1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Abonnementskosten een maand vooruit?

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door TomH, 25 apr 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Graag verder on topic blijven. We hadden het over dubbele facturatie.
     
  2. Waar is MK mee bezig?

    De dubbele facturering is de druppel voor mij. Even een schets van mijn contact met het boeven bedrijf MK.

    Een jaar geleden afgesloten wegens het niet betalen van de rekening. Ik ben geen wanbetaler maar de ten name stelling kwam niet overeen met mijn rekeningnummer waardoor het abbonementsgeld terug geboekt werd. Heb toen een discussie gevoerd over de her-aansluitkosten die MK niet wilde betalen. (50 euro voor een knopje indrukken). Daarboven kwam toen nog de afgelopen maand EN DE NIEUWE MAAND. Toen zei MK dat het heel normaal is voorraf te betalen en dat dit ook gebruikelijk is bij energie/huur etc. Dit zou betekenen dat ik dit jaar 14 maanden ga betalen! Klanten die niet heraangesloten zijn 13 maanden. Dit om het klantensysteem gelijk te trekken. Waarom ten nadele van de trouwe klanten? Waarom niet Casema klanten een maand teruggeven? Waarom pas twee weken voor incassering een brief? Een brief met een mededeling die in strijd is met het contract. Ja dan hoor ik MK al zeggen..."wij hebben het recht om wijzigingen door te voeren en u het recht op het contract op te zeggen" Nou mooi dan heb ik daar twee weken voor. Gemiddeld staat voor een aansluiting zes weken. dat betekent dus een maand geen internet en televisie.

    Ik heb geen bundel. Ik heb appart power internet en digitale tv. Las ik op de MK site een leuke actie met een gratis harddisk recorder bij het bundelen van de diensten. Maar toen ik daadwerkelijk de recorder wilde ontvangen werd het een ander verhaal. Het zou in eerste instantie gaan om nieuwe leden. Het stond weliswaar een beetje "ongelukkig" op de site MAAR ze bedoelden ermee dat alleen nieuwe klanten die een bundel zouden nemen in aanmerking komen voor de recorder. Maar ik ben toch een nieuwe klant voor de bundel? Dat was dus de ongelukkig gekozen woordkeuze. Afijn alsof dat nog niet alles was, kreeg ik twee dagen daarna een brief in de bus dat MK mij 50 euro terug stort omdat klanten die nu lid zouden worden geen borg voor de modem hoeven te betalen. (wat ik jaren geleden bij aanmelding wel betaald had) Mk streeft ernaar om nieuwe klanten hetzelfde als de bestaande klanten te behandelen. Hahah ik moest er gewoon om lachen. Als ik hetzelfde behandeld zou worden als nieuwe klanten dan zou ik dus gewoon de harddisk recorder moeten krijgen. Maar nee, we hebben niet te maken met eerlijke mensen logica maar met MK, waar toch alles nét iets anders is.

    Door deze twee ervaringen kan ik niet anders concluderen dat het MK bestuur wanbeleid voert. De klantenservice op een laag niveau zit en dat het nieuwe mega grote kantoor tegenover mijn huis (in de straat van Mac Donalds Heerhugowaard) gefinancieërd wordt met op slinkse wijze verkregen gelden.

    Ik doe hier niet aan mee en ben op zoek naar een alternatieve internet en tv aanbieder, waarschijnlijk zal dit moeilijk worden daar waar MK een monopolie positie geniet. Is dit soms de reden voor het beleid? Je zou haast denken van wel. Want welk alternatief hebben wij? ADSl? de problemen m.b.t. de snelheid zijn bekend. Daarmee houdt het al op.

    Mensen het is tijd voor een signaal naar Mk! Daarmee bedoel ik niet een internet poll of iets dergelijks maar een signaal dat bij het waardeloze op geld beruste beleid van MK past.

    Groet

    Eugy
     
  3. Ik ben het hier niet mee eens, en ga ook zeker een klacht indienen op de manier hoe het gaat. Mensen gaan op vakantie, en krijgen dus ook nog eens een dubbele rekening voor hun kiezen. Bovendien vind ik het knap dat multikabel weet hoeveel ik ga bellen, dit klopt gewoon niet. Bovendien heb ik nog geen brief gehad, en ik accepteer geen brief 1 week voor tijd. Want dan heeft multikabel een probleem erbij :wink:
     
  4. Gaat niet om je belkosten, die betaal je gewoon achteraf net als nu. Alleen het abonnement wordt voor de komende maand afgerekend ipv gedurende de maand.
     
  5. Beste mensen ook ik ben onaangenaam verrast door deze brief en mijn gedachten zijn eigenlijk al door jullie verwoord. Even dacht ik nog dat het zou gaan over de snelheidsverhoging toen ik de enveloppe zag maar dat bleek ijdele hoop.

    ADSL is voor mij geen optie anders vloog MK er vandaag nog uit en was ik ook van het voor mij niet noodzakelijke RTV abonnement af.

    Het is niet vreemd om vooruit te betalen, dat doe je met de huur ook, maar de manier waarop dit gebeurd vind ik zeer onelegant.

    Tsja MK is overgenomen door twee investeringsfirma's en het doel van zulke bedrijven is geld genereren. Er zal waarschijnlijk stevige druk op het management van het trio MK, Casema en Home uitgeoefend worden om het rendement te verhogen want men heeft hier ruim 5 miljard euro in geïnvesteerd. Nu is er dus een handig trucje gevonden om even 16 miljoen -volgens de berekening van buisj- op te halen en dat laat je toch niet liggen. Op deze manier betalen de MK klanten dus 3,1% van het aankoopbedrag van MK.
     
  6. Ik zit bij @Home en betaalde gewoon achteraf.

    Dit is weer een misselijke streek om even wat extra geld te creeren.

    Ik princiepe heb je er nu wat aan als je opzegt, dan kun je een maand langer kijken ;-)

    Maar ze weten ook, er is geen concurentie in kabelland, dus mijn mailtje naar kassa en radar zijn al onderweg, die jullie dat ook even ?
     
  7. Incasso terugboeken

    Misschien een idee om de incasso stop te zetten? Gewoon per maand achteraf betalen en ervoor zorgen dat ze er zelf doodziek van worden?

    't Is maar een idee hoor.

    Aart :mrgreen:
     
  8. Ik vrees dat hier voor de publieke consumentenvrienden weinig eer aan te behalen is.
     
  9. Voordeel is wel, dat je nu per direct kunt opzeggen, vanwege de wijziging van het contract !
     
  10. Bij mij haalt @Home altijd aan het begin van de lopende maand de abonnementskosten van mijn rekening.
    Maar dat gaat blijkbaar ook veranderen volgens: http://www.home.nl/mijnhome/factuur/
    Ik heb (nog) geen brief gehad over deze wijziging.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina