1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Slechte ontvangst van Veronica bij Multikabel

Discussie in 'Samsung DCB-P850R (PVR)' gestart door mjanssen, 12 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanavond is het wel erg slecht gesteld met de ontvangst van Veronica bij Multikabel. Het probleem treed vreemd genoeg alleen op op de DCB-P850R, onze DCB-B270R heeft geen enkel probleem.

    Enig idee ?
     
  2. Heb hetzelfde probleem, Veronica, RTL 7 en nog een zender: één en al blokken in beeld, beeld loopt vast (geluid doet het wel), twee zenders door elkaar. 1 Grote ramp. Analoog is er niets aan de hand.....

    Na melding bij MK zei men dat ik er maar een versterker tussen moet doen.. Waarom? Analoog werkt het toch wél goed? Ook harde en zachte resets werken niet, heb de laatste firmware dus daar kan het ook niet aan liggen...

    Knap k@^#%@*^#%e
     
  3. Vermoedelijk heb je last van storing op je huisnetwerk, waardoor 1 of meer Transport-Streams gestoord worden. Dat kan bijvoorbeeld door DECT telefoons, draadloze koptelefoons, Digitenne zenders enzovoorts. Als het op 1 of meerdere kanalen zit hoef je dat niet te merken in je analoge ontvangst. Je kunt proberen met een goede kabel je ontvanger rechtstreeks aan te sluiten op het punt waar de kabel je huis binnenkomt, is het probleem dan weg, dan zit het in je huisinstallatie die je dan moet controleren op slechte stekkers en kabel en zo. Blijft het probeem, dan kan het aan het kabelsignaal zitten en moet je Ziggo bellen om een monteur te laten komen. Maar eerst dus zelf even checken of het in je huis zit of niet.
     
  4. Tsja, maar alle andere zenders werken zonder probleem!
     
  5. Bij digitale TV zitten zenders met een aantal op 1 kanaal, als je dan storing op dat kanaal hebt, vallen meerdere zenders uit. Weet niet of alles wat jij noemt in dezelfde stream zit, maar dat zou kunnen.
    De optie om zelf te testen is altijd het eerste wat je even moet doen.
     
  6. OK, en hoe test ik dat dan?
     
  7. Zo test je dus zelf...
     
  8. Ben er inmiddels achter dat de drie probleemkanalen op dezelfde frequentie zitten (442 uit mijn hoofd). Zal vandaag of morgen eens de antenne rechtstreeks op de ingang aansluiten, kijken of dat scheelt.
     
  9. Decoder aangesloten op een versterker, nu geen problemen meer met de ontvangst
     
  10. Bij mij heeft Ziggo inderdaad ook een versterker in de meterkast geplaatst. Storingen zijn nu weg en het beeld is een stuk scherper.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina