    Dit betreft geen slechte start van Ziggo maar een verkeerd einde van @Home en Multikabel. Het vooraf factureren gebeurt veelvuldig bijvoorbeeld bij de huur, het kranten- of tijdschriftabonnement of het lidmaatschap van de sportschool. Wat de bedrijven wilden meedelen is dat voortaan de abonnementskosten voortaan een maand vooraf worden geïnd. Dat hield voor de @Home en Multikabelklanten in dat zij éénmalig twee termijnen tegelijk afgeboekt kregen. Wat de bedrijven niet goed hebben gedaan is dat ze de klanten niet dertig dagen van te voren middels een brief hiervan op de hoogte hebben gebracht. Omdat het hier om algemene voorwaarden gaat waren de bedrijven hiertoe wel verplicht. Dat houdt ook in dat iedere klant, als hij of zij zich hierin niet kan vinden, het abonnement kan opzeggen. Wat de brief ook verzuimde te vermelden is dat men niet een maand extra ging betalen maar dat de volgende factuurmomenten dit weer gladstrijken. Die zijn namelijk begin juni en eind juli. Verder kan met klanten die door deze eenmalige verandering financieel in zwaar komen, betalingsregelingen mogelijk. Inmiddels hebben beide bedrijven een nieuwe brief verstuurd naar al haar klanten met excuses en een uitgebreide uitleg over de veranderingen.
     
  5. Een betalings regeling spreek je normaal gesproken af als je een achterstand hebt;) en aangezien ik altijd corect betaald heb gaat het hier niet om een achterstand gaat maar gewoon om een soort van "diefstal".....

    1 Week van te voren de mensen onjuist informeren over de dubbele incasso is gewoon ons voor het blok zetten...toch?

    De website van ziggo werkt niet normaal dus mijn online factuur kan ik niet eens inzien en dergelijke,En daar betaal ik wel voor meen ik.

    De brief waar echt alles in staat en die ziggo of @home wat ever verstuurd hebben is gedateerd op 15 mei......
    Opzeggen van het abbo kan dus vanaf 15 mei 4 weken gratis min die 1 week dat ie te laat is gekomen;) (kwam bij de meeste van ons rond de 21ste mei)

    Dit zijn FEITEN dus niet zomaar uit de lucht gegrepen,en ga nu niet zeggen aub dat je altijd aanloop problemen hebt want dit is gewoon dommigheid.

    Ik heb altijd met veel plezier het internet gehad van @home/ziggo maar ik ga in deze praktijken niet mee en heb mijn abbo dan ook opgezegd.
     
  6. Gefeliciteerd!Hopelijk wordt je er beter van!
     
  7. Hopelijk kom je niet van de regen in de drup.
    En je moet vooraf betalen! :wink:
     
  8. Succes met de afhandeling en ik hoop dat je elders beter uit bent maar ik betwijfel het.
    Mocht dit de reden voor opzegging zijn tenminste:eek:
     
  9. 4 reacties die eigenlijk niets toevoegen aan de discussie. Plus die van mij nu. Ik snap het allemaal wel, maar het wordt zo'n troep. Ik ga nog janken als alle 4500 forum leden nu afscheid komen nemen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina