1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Persconferentie Ziggo op 15 mei 2008

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door commander, 15 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. [​IMG]
    Vanmorgen (15 mei) was er een pers-presentatie van Ziggo op het hoofdkantoor van Casema in den Haag.
    De MGV was ook uitgenodigd en aanwezig bij de de lancering van het nieuwe merk.
    Hier volgen enige notities :

    • Morgen, 16 mei gaat Ziggo dus officieel van start.
    • Men presenteert zichzelf als een heel nieuw bedrijf.
    • De hele organisatie is zodanig ingericht dat de beleving van de klant en de relatie daarmee centraal staat.
    • Men wil b.v. gaan werken met klantenpanels van zo'n 15 tot 20 duizend mensen, waarbij hun beleving en wensen mbt. de dienstverlening en het diensten aanbod worden geïnventariseerd. Dat daarmee b.v. het aanbod aan zenders in het RTV pakket wordt bepaald werd als voorbeeld genoemd. Het motto daarbij is "luisteren naar de klant".
    • Ook het klanten informatie systeem zal de mogelijkheid bieden om 1 ingang te hebben voor alles wat een bepaalde klant aangaat. Ik begreep dat deze ook zodanig is ingericht dat bekend is of men bij een klacht/storing stappen achterwege kan laten zodat als je een tweede keer voor dezelfde storing belt niet alles opnieuw hoeft te testen.
    • Komend najaar verwacht men alles op orde te hebben en worden een aantal grote zaken gelanceerd, zoals een groter aanbod van programma’s in HD-kwaliteit, interactieve TV en Video on Demand.
    • De plannen voor internet behelzen dat halverwege dit jaar de maxima naar 30MBps gaan en vervolgens tot halverwege volgend jaar met de komst van Docsis 3 stijgen naar 100MBps. Daarmee is het maximum nog steeds niet bereikt. Met dergelijke getallen ziet Ziggo dan ook geen noodzaak om zich bezig te houden met Fiber to the Home (glasvezel tot de voordeur).
    • Men gaat komende tijd inzetten op Alles in 1 pakketten (HD PVR) en HDTV (HD settop box) in samenwerking met een groot aantal retailers. De promotie van HDTV gaat onder de noemer "digitale sportzomer". Navraag leverde als datum juni.
    • Ziggo geeft onomwonden aan dat in de Alles in 1 pakketten hun markt ligt. Al hun diensten worden geleverd in slechts 3 "smaken".
    • Op termijn ziet Ziggo dat alle kabelnetwerken landelijk zijn gekoppeld.
    • Zakelijk gaat men voor het product "Office Extra" een "glasproduct voor het MKB".
    • Er wordt gestart met een service team aan huis en de komende 2,5 jaar verder uitgebouwd. De bedoeling is dat deze op aanvraag van klant de huisinstallatie controleert en klant adviseert. Deze service is voor de klant gratis waarbij Ziggo verwacht het aantal klachten enorm te kunnen reduceren. Het team kan eventueel de installatie aanpassen als er problemen blijken te zijn.

    Het persbericht van Ziggo:
     
  2. Ben benieuwd hoelaat morgen de officiele aftrap van Ziggo zal zijn......... en de site on-air is........trappel trappel:lol:
     
  3. Hieruit blijkt dus dat waarschijnlijk alleen de bundel abonnees in de toekomst van de internetsnelheidsverhogingen gaan profiteren. De jarenlange vaste klanten die Multikabel groot hebben gemaakt pissen weer naast de pot. Wedden ??!!
     
  4. Geen enkele media heeft aandacht gegeven aan Ziggo. Althans gisteren niet, misschien vandaag wel.
     
  5. Aan 1 kant begrijp ik wel dat Ziggo zich gaat richten op de 'Alles in 1' pakketten, maar (en daar ben ik wel een beetje verbolgen over) waarom meldt men dit niet gewoon eerder? Dan hadden meerdere mensen de mogelijkheid gehad om te profiteren van de aanbiedingen die tot 16 mei geldig waren. Nu blijf je gewoon je Extra (oftewel Z3i) abonnement houden met als gevolg dat je straks 'verplicht' in een bundel gestopt wordt. Ik had hier wel wat meer 'sturing' in verwacht, ten miste wat meer informatie voor de bestaande klanten verwacht. Ik begrijp dat men wacht, teveel aanmeldingen kosten ook weer geld, maar bijvoorbeeld een nieuwsbrief om te vermelden wat er gaat wijzigen of juist niet, had wel wat eerder gekunt.

    Ik ga echt niet bij elk wissewasje van de hoogste toren blazen òf op elke vindbare slak zout gooien, maar hier heb ik toch wel een beetje een 'genaaid' gevoel bij.
     
  6. Ik voel me ook genaaid hierover. Ik zit al een paar weken te twijfelen of ik bij Multikabel voor 16 mei gratis digitale televisie met ontvanger zou nemen, maar ik verwachte nu met Ziggo wel een betere aanbieding en wachtte ook op de nieuwe digitale ontvangers. Nu gaat dat allemaal enorm veel meer geld kosten en er is nog steeds niets bekend over nieuwe digitale ontvangers. Ik ga nu serieus naar digitenne kijken...
     
  7. Whoo klantenpanels. Waar kan ik me opgeven :-P
     
  8. noreply@ziggo.nl ...
     
  9. euh noreply (at) ziggo.nl daarna toe sturen heeft weinig zin als het een no reply (geen antwoord) adres is.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina