1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Signaalonderbreking op 466 MHz.

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door AW78, 5 mei 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Al geruime tijd heb ik last van storingen op de zenders in de transport stream op 466 MHz (Journaal24 en Omrop Fryslan). Het signaal hapert voor een periode van tussen de 2 en 7 seconden. Deze hapering herhaalt zich elke 80-85 seconden. Je kan er echt de klok op gelijk zetten. Ik heb heel veel andere kanalen getest maar het probleem doet zich uitsluitend voor op de zenders van deze frequentie. Heel irritant dus als je een gemist journaal wilt bekijken. In de transport stream lijst heb ik gezien dat het protocol PSI/SI ook op deze frequentie wordt meegestuurd (bevat programma-info e.d.). Ik weet niet of hierin de oorzaak kan liggen?
    Heb al eens multikabel gebeld en die adviseerden mij de stekkers van de ontvanger opnieuw uit en in te pluggen. Het was toen enkele dagen over, maar na een tijdje begon het weer. Heeft iemand enig idee...?

    AW.
     
  2. Dingen als dect telefoons willen nog weleens instralen op die frequenties..

    Gebruik je wel goed afgeschermde stekkers?

    Er staat me wat bij dat ik laatst iemand ook heb horen praten over deze TS, ik moet even goed nadenken wat daar ook weer mee was.. Ik vraag even na..
     
  3. Telefoon staat op 2,5 meter van m'n digitale ontvanger. Niet vlakbij dus.
    Heb 'n Samsung 9401.
     
  4. Koppel je telefoon eens helemaal los en je weet meteen of het daaraan ligt.
     
  5. Ik heb dat een tijdje geleden ook gehad. Na veel speurwerk kwam ik uiteindelijk uit bij de zender van de draadloze hoofdtelefoon die te dicht bij de (overigens erg goed afgeschermde) coax stond, maar toch instraalde. De oude typen draadloze hoofdtelefoonzenders zitten rond de 466 MHz, dus...
     
  6. Batterijen uit de telefoon gehaald en netsnoer van de adapter van het koppelstation gehaald...

    Exact 83 seconden wachten...

    Nog steeds storing! :x


    Heb geen draadloze koptelefoons in huis.
    Netwerk van de PC is ook niet draadloos. :neutral:
     
  7. Het kan zelfs bij je buren vandaan komen of van een andere (sterke) zender in de buurt van bijvoorbeeld digitenne. Maar alleen dus als het instraalt op je huis-installatie.

    Kun je je digitale TV ontvanger (tijdelijk) direct aansluiten met een zo kort mogelijk kabeltje op het aansluitpunt waar je kabel-tv het huis inkomt ?

    Als het daar dan wegblijft weet je zeker dat het in je huis-installatie zit, dat zou je wel verwachten, ook omdat je al aangaf dat het even weg was toen je iets met pluggen gedaan had.

    Welk merk en type DTV ontvanger heb je ? (zet het even in je profiel) Want bij een Samsung DCB-P850R PVR zijn er problemen bekend met interne bekabeling van de ontvanger zelf die dit kan veroorzaken. Zie hier.
    (Edit: zie dat je een Samsung-9401 hebt een paar posts terug :oops: )
     
  8. Mensen van twee huizen verder hebben idd. een satelliet staan. Lijkt me stug dat het van zoiets kan komen, want dat zou betekenen dat zowel ik als Multikabel er niets aan kunnen doen.
    Digibox aansluiten op het signaal in de meterkast heeft niet veel zin, aangezien ik dan ook een TV moet aansluiten en ik heb daar geen stekkers meer over. Wordt dus een heel gedoe, en bovendien, als hij het daar wél doet ben ik nog geen stap verder want ik ga toch niet in de hal TV kijken voortaan... :roll:
     
  9. Ik bedoel buren die een 'zendend' apparaat gebruiken zoals een draadloze koptelefoon, telefoon, WiFi etc. Je kan daar wel iets aan doen, omdat je hier alleen last van hebt als er een probleem zit in jouw huis-installatie, doordat het ergens kan instralen. Je moet dus eerst vaststellen of het door "lek" in je huisinstallatie komt, anders kom je geen stap verder.

    Dat snap ik, maar dat is de enige manier om vast te kunnen stellen of het binnenkomende signaal storingsvrij is. Is je ontvangst dan wel goed dan moet je stap voor stap je huisinstallatie controleren en verbeteren.

    Je kunt ook dat stap-voor-stap controleren doen zonder eerst in de meterkast te beginnen, maar als het binnenkomende signaal niet goed is kost je dit extra werk :

    1 - haal alle kabels en splitters los vanaf je aansluitpunt, ook je kabelmodem voor internet en de splitter daarvan weghalen en je kabelmodem uitzetten.
    2 - Sluit alleen je DTV box aan met een directe kabel, dus haal alle splitters/versterkers e.d. er tussenuit en zelfs je TV niet op de antennekabel aansluiten en kijk of de ontvangst dan wel goed is. Heb je nog steeds hetzelfde probleem, dan komt de storing binnen via die enige kabel die aangesloten is, of het binnenkomende signaal in je huis is al niet goed. (dat kun je dus alleen maar vaststellen door direct in de meterkast met een korte kabel te kijken). In dat geval kun je vragen om een monteur, maar als het probleem toch in je eigen kabels zit moet je misschien betalen.
    3 - was het in stap-2 wel verholpen, sluit dan stap voor stap elk deel van je huis installatie weer aan en kijk wanneer je storing begint. Zoek dan verder in dat deel wat je weer aansloot toen de storing weer begon. Dat kan dus ook een slechte plug zijn in een TV op de slaapkamer waar een stoorsignaal opgepikt wordt en via de kabels dan bij je DTV box uitkomt....
     
  10. Ik heb iets soortgelijks gehad, het euvel zat bij mij in de doorlusdoos in de huiskamer. Dit mag helemaal geen doorlusdoos zijn, maar moet een zg. einddoos zijn. En.... het was allemaal toch door een installatiebureau aangelegd. Toen ik de stekkerdoos eenmaal vervangen had, gaf dat een wereld van verschil.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina