1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Abonnementskosten een maand vooruit?

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door TomH, 25 apr 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Als het geld niet afgeschreven kan worden of als je de afschrijving storneert heet het voor MK dat je een betalingsachterstand hebt.
     
  2. Ik zit bij @home en betaal sinds dat ik abonnee ben VOORAF. nooit achteraf. Het klinkt wel of Multikabel nu extra geld wil binnenhalen, echter hebben de Multikabelaars altijd een rentevoordeel gehad van 1 maand.
     
  3. Bij good-old KPN was en is dat al jaren zo.

    Bij de meeste abonnementen betaal je de vaste lasten vooruit, en het variabele verbruik achteraf. In een overgang zoals nu kennelijk is het inderdaad misschien 1 maand lastig voor sommige met erg krappe beurs.
     
  4. Snap de idiote commotie niet hoor...

    Men (Multikabel) heeft een brief gestuurd met daarin de uiteindelijke bedoeling.
    Kan men het niet betalen? Dan bel je gewoon even en vraag je een regeling aan.

    Damn, de slak kruipt voorbij en men moet weer gaan zeiken?
    Tsja... je betaalt in 1 maand 2 keer... De afgelopen maand en de nieuwe maand. Bla bla, niets nieuws, Multikabel liep achter qua betalingen. Overal betaal je vooraf... No big deal. En uh, niet verkeerd bedoelt hoor, ben je het er helemaal niet mee eens? Kap je toch gewoon lekker met Multikabel :wink:
     
  5. Brammetje, dat het gebeurt daar kan ik nog inkomen, maar de achterbakse manier waarop met het doet niet.
    En ook bij @home betalen ze in de lopende maand, dus wijkt Casema dan alleen af?
    Laten ze dan op één of andere manier in middenweg zoeken. Maar nee, lekker extra inkomsten genereren en het gaat niet om een "l*llig" bedragje.
    En wie "profiteert" er van? Niet de gebruikers, maar de aandeelhouders, etc.
    Er zullen ongetwijfeld een paar hoge bazen zitten met een leuke optie-regeling die bij een "goed" jaar een stevige bonus opstrijken van ons geld.
    Zo gaat een goed en gezond lopend bedrijf naar de kl*te door een stelletje zakkenvullers.

    Ik moet bij mijn baas ook eerst een dienst leveren voordat ik poen krijg.
     
  6. Ook al profiteer je er wel van, betalen moet je toch...
    Is toch zo...? Zij zijn de leverancier van de verleende diensten met wie jij een contract aan bent gegaan. Geen zin in deze onzin? Dan beëindig je het contract. Heel simpel, de mogelijkheid wordt je zelfs geboden. Tot die tijd, zal je het gewoon moeten gaan slikken. Jij niet betalen, jij geen tv òf internet òf geen radio. Klaar.
    Nee we gaan als gebruikers weer op alle slakken zout strooien. Als je het er niet mee eens bent, sorry voor de botheid, ga dan weg!!! Bij alle bedrijven zijn de aandeelhouders degene die er van profiteren. Er wordt alleen maar overgegaan op een ander betalingsmoment. Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig hier. Ja, natuurlijk, nu zijn er vast ook wel mensen die gaan zeggen dat Multikabel de gebruikers een maand gratis moet schenken... Kom op zeg, dat zou pas helemaal van de pot gerukt zijn. Het feit blijft, je moet alleen maar de maand juni (die je toch al moet betalen!!!) een maand eerder betalen. Is de meest simpele oplossing. Men was ook gaan zeiken als Multikabel had voorgesteld om het bedrag over 6 maanden te verspreiden. Kap toch eens met die onzin en ga eens over tot de orde van de dag.

    Domme vergelijking... je weet net zo goed als iedereen in Nederland dat werkzaamheden altijd achteraf betaald worden. Mits je een voorschot verlangt, dan wordt dit ook weer afgetrokken van de daadwerkelijke beloning welke altijd achteraf gegeven wordt. Bla bla, 'je verdient het wel, maar je krijgt het niet' onzin dus ;). Met zoiets kun je de handelingen van Multikabel niet vergelijken, simpel. waarom moeten op alle slakken zout gestrooid worden? Betalen moet je toch, wat ik veel belangrijker vind... wat gaat er met het X-tra abonnement gebeuren. Betaalt wordt het toch, maar wil niet achtergesteld worden.
     
  7. @Home gaat geen volle maand achteruit, maar een week of twee. Tot nu toe betaal je rond de 7e van de maand voor de lopende maand. Dat is dus niet geheel vooraf, maar komt wel in de buurt. Nu gaan ze naar volledig vooraf.
     
  8. Men overdrijft graag in het eigen voordeel! Haha, 1 oplossing, stop met zeuren en ontbindt het contract. Doei doei. (PS Algemeen gericht, niet tegen jou Tja :wink:)
     
  9. OOK @HOME GAAT DEZE WIJZIGING DOEN !!!!!!

    Hier klopt inderdaad iets niet !!! Ik heb @home internet destijd twee maand gratis gekregen. Aan het begin van de eerste maand dat ik moest gaan betalen werd voor die maand mijn abo geld afgeschreven. Dus ca 3/4/5/6e van de maand. DUS VOORAF !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Dit geldt ook voor mijn digi-tv abo (voor de zekerheid ook maar eens nagekenen) en mijn telefoonabo. Direct na de gratis periode werd en wordt AAN HET BEGIN VAN DE MAAND de GEHELE maand ingehouden.

    Ik ga nu geen dubbele kosten betalen (zoals @home en ook Multikabel nu willen). Dan betaal ik EN mei EN juni VOORAF!!!!!!!!!!!!! Dus betaal ik twee maanden vooruit. Daarnaast ben ik niet van plan voor iets te gaan betalen voor wat nog niet is geleverd. Zeker met de diensten van @home laat dit nogal te wensen over. Laatst bijvoorbeeld weer overdag een dag zonder telefoon gezeten!

    Ik zal zondermeer overgaan tot storneren aangezien dit gewoon jatten is!!! Overigens zou ik er alleen ONDER PROTEST mee in kunnen stemmen wanneer @home dit doet AAN HET EIND VAN MEI ipv ZOALS GEBRUIKELIJK BEGIN MEI. Dan betaal ik immers MEI achteraf en JUNI vooruit.

    Ik blijf erbij dat we alleen hoeven te betalen voor geleverde diensten.
     
  10. Zie mijn eerdere bericht het heeft niets met Twinner o.i.d. te maken. Wanneer je als abonnee aan het begin van een maand betaald, voor die betreffende maand, bijvoorbeeld op 6 mei voor de maand mei (volgens mij bij @home iedereen) dan betaal je dus straks op 6 mei, EN voor de maand MEI (VOORAF) en voor de maand JUNI (VOORAF). Dus TWEE maand vooruit, voor diensten die niet geleverd zijn. Deze regeling mag alleen ingaan wanneer men de automatische incasso's innen EIND MEI (bijv 30 MEI) in plaats van zoals gebruikelijk aan het begin van de MAAND!!!!!!!!!!!!!!!!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina