1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Hotmail.com blokkeerd @Home mailserver(?).

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Mr_Parker, 15 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Word er dan zoveel spam verstuurt via onbeveiligde draadloos verbindingen of gehackte computers?
    Of zijn er gewoon zoveel @Home abonnees die spam versturen?
    In het verleden had ik er ook veel last van, maar nu heb ik een eigen smtp server.
     
  2. Hi!

    Ja.

    Bye,
    Raymond.
     
  3. ik heb ook last van deze ban
    ik verstuur geen spam, heb geen draadloze verbinging en geen gehackte computer. mijn beveiliging is up to date
    ik vind het jammer dat jullie iedereen over een kam scheren.
    dit valt mij erg tegen, zeker van raymond, die zich als ziggo-official voorstelt
     
  4. Er bestaande 2 servers:
    de pop, de inkomende server
    de smtp, de uitgaande server.
    Zou er iemand (ongewild) spam versturen, dan kan een ISP een smtp-blokkade opleggen. dan kan je niets meer versturen, maar wel ontvangen.
    Zou in het geval van Hotmail een IP range geblokkeerd worden, dan worden velen hierdoor getroffen. Geeft Abuse@hotmail.com de zaak weer vrij, maar constateert dat de spam niet gestopt is, gaat de blokkade er weer op.
    IEDEREEN moet zijn/haar pc nagaan op spam en op trojans. gebruik daarvoor meerdere anti-spam en een goede anti-virus programma.
    Ook al denk je "dat kan mij niet overkomen" of mijn computer is niet gehacked, of ik werk niet draadloos, dan toch maar uitvoeren.
     
  5. Einde blokkade (?)

    Bron: COAX Belangenvereniging:

    Hotmail blokkeert Ziggo-klanten.
    [​IMG]
    19 Mei '08 [​IMG]Een 'beperkt aantal' klanten van kabelprovider Ziggo kan sinds enkele dagen geen e-mail meer versturen aan Hotmail-gebruikers. Volgens woordvoerder Bart Ledegang van Ziggo heeft de webmaildienst van Microsoft een mailserver van @Home, dat afgelopen week samen met Casema en Multikabel opging in het nieuwe telecombedrijf, op een zwarte lijst geplaatst. Reden voor de blokkade is dat vanaf de betreffende server spam zou zijn verzonden. Ziggo onderzoekt de klachten en verwacht dat de blokkade in de loop van maandag ongedaan kan worden gemaakt.
    COAX NL. heeft inmiddels ook de bevestiging van Ziggo ontvangen omtrent de bovenstaande problemen. Ziggo is nu bezig om in contact met hotmail te komen, om het hoe en waarom te achterhalen en wat te doen om van de blacklist af te komen.
    Bron: NU.NL Nieuws en Ziggo
    Update: 19.45 nog twee servers staan op de blacklist. Deze gaan er ook af maar het heeft even tijd nodig. De overgrote meerderheid ondervindt geen hinder meer bij het mailen naar hotmail.
    Update 20-05-08; Wij hebben zojuist de mededeling gekregen dat alle problemen zijn opgelost en er weer sprake is van ongehinderd verkeer.
     
  6. helaas, het is nog niet opgelost,
    heb uiteraard het gelijk uitgeprobeerd, maar krijg gelijk het inmiddels bekende emailtje:
    Mail niet afgeleverd : retour afzender
    etcetera
     
  7. Da's nogal oud nieuws en vrij nutteloos om te posten, daar begon deze discussie juist mee....

    Affijn, nagevraagd bij onze Ziggo contacten wat er vanmiddag weer is gebeurd, laatste status is:

     
  8. Hi!

    Er word gevraagd of er veel @home gebruikers spam versturen. Dat beantwoord ik met Ja. Waarom voel je je daarmee aangevallen? Dat deel mis ik denk ik. Als dat niet zo was dan was er ook geen probleem.

    Je geeft aan dat je zelf je beveiliging netjes op orde hebt. Dat is prima toch? Ik zou me daar zeker niet op aangevallen voelen. Er zijn legio klanten die het netjes op orde hebben, maar een ander aantal niet. Die verpesten het nu voor de rest, heel zwart wit gezien...

    Bye,
    Raymond.
     
  9. Hi!
    Biertje! Lekkerrr....

    smtp/pop, ja... komt er aan ;)

    Bye,
    Raymond.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina