1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

24 uur bellen @home is niet onbeperkt!

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door vinnie-terranova, 1 mei 2008.

?
  1. Nee waarom? 2000 minuten kom ik toch niet aan!

    6,7%
  2. Ja! ik loop met een headset en ik bel meer dan 2000 minuten per maand

    13,3%
  3. Maakt me niks uit! Maar adverteer niet met onbeperkt!

    66,7%
  4. Waar gaat dit over? Niks is onbeperkt!

    13,3%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb al een lange tijd het alles in een pakket bij @home, met internet intensief, digitaal tv extra en 24 uur bellen (onbeperkt).
    Nu heb ik me laten vertellen dat onbeperkt bij @home, toch niet zo onbeperkt is als men doet geloven. @home schijnt nog gebruik te maken van Fair Use Policy dat betekend dat je per maand tot 2000 minuten gratis kunt bellen (is voor mij ruim voldoende):)

    Wist iemand dat?
     
  2. Nee, wist ik niet! Waar heb je deze informatie vandaan?
     
  3. Wie heeft dat verteld?
    En geldt dat ook als @Home veranderd in Ziggo?
     
  4. Dat was tot nu toe nooit zo expliciet beschreven volgens mij. Er was altijd al sprake van een 'fair-use-policy'.
    Inmiddels is dat blijkbaar vastgesteld op 2000 minuten per maand zo te zien op de verschillende websites:
    Zie Multikabel en Casema. Bij @Home is er op de website nog sprake van "fair-use-policy" zonder dat daar de 2000 minuten genoemd zijn. Het lijkt erop dat de "2000 minuten" nieuw is omdat dit vroeger niet zo expliciet genoemd werd. Toen werd alleen fair-use genoemd.


    Dus "onbeperkt" is tegenwoordig vastgesteld op 2000 minuten. (Hopelijk laat men deze "eenheid" ook vastleggen in de wet zodat consumenten weten dat als iemand adverteert met 'onbeperk' het duidelijk is dat het om 2000 minuten gaat :? )

    Overigens mag je met het "Onbeperkt Bellen Avond en Weekeinde" maar half-onbeperkt bellen (1000 minuten per maand). Maar wacht...dat noemen ze óók "onbeperkt" bij Casema...... eh... :shock:


    Even rekenen:
    Dan kost 1 minuut dus € 9.95 / 2000 = € 0.005 ofwel een halve cent per minuut mits je ze alle 2000 opmaakt en je betaalt geen starttarief verder tot de 2000 minuten op zijn. (2000 minuten is ongeveer 1 uur gratis bellen per dag) Bij het avond/weekeind abbo betaal je iets meer (0.6 cent per minuut)
     
  5. Dit stond al een behoorlijke tijd op de websites hoor. Echter geldt dit niet voor De bundels abbo van wat ik begreep die bellen altijd gratis met andere telefonie klanten van ziggo en daarnaast het gewoonlijk lage tarief:).
     
  6. Jah klopt, het 24 uur ''onbeperkt'' bellen bij @home komt neer op ongeveer een uurtje per dag gratis bellen. Persoonlijk vind ik dat je dan niet moet adverteren met onbeperkt!! Opletten dus als je gemiddeld meer belt dan 67 minuten per dag, en dat een maandje volhoudt, valt aan het eind van de maand toch nog een telefoonrekening MET gesprekskosten bij je op de deurmat.
    @home zoals het hoort????????????????????????????????Niet echt lijkt me!

    Ben ineens wel heel niewgierig wat dat betekend voor internetgebruik, heb even in de voorwaarden zitten lezen, geen download limiet, maar WEL ook een faire use policy:roll:, @home geeft aan dat ze maatregelen kunnen nemen als je ver boven het gemiddelde verbruik komt. Maar wat is het gemiddelede klantenverbruik bij @home....... zeer benieuwd...... kunnen we weer net als ''vroeger'' een datateller mee laten draaien:lol:
     
  7. Voor zowel bellen als internetten hanteert @Home een FUP, maar de laatste jaren heb ik niet meer gezien dat er iemand werd aangesproken op veelgebruik. Eerder gebeurde dat nog wel eens bij internet, maar dan alleen wanneer het veelgebruik andere gebruikers hinderde. Bovendien kwam er dan eerst een waarschuwing.

    Kortom: Zolang je niet aangesproken wordt op je gebruik, zou ik me geen zorgen maken.
     
  8. Ik vind het ergerlijk. Niet eens door het feit dat die 2000 min/maand er kennelijk zijn (en ongetwijfeld ook al bij @Home), maar door de ondoorzichtige manier van communiceren van deze clubs.

    Ziggo: maak de klant vooraf duidelijk dat FUP een maximum van X per periode Y heeft. Of bij "onbeperkt": helemaal geen limiet en geen adders onder het gras.

    Nog een leuke voor deze draad: facturatie voor telefonie gaat van "1 (kalender)maand" naar "ongeveer 30 dagen". (Weer zoiets: "ongeveer 30 dagen"? De computers die de Call-Detail-Records processen kunnen dat echt tot op de milliseconde per ingestelde periode nauwkeurig!).

    Die 2000 min geldt dus ook voor "ongeveer 30 dagen", denk ik? Of worden het 29 dagen voor de FUP en 31 voor de factuur? :?
     
  9. Ach ik maak me er niet zo druk om... ik kom bij lange na niet aan de 2000 minuten.... dus voor mij maakt get niet zo'n groot verschil. Maar als ze gaan adverteren met: Een uur per dag lekker gratis bellen, klinkt het ineens een stuk minder aantrekkelijk. Vandaar waarschijnljk. Zou trouwens wel wat meer duidelijkheid geven aan de klant. Ik heb dit jaar bijna 2 jaar 24 uur bellen van @home, (welk me uitermate goed bevalt) maar bijvoorbeeld nooit geweten dat de fair use policy al bij de grens van 2000 minuten in werking wordt gesteld. (moest ik van verschillende ''vergelijkingssitessite'' vernemen zelfs.) en ik denk dat veel meer gebruikers van het betreffende pakket dit niet weten. Ik snap wel dat ze een grens moeten stellen om misbruik te voorkomen, maar wat mij betreft mag de grens voor ''onbeperkt'' wel wat hoger liggen. Maar wel meer bedrijven adverteren met ''onbepekt'' wat geen onbeperkt blijk te zijn....... KPN bijvoorbeeld, met HI, hier wordt reclame gemaakt op radio en tv...... onbeperkt SMSen voor maar 9.95 per maand. Wat in de kleine lettertjes staat als je je aan hebt gemeld voor deze dienst: dat je een sms limiet hebt van 1000 smsjes per maand hebt, noem ik ook niet echt onbeperkt! Maargoed, dat is een discussie voor een ander forum....... Vind het trouwen wel vreemd, want de muziek en filmindustrie zeuren steen en been dat er zoveel illegaal gedownload wordt. Dit is de laatste jaren explosief toegemomen door de opkomst van de breedband verbindingen, met ''onbeperkt'' downloaden. de klant onbeperkt laten bellen kost eigenlijk geen drol, en en er kan minimaal schade door veroorzaakt worden, dit is met internet net andersom..... en daar kunnen we jaarlijks met zn allen voor miljarden aan films muziek en andere media blijven downloaden.......terwijl de snelheden blijven stijgen.......stel we downloaden over 2 jaar met 100 mb/s ,ik zei dus stel, dan nemen ze bij @home (Ziggo) het gemiddelde verbruik van de klant, ik denk dat er dan veel mensen zijn die een wolkenkrabber van Harddisks zullen kunnen bouwen......... met dataverkeer die de coating van de coax/glasverzelkabels doen smelten.........
     
  10. je hoeft je niet druk te maken maar ik vind het niet eerlijk dat ze zeggen dat het onbeperkt is ,dan moeten ze er bij zeggen tot max 2000

    maarja kom er gelukkig net niet aan hahahaahahah , maar het is een principe kwestie

    groetjes hugo2
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina