1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

TRT international (640)

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Terra, 16 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ja, precies en de Mediamarkt houdt zich ook niet aan de consumentenwetgeving!

    Ik zit niet te wachten op een TRT-zendertje meer of meer, maar het gaat mij wel om het recht van de consumenten. Niet voor niets zijn er zoveel klachten over Ziggo. De site van http://kassa.vara.nl/portal? begint aardig vol te lopen.

    We hebben pas een keuze wanneer je kan kiezen uit twee of meer kabelaanbieders.
     
  2. Het recht van de consument is dat ze hun abo op kunnen zeggen als het niet bevalt maar dit heeft niets met consumenten recht te maken.
    Ziggo is in opbouw en binnenkort is alles gelijk op alle producten , dat er hier en daar een zendertje meer of minder zit hoort daar bij.
    Verwacht dat op lange termijn dit wel vaker zal voorkomen maar dan van de zender kant .
    Zenders die bepalen dat ze alleen in bepaalde gebieden ontvangen willen worden , kijk naar regio22 die alleen te zien is in multikabel gebied.
    In Brabant zitten nu al streek gebonden analoge tv zenders die op lange termijn waarschijnlijk ook digitaal gaan en ik denk dat dat niet landelijk zal zijn omdat er voor de zenders natuurlijk ook een prijskaartje aanhangt
    Dat de sites van kassa en radar vollopen is vrij normaal met een ombouw van deze omvang , er gaat altijd wat mis en dat is ook aangegeven door Ziggo.
    Veel van die klachten zijn serieus en moeten ook zo behandeld worden maar veel van die treur muziek bij kassa/radar die sommigen ten toon spreiden kan ik echt niet anders kwalificeren als gezeur.
     
  3. Weet je wat gezeur is, bedrijven die de wetgeving aan hun laars lappen en de consument in de kou laten staan als ze proberen hun recht te halen. Maar als het in de media komt zoals bij radar of kassa, sorry hoor consumenten we hebben foutje gemaakt. Of door drukte kunnen we het niet meer aan.

    Kijk maar hoe het is gegaan bij de dubbele incasso bij de @home en MK klanten. (Dat is toch echt niet volgens de wetgeving).

    Grote bedrijven zoals Ziggo, KPN, UPC, e.d. moeten eens goed moeten luisteren naar de consument, dan te zeggen als het u niet bevalt zegt u toch gewoon uw abonnement op.

    Dan jouw uitspraak dat het recht van opzeggen van abonnement geen consumentenrecht is, klopt totaal niet.

    Je kan op een 2 manieren opzeggen:
    1. Volgens algemene voorwaarden die gesteld is volgens contract met de provider.
    2. Volgens de wetgeving (consumentenrecht):
    - Per direct indien de voorwaarden wijzigen en de contractant het daar niet mee eens.
    - Indien de provider niet aan zijn verplichting voldoet en de contractant de provider de gelegenheid heeft gegeven alsnog binne een termijn van 14 dagen aan de verplichting te voldeon.

    De uitspraak die jij nu maakt kan alleen maar zijn van iemand uit zo'n callcenter.
     
  4. Zuiver voor mijn persoonlijke interesse, maar welke wetgeving is dat precies? Ik bedoel welk wetsartikel? Kan ik het eens aan mijn docent voorleggen.
     
  5. De uitspraak die jij nu maakt kan alleen maar zijn van iemand uit zo'n callcenter.[/quote] Terra

    Grappig dat je nu denkt dat ik een callcenter werk8-) , maar nee dat is geen baan voor mij .
    Je schrijfwijze geeft al aan dat je behoorlijk boos bent en ik kan mij dat wel voorstellen maar lijkt mij wat onzinnig om hier mee door te gaan omdat de oplossing is dat je alles opzegd en ik denk niet dat je dat nastreefd.
    De wet zegt mij niet zoveel zolang er niemand is die aangifte doet mocht het zo zijn.
    Een boete zou kunnen maar wie denk je wie dat betaald uiteindelijk:mrgreen:
     
  6. Is geen wetsartikel maar zijn rechten van de consumenten bij koop en verplichting van verkoper. Uit mijn hoofd is dit het "Burgelijk Wetboek - Boek 7".

    Het gelijkheidsbeginsel waar ik in het begin over had is onze grondwet.
     
  7. Tja ik ben hier ook al over begonnen. Bij Multikabel ontvangt men een extra regionale omroep de weer niet bij Casema en @home zit. (Heren beheerders nu niet mij aanvallen dat ik in de herhaling val!). Naar mijn mening moet alles voor iedereen gelijk zijn waar je ook woont en wie je ook bent. Daar slaagt Ziggo nog niet helemaal in.
     
  8. Ik geef je groot gelijk dit staat duidelijk in het gelijkheidsbeginsel http://nl.wikipedia.org/wiki/Gelijkheidsbeginsel

    Eén bedrijf, één logo, één klantenservice, gelijkwaardige prijsstelling dan ook gelijkwaardige produkten.
     
  9. Je zal Ziggo dus sowieso even de tijd moeten gunnen. Vraag is echter of dat ooit een haalbare kaart zal zijn. Niet alleen Ziggo bepaalt dus wat waar wordt aangeboden. Zelfs leveranciers van signaal hebben hun eigen wensen in deze.
    Ik begrijp dit doorslaan naar Ziggo ook niet helemaal. Wat je wilt is ageren tegen het feit dat bepaalde zenders niet worden doorgegeven en dat andere zijn verdwenen. Begrijpelijk, bij voldoende medestanders kan je daar ook wat mee. Met het onder "gelijkheids beginsel" onder te brengen maak je er een hele andere discussie van. Wellicht dat je hoopt hiermee 2 vliegen in 1 klap te vangen (COGas) ?
    Waarom niet in alle rust het overleg aangaan en argumenten inzamelen. Ik zie te vaak dat men maar meteen het zwaarste geschut in stelling brengt. Dat helpt geen zier verder. Natuurlijk zijn er emoties en kan men die uiten, maar met mate, het mag de discussie niet gaan overheersen. Het zet de toon en die moet je dan weer eerst weg zien te poetsen voor je aan de echte problematiek toekomt.

    Overigens heeft er al iemand ergens geklaagd dat de Telegraaf niet bij iedereen de Amsterdam bijlage in de bus stopt?
     
  10. Kijk dit vind dus weer dooddoener, gelijk op de emoties en het zwaarste geschut gaan gooien, en bla, bla, bla. Heb je aandelen bij Ziggo ofzo.

    Het gaat hier duidelijk om het belang van de consument en zijn recht. Niet om het belang van het bedrijf. Wij als consument hebben niet gekozen voor een samenvoeging van Casema, MK en @Home.

    In de meerjaren planning, sturende deel van Zesko-Holding stond allang vast dat op 16 mei Casema, MK en @Home, Ziggo ging heten.

    In mijn optiek hadden de zaken allang op orde kunnen zijn en de klanten beter geïnformeerd kunnen worden.

    Dan m.b.t. TRT dit had allang opgelost moeten zijn volgens het citaat van www.TVhomeforum.tk door Anoniem.

    Door anoniemop Zo Dec 23, 2007 12:30 pm Forum: Casema TVD | oud nieuwsOnderwerp: Uitstel uitbreiding pakket tot tweede helft januari 2008.Reacties: 58Bekeken: 5068

    ... aanpassingen in de administratieve systemen moet plaatsvinden. Na 9 januari blijven nog een aantal kleine verschillen bestaan tussen @home en Casema/Multikabel v.w.b. het radio pakket en het turkse pakket bij @home. Ook deze verschillen zullen in eind Q1 / begin Q2 opgelost zijn. [/color:2ei9ds7k]
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina