1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Abonnementskosten een maand vooruit?

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door TomH, 25 apr 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. of misschien een mailtje naar de consumentenbond?

    ik heb die brief over de abbo kosten een maand vooruit betalen ook gisteren (zaterdag) ontvangen.
    Ik dacht eerst ook dat t over iets anders ging maar ze willen dat je nu eenmalig dubbel betaald
    ik vind dat t in termijnen zou moeten mogen want nu moet je ruim 126 euro ineens betalen dat is voor veel mensen veel geld.
     
  2. abonnementskosten vooruit.

    Dan moeten ze het een waarborg tegen wanbetalers noemen maar niet een al bestaande gebruiker.
    Ik ga de consumentenbond hun voorwaarden laten bestuderen..
    Het antivirus programma F-secure is ook al duurder geworden: van 2,50 naar 2,95 dat is ruim 9%.
    Neem ik ook meteen mee..
     
  3. Ik denk de Consumentenbond er niets aan zal doen. Ik herinner me dat iemand een jaar of tien geleden daar een klacht indiende over precies hetzefde onderwerp, alleen betrof het toen KPN Telecom. Het antwoord was dat KPN het vrij stond om het abonnement van tevoren te gaan incasseren.
     
  4. Ja, maar KPN kun je gemakkelijk afzeggen en naar een andere aanbieder stappen.

    Bij kabalaars ben je gewoon gebonden !

    Men had ook een maand niet kunnen factureren, of 50/50 !

    De keuze is altijd in het nadeel van de klant, zo zie je dat men zelf donders goed weet dat je toch niet overstapt (of over kunt stappen)

    Ik noem dit machtsmisbruik.

    De eerste aanbieder die me alle discovery's + scifi aanbied, is de mijne :-)
     
  5. abonnementsgelden

    Dat 3 kabelmaatschappijen samen gaan zal kosten besparend werken.
    Alleen voor ons wordt het duurder. Ik ga dit toch aanhangig maken. Dan blijft nog de exobitante verhoging van de kosten van hun virusprogramma.
    Ook honderden (oudere )mensen snappen niets van de brief over het veranderen van hun gebruikersnaam en tenslotte werkt hun virusscanner F-secure niet goed.
    Bij een algehele scan kreeg ik 3 virussen die ik NIET kon verwijderen. De helpdesk heeft mij na een paar keer bellen het programma Ad Aware gestuurd.
    Deze haalde nog eens 77 virussen uit mijn computer.
    Tenslotte heb ik Hitman Pro erop losgelaten en toen kwamen er ook nog een aantal Trojaanse paarden en Spyware uit...
    Waar zijn we nu mee bezig ? terwijl het gratis programma AVG op mijn andere computer wel prima werkt.
    Tenslotte krijgen alle Family abonnes die OOK telefoon
    nemen in een all=in pakket een hogere snelheid en de rest niet. Dat heet pressie ! (Zo, blij dat ik dit even ergens kwijt kan).:evil:
     
  6. Abonnementsgeld vooruit!!

    Als we erop vooruit gaan, zal ik er niet zoveel moeite mee hebben. Maar ik denk dat dit niet te verwachten is. Het zou nog wel eens zo kunnen zijn dat we programma's/zenders in moeten leveren. Het was eleganter geweest wanneer men ons had aangeboden: voortaan per die en die datum incasso, hetgeen voor ons als voordeel zou zijn, dit bieden wij u aan vanwege deze verandering. Een leuke geste aan klanten, die je daarmee weer een beetje het gevoel meegeeft; de klant is koning! Zoals destijds, alweer lang geleden.:evil:
     

  7. Ik denk dat ze bij @Home van het begin van de maand (5e-7e) naar het einde van de maand ervoor zullen gaan. Als ik het goed begrijp zit MK aan het begin van de laatste week van de maand (24e). Dat zou voor @Home dus een verschuiving van ong. 1.5-2 weken betekenen.
     
  8. Ik ben het helemaal eens met TVAS.

    Laat MK eerst maar eens de alle voordelen van de fusie voor de klant opsommen. Op het ogenblik zie ik alleen maar negatieve veranderingen die beetje voor beetje gecommuniceerd (of gelekt) worden. Kom gewoon met een eenduidig verhaal voor alle Ziggo abonnees met wat we krijgen, wat we gaan verliezen en wat het gaat kosten.

    Dit is gewoon machtsmisbruik !


    [Edit]
    Ik heb net even naar voorwaarden van een machtiging gekeken.
    In de folder op http://www.veiligbankieren.nl/scrivo/asset.php?id=33853 staan twee interessante dingen:

    • Pagina 2:
    De incassant moet u tijdig laten weten wanneer hij het geld van uw rekening afschrijft. Ook moet hij u ruim vooraf informeren over een wijziging van het te betalen bedrag.


    • Pagina 6:

    Incasso-opdracht is ten onrechte ingezonden
    Dat geldt bijvoorbeeld als de Incasso-opdracht:
    een extra bedrag betreft dat in de machtiging niet is voorzien en waarvoor u geen expliciete schriftelijke toestemming heeft gegeven.
    Dit bied dus de mogelijkheid om een bedrag terug te laten boeken. Bij veel banken kan je via de site voor internetbankieren dit eenvoudig regelen.

    Dat geeft MK wat extra administratie. :lol:


    [/Edit]





     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2008
  9. Wat is in dit geval de definitie van ' ruim' ?

    Extra? je betaald toch hetzelfde als altijd, alleen op een andere datum?

    Ik zie in deze 2 stukjes absoluut geen sluitende reden waarom het ilegaal zou zijn zoals sommige proberen te suggereren. (blij ben ik er ook niet mee, maar ik zie helemaal niemand met een onderbouwing. Alleen wat loze kreten roepen wat je in sommige posts nu ziet vind ik wel erg makkelijk)
     
  10. Daar schiet je veel mee op! ;-)
    Reden voor MK om de tarieven wegens die hogere administratie kosten maar wat te verhogen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina