1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Hotmail.com blokkeerd @Home mailserver(?).

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Mr_Parker, 15 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hi!

    Heb je daar ervaring mee? Ik wel, vanuit Multikabel verleden, Hotmail heeft een adres maar snel reageren op zulke meldingen doen ze dar niet hoor.

    Bye,
    Raymond.
     
  2. Ik heb hier hetzelfde. mailtjes naar live en hotmail retour. Was athome nog maar afgesplitst. Heb net 2 weken het 3 in 1 combi pakket.
    Probeerde de helpdesk te bellen, en bij athome was dat lokaal tarief en je raadt het al: nu 10 ct per minuut en 3 minuten verder ben je bij het juiste menu, waarbij je vervolgens krijgt te horen dat de wachttijd minimaal 9 minuten is. pffff.
    Wat een prutsers, als ik dit had geweten.
    En wanneer eea is opgelost? kan het niet vinden bij de storingspagina, ook dat nog.:x
     
  3. Je moet je wel realiseren dat Ziggo, @Home of welke provider dan ook hier zelf niets aan kan doen en ook niet de oorzaak is. In dit geval heeft de beheerder van Hotmail e.d. besloten om de ip-adressen van de @home mailserver of klanten op de zwarte lijst te zetten.

    Dat kan iedere mailserver doen en het enige wat @Home daaraan kan doen is een verzoek indienen om ze er weer af te halen. Of men dat wil is afhankelijk van de snelheid en medewerking van Hotmail.
     
  4. Hier ben ik het niet mee eens. Blacklisting doet men niet zomaar en @Home kan er wel wat aan doen. Als @Home zich inspant dat de smtp server niet kan worden misbruikt zal Hotmail @home niet blokkeren. Met andere woorden alleen @home klanten mogen mail versturen via de smtp server van @home. Verder zal @home op moeten treden tegen gasten die dan alsnog spam verturen. Als aan beide eisen voldaan wordt doet Hotmail ofwelke andere provider dan ook niet moeilijk. Zoals al eerder aangegeven zal @home zelf actie moeten ondernemen. Gezien de eerdere reacties hier van Ziggo zie ik dat nog niet gebeuren en zullen we nog lang met dit probleem zitten.
     
  5. @home kan er niets aan doen ???

    Nou zeg ... Mail geblokkeerd naar hotmail, met klachten wordt niets gedaan, telefonisch niet te bereiken,op klacht meldingen per mail wordt niet gereageerd , geen storing melding en hier wordt gezegd "je moet je wel realiseren dat @home er niets aan kan doen " :evil: ???
     
  6. Hier ben ik het volledig mee eens, maar ja... Raymond als medewerker van het gigantisch mooie bedrijf spreekt dit tegen :D Spam verzenden...? Op de blacklist... duidelijk en klaar.
     
  7. Ik denk dat jullie even over het hoofd zien dat er wel degelijk acties worden ondernomen tegen spammers.

    smtp blokkades gebeuren zeer regelmatig...

    Microsoft laat ik me niet over uit, ieder zijn mening......
     
  8. Blijkbaar onvoldoende getuige de blacklist en dit heeft niets met Microsoft te maken maar alles met het onvermogen van @home om het probleem aan te pakken.
     
  9. Ik geloof dat je mijn reactie niet begrijpt, tenminste dat blijkt uit het pictogram wat jullie erbij zetten.

    Ik probeer het nog een keer uit te leggen:

    Het feit dat Hotmail een ip-range of een mailserver op een blacklist zet wordt gedaan door Hotmail zelf, dát bedoel ik te zeggen. Ook IP-adresssen, bijvoorbeeld alleen jouw ip-adres kan op een blacklist komen waardoor jouw mail geweigerd wordt. Jij kunt er dan niets aan doen, of het nu wel of niet terecht is dat je op die lijst komt. Datzelfde geldt voor de @home mailserver.

    De @home mailserver is wel degelijk beschermd tegen standaard spammen. De enige die gebruik kan maken van de @home mailserver zijn @home klanten. Maar er zijn duizenden computers binnen het @home domein die besmet zijn met een virus, trojan of andere zooi en die spam versturen. De ip-adressen van die computers komen vaak automatisch op een blacklist en als er het veel zijn komt een hele range van ip-adressen op die zwarte lijst te staan en daar kan dus ook jouw ip-adres tussen zitten, terwijl jij nog nooit spam gestuurd hebt, maar iemand met een ip-adres in de buurt van jouw adres wel !

    Het enige wat @home daaraan kan doen is de klant die de spams stuurt afsluiten als er een melding van komt (en dat gebeurt ook), vervolgens kan @home proberen die ip-range van de zwarte lijst te krijgen, zelfs als ze dat direct doorgeven kan het daarna nog dagen duren voordat iemand van die zwarte lijst is afgehaald, domweg omdat @home daar zelf geen invloed op heeft hoe snel dat geregeld wordt, dat moet (bijvoorbeeld) Hotmail doen en niet @Home.

    In dit geval lijkt het mij dat niet de @home mailserver op de zwarte lijst staat, maar IP-Ranges omdat sommige @home klanten wel kunnen mailen en anderen weer niet.

    Of @Home er in dit geval wel of niet iets aan gedaan heeft door abonnees af te sluiten, te proberen ip-ranges van de zwarte lijst te krijgen weet ik natuurlijk niet, maar als jullie het gemeld hebben aan abuse@home.nl dan komt dat bij de afdeling die dat doet en die zullen de dingen die ik hierboven noem doen. Het resultaat daarvan kan dus tijd kosten die men niet zelf in de hand heeft. Ik neem verder aan dat de abuse afdeling ook actief de bekende zwarte lijsten controleert of er @home ip-adres-ranges of mailservers op voorkomen en dan zelf al actie onderneemt.


    Maar nogmaals mijn reactie was alleen bedoeld om aan te geven dat dit probleem niet 1/2/3 opgelost kan worden door een techneut van @home en ook buiten hen ontstaat.
     
  10. hotmail blokkeert @home.nl

    hoi:eek:
    ik heb contact gehad met hotmail hierover.
    ik zelf ben ook geblokkeerd.
    hotmail zegt dat het niet persoonlijk is en dat @home contact moet opnemen met hotmail hierover.
    :wink:maar in de email die ik steeds terug krijg als ik hotmail email staat wel degelijk dat mijn ip adres is geblokkeerd vanwage policy regels die ik overtreden zou hebben.
    wat niet persoonlijk???:mrgreen:

    maar goed , ik heb net gebeld en ziggo is bezig met hotmail om dit probleem op te lossen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2008
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina