1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Excuses @Home na klachten over vervroegde incasso

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door mandersp, 14 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vreemd, dat ik dit vind bij zdnet.nl.

    Ik heb nog geen excuses gehad en zdnet.nl weet er al van.
    Zijn er meer die hier niet / wel vanaf weten.


    Internetaanbieder @Home biedt excuses aan zijn klanten aan. Vanwege de fusie met Casema en Multikabel tot Ziggo moeten klanten van @Home nu ineens hun abonnementskosten vooraf betalen. Dat komt neer op twee incasseringen in de maand mei. Klanten zijn hierover echter niet tijdig geïnformeerd. Ook bij Multikabel is dit het geval, meldt De Consumentenbond.

    De belangenorganisatie zegt @Home te hebben aangesproken over de kwestie, naar aanleiding van klachten. De provider is op twee punten in de fout gegaan. Ten eerste is de informerende brief aan klanten slechts één week vooraf gestuurd, terwijl dit volgens de Telecommunicatiewet minimaal vier weken had moeten zijn. Ten tweede liet deze brief de wettelijke mogelijkheid om op te zeggen onvermeld.

    Klachten over @Home zijn ook binnengekomen bij Kassa. Daardoor staat de provider nu weer in de Klachten Top 3 van dit televisieprogramma. @Home heeft de fout toegegeven en stuurt klanten een brief met excuses, duidelijkere informatie en een opzegmogelijkheid. Tevens wordt een betaalregeling geboden aan klanten van Multikabel en @Home die door de gewijzigde incassoprocedure in de problemen komen.
     
  2. Betaalregeling??? Wat dacht @home van stornering van de te veel in rekening gebracht kosten en incasso van deze kosten aan het einde van de maand ZOALS OOK BELOOFD OP DE SITE EENBEDRIJF!!!!!!!!!!!!!!:evil::evil::evil:
     
  3. Er is inderdaad een brief onderweg, we hebben hem al gezien. Hierin wordt inderdaad excuses aangeboden dat te laat is meegedeeld wat er ging gebeuren bij @Home.

    Dat er een betalings-regeling mogelijk was, is al eerder bekend gemaakt in de media, maar nu dus ook per brief.

    @Bordewolf:
    Je gaat inderdaad einde maand betalen maar pas vanaf juli.... (juni/juli betaal je dus een hele tijd niets) zie het schema wat op de @home site staat:
    [​IMG]
     
  4. Ze zijn lekker op tijd... gisteren ook pas info ontvangen dat op 16 mei casema overgaat in Ziggo... 2 dagen voor de fusie, dus AtHome is niet de enigste.
     
  5. Het had @home gesierd als ze begin mei de normale incasso (van mei) hadden gedaan, gevolgd door een tweede incasso (van juni) aan het einde van de maand mei. Dan was er waarschijnlijk niet zoveel ophef over ontstaan.
     
  6. Of gewoon eind juni die van begin juli gedaan, dan had je maar 1 week eerder gezeten. Nu betaal je 1 maand dubbel en in juli bijna 1 keer in 2 maanden.....
     

  7. wat een ophef allemaal, betalen moet je toch!
     
  8. Ik snap het wel. Want twee keer geld van je rekening zou ik ook niet leuk vinden....
     
  9. Hoi,

    De fusie is niet pas morgen een feit, de bedrijven @Home en Casema zijn al in 2006 verkocht, maar bleven voorlopig elk onder hun eigen naam doorgaan.
    De nieuwe naam Ziggo is al in januari bekend gemaakt:
    http://webwereld.nl/articles/49607/zesko-kabelaars-verenigd-onder-ziggo.html

    Het kost nou eenmaal tijd om 3 bedrijven te integreren, alle technische systemen samen te voegen, en alles aan te passen naar de nieuwe huisstijl. Als klanten steeds de oude en nieuwe namen doorelkaar tegen zou komen werkt dat alleen maar verwarrend. Vandaar dat na de bekendmaking in januari de naam Ziggo naar buiten toe nog niet werd gebruikt...
     
  10. Ik vind het te gek voor woorden, wat is het doel hiervan? Geld binnenkrijgen? En dan achteraf de telefoontikken in rekening brengen? Dat is voor de consument helemaal niet duidelijk hoor. Ik accepteer het ook niet. Eerst zullen ze moeten overleggen met de klanten, klanten die nu volgens mij niet meer belangrijk zijn, alleen de ping-ping is belangrijk. Wij hoeven toch niks voor te gaan schieten? Ik blijf me hiertegen verzetten, abonnement opzeggen? Is er een alternatief dan? Nee, dat dacht ik ook en daar profiteert men van. Ik bedoel: Als men bij @Home ook gewoon achteraf betaald heeft waarom moet alles dan nu ineens veranderd worden? Dat heeft niemand mij nog kunnen uitleggen. Ik vind het ook gewoon niet kunnen...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina