1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Abonnement ontbonden?!

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door ivosp, 16 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ja, maar desondanks is het niet de bedoeling dat iemand tig keer hetzelfde bericht schijnbaar willekeurig in allerlei lopende topics zet (zoals we gezien hebben de laatste tijd), verplaatsen is een optie, maar de mensen erop aanspreken is dan ook wel nodig zodat ze weten waarom iets gebeurd.
     
  2. Nu ja, mijn persoonlijke ervaring van een ander forum, waar ik moderator ben, is dat als iemand net lid wordt en dan meteen in een aantal threads dit soort (ik noem het) spam gooit, is dat het betreffende lid dan lid is geworden om een beetje te zieken. Ik ben er dan snel klaar mee en dat betekent een lid minder en een entry op de ban list meer.

    Om terug te komen op de eerste post in deze thread. Het is natuurlijk niet goed als een nieuw bedrijf zo met nieuwe klanten om springt. In mijn ogen had je dit moeten kunnen zien aankomen en had je hier ook iets aan kunnen doen. Je klanten zijn je broodwinning. Zij brengen geld naar jou en dus zorgen zij ervoor dat je als bedrijf bestaansrecht hebt. Het is niet zo dat er vorige week ineens besloten is om vanaf vrijdag de drie bedrijven samen te voegen tot een enkel bedrijf. Bij ons als klant was dit eigenlijk al bij de aankoop van @Home bekend. Er is dus tijd genoeg geweest om goed na te denken hoe men dit aan zou pakken en wat daar allemaal bij komt kijken. Het is dus ook logisch dat men al in een vroegtijdig stadium moet hebben geweten dat men de pakketten op elkaar moet harmoniseren en dat men het klantenbestand in een enkele database gestopt moet worden. Het bewijs dat men zich dit wel degelijk heeft gerealiseerd is geleverd door het feit dat de pakketten inderdaad op elkaar aangepast zijn. Nu het klantenbestand nog. Dat was in mijn ogen ook niet erg moeilijk geweest. Maak een nieuwe database met alles wat je van een gebruiker wil weten en converteer dan de drie oude databases. Dat kun je heel geleidelijk doen door eerst multikabel, dan Casema en daarna @Home erin te stoppen en door een extra veld toe te voegen, waardoor je tot de daadwerkelijke fusie onderscheid kunt maken tussen de verschillende bedrijven. Indien dit niet mogelijk is, doordat bijvoorbeeld de oude helpdesks niet in een gemeenschappelijke database kunnen kijken, dan kun je het oplossen door een vijfde database te maken, die er hetzelfde uitziet als de nieuwe lage database die je hebt gebouwd. Hier kun je vanaf de fusie tijdelijk al je nieuwe gebruikers kwijt en dan kun je alsnog de databases migreren als hierboven staat. Als dat ook niet mogelijk is, dan kun je als laatste er nog voor kiezen om een tijdelijke database te bouwen en nieuwe klanten te melden dat er door de fusie wat vertraging is in het verwerken van de orders. Ik zie de problemen niet, maar dat zal wel aan mij liggen.

    Aangezien alle drie de oude bedrijven tot vrijdag acties hadden lopen, lijkt het mij dat men ook tot vrijdag mensen lid moet kunnen maken en dat men dus tot dat moment orders moet kunnen verwerken.

    Het had Ziggo gesierd om op zijn minst een tegemoetkoming aan te bieden aan deze nieuwe klant. Het is immers niet zijn schuld. Er is vast iets aan te doen. Je moet alleen willen.
     

  3. Prima verwoord. Heb hier niets aan toe te voegen.

    Gert.
     
  4. Ach Gert,

    Bij @Home was het ook altijd een gezonde Chaos. Vertaling: het werkte wel, maar als je dingen wilde veranderen, dan moest je altijd rekening houden met problemen. Dat is in ieder geval nog elke keer bij mij gelukt.

    Ik ben het ermee eens dat een aantal zaken natuurlijk nog niet vlekkeloos verlopen. Alleen vind ik ook dat een aantal zaken nooit een probleem mogen opleveren.

    Mijn oude werkgever fuseerde op een gegeven moment ook. Het was meer een overname. Na een tijdje zelfstandig te hebben geopereerd binnen de nieuwe organisatie werd er besloten om ons toch echt te fuseren. Ik ben twee maanden na het invlechten in de nieuwe organisatie weggegaan, omdat ik horendol werd van de chaos en de problemen. Na de tweede keer een voorschot op mijn salaris gekregen te hebben omdat we nog niet in het nieuwe personeelssysteem zaten, was bij mij de maat toch echt vol. Sommige zaken moet je niet aan tornen. Die moet je gewoon vanaf dag 1 goed op orde hebben. En een eerste indruk van een nieuw bedrijf, is heel belangrijk. Schade oplopen op zo'n moment, kan je als bedrijf nog lang blijven achtervolgen.
     
  5. Het klopt dat alle aanvragen met enige vertraging behandeld worden. Maar wees er van overtuigt dat er alles aan gedaan wordt om de klant tevredenheid weer terug te krijgen op het peil waar het was.
    Wachten duurt altijd lang, maar geef het bedrijf even de tijd.
    :oops:
     
  6. Al eens gebeld naar de klantenservice? dat wil wel eens verhelderend helpen.
    Succes,
     

  7. Ben ik nu negatief dan? Dacht 't niet. Uiteraard is/was @Home een gezonde chaos, ik ga er van uit dat het uiteindelijk bij Ziggo ook een "gezonde" chaos gaat worden. Ik zie het wel wat er gaat gebeuren want ik heb geen reden mijn abonnement op te zeggen.

    Gert.
     
  8. Nee, je hebt niet negatief. Heb ik overigens ook nooit beweerd. Alleen moet je een nieuwe partij niet alleen een kans geven, maar ook een beetje sceptisch tegen alles aankijken. Zo hou je balans in alles. Ik vel zelf mijn oordeel over Ziggo na de zomer. Dan zou alles gesmeerd moeten zijn en weten wij als klanten ook waar we aan toe zijn.
     
  9. Dit was de eerste keer dat ik kennis maakte met zowel Multikabel/Ziggo als het gebruikersforum. Aan beide momenten heb ik geen goede herinnering overgehouden. Kun je je voorstellen wat er gebeurt als je als nieuwe klant zo'n behandeling krijgt terwijl je oprecht een bewuste keuze maakt om deelnemer te worden en dan zulke reacties te krijgen? Je zwakt je reacties leuk af dat het nu net niet hier op zijn plaats was, maar ik vraag me af wat je dan van (nieuwe)klanten verwacht als die direct de deur worden gewezen of zo verwelkomt worden....
     
  10. Ja en dat vind ik dus vreemd, want dat blijkt dus niet altijd het geval heb ik gemerkt. Nu ben ik al klant van tv/radio diensten van de tijd dat dat nog een gemeentelijk cai was. Nog nooit problemen met ze gehad, tot nu dat ik internet via ze wil. Ik heb het idee dat de fusie vooral gericht is op leuk reclame maken dat het beter kan maar ze dat ondertussen in de praktijk compleet zijn vergeten door te zetten. En dat is meer dan teleurstellend te noemen, ik vind dat je zo niet met je klanten om gaat. Zet dan op zijn minst duidelijkheid op je website als je er voor kiest om je klanten niet persoonlijk te benaderen of zorg er voor dat je je klanten niet hoeft weg te sturen door ze sowieso geen leen apparatuur te sturen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina