1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Abonnementskosten een maand vooruit?

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door TomH, 25 apr 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. betaling geschied altijd achteraf,is wat er in het contract staat.

    er is een wettelijke minimale periode waarin dit soort wijzigingen doorgegeven horen te worden aan klanten.
    hier heeft MK zich dus al niet aan gehouden.

    het is natuurlijk belachelijk om te stellen "dan kunt u opzeggen"
    dat is niet waarom ik een abbo heb genomen,om het op te MOETEN zeggen.
    en dan na 3 maanden pas weer een abbo mogen nemen bij MK,want dat zijn DAN de regels.

    MK heeft van zichzelf ook een hoge pet op als het gaat om hun vermeende service naar klanten toe.
    dit weerspreekt enig besef van het woord "service"

    we worden nu in "mei" de maand waarin het plaats gaat vinden pas op de hoogte gebracht van een "verplichting"
    terwijl door het samengaan de abbo kosten al een keer zijn verhoogd.

    wat er nu gebeurt is een dwangmiddel uitzetten naar de klant,in de vorm van een dictatuur.

    met een betalingsregeling geef je MK dus een jurispedentie om in de toekomst zo te mogen handelen,en ik neem aan dat MK bepaald in hoeveel termijnen je dat dan moet/mag betalen.

    ik ga er niet mee accoord,en laat ze me maar eens afsluiten dan.
    gelukkig heb ik 2 advocaten in de famillie.

    en het zinnetje "wijzigingen voorbehouden" is hier niet van toepassing,omdat we te laat op de hoogte zijn gesteld.
     
  2. Bij Multikabel werd er op verschillende data afgeschreven. Met bijvoorbeeld een Power of Power Bundel abonnement was dat op 24 april bijvoorbeeld. Bij Family eerder in de maand, dus bij jou op de 8e. Je betaald dan dus (gedeeltelijk) achteraf voor dezelfde maand. Met ingang van mei betalen we allemaal gelijk in de laatste week van de maand, maar dan wel voor de komende maand.

    In jouw geval met Family denk ik dat je dus niet op de 8e betaalt maar ook pas in de laatste week van de maand. Je betaalt dan de rekening van mei dus 2 weken later dan normaal en de rekening van juni ongeveer 2 weken vroeger, maar wel tegelijk.
     
  3. dan nog even een aanvulling:

    Na 12 maanden gaat de contractsituatie over in een contract voor onbepaalde tijd, dat opzegbaar is met een opzegtermijn van 4 weken.

    hier gaat MK al de fout in,het is namelijk wettelijk zo dat men geen jaar contract meer mag afdwingen als men er een gratis product aan hangt volgens een actie.

    en is het wettelijk zo dat MK ons minimaal een MAAND van te voren op de hoogte had moeten stellen.

    belt u zelf maar met het juridisch loket,zij leggen het u graag uit.
     
  4. Multikabel heeft geen jaarcontracten meer, die zijn maandelijks opzegbaar. Alleen bij een actie waar je een "gratis" DTV box krijgt en zo kan een langer contract zitten. Maar daar heb je dan zelf ook voor getekend bij je aanvraag hiervoor. Dat staat allemaal in de algemene voorwaarden.
     
  5. Zoals ik het lees op de @home site wordt het geld begin of midden mei dubbel afgeschreven. Deze info is deze week door @home gepost.
    Dit staat er:

    Wanneer wordt het abonnementsgeld van mijn rekening afgeschreven?
    Uw abonnementskosten worden altijd maandelijks vooraf via automatische incasso afgeschreven van uw rekening. De komende maanden wisselt het moment waarop de abonnementskosten worden afgeschreven van uw rekening.
    Factuur (online): Automatische incasso: Analoge diensten: n.v.t.6 of 7 meiDigitale diensten: 8 of 9 mei8, 9, 13, of 15 mei




    Dus helemaal niet einde mei :evil:

    bron:
    http://www.home.nl/mijnhome/factuur/
     
  6. De wet gaat altijd boven Algemene Voorwaarden. Als het wettelijk zo is, wat IEW schrijft, "dat men geen jaar contract meer mag afdwingen als men er een gratis product aan hangt volgens een actie", dan is het gestelde in de Algemene Voorwaarden nietig.
    Of je er veel mee opschiet is de vraag, want ze gaan die wijziging wat betreft de betaling (behoudens een individuele gespreide betaling), echt wel doorvoeren. Als je het er niet mee eens bent, is opzeggen IMHO de enige mogelijkheid die overblijft.
     
  7. Ik zie hiet niet echt een reden toe. Ik denk dat veel mensen zich nu druk gaan maken dingen waar dat nergens voor nodig is. Er word 1 keer dubbel afgeschreven omdat je dan voor de afgelopen maand en de komende maand betaald. Ze rippen je geen extra geld af want als je het dan opzegt heb je de maand erna nog een maand tv of je kan je geld terug krijgen. Het enigste vind ik is dat het wat beter had kunnen worden gecommuniceerd richting de klant. Voor de rest doen ze alles volgens het boekje.
     
  8. Hallo, naar 1maand op dit forum zijn geweest ga ik weer :wink:.
    Heb mijn contract opgezegt, en heb me aangemeld bij canal digitaal & het net
    . Veel succes met ziggo!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mei 2008
  9. dat is dus precies het punt,die algemene voorwaarden zijn in strijd met de wettelijke bepalingen.
    ik had de voorwaarden namelijk al even door gespit.

    buiten dit is men wettelijk verplicht om minstens een 4 weken van te voren te berichten,ik kreeg de brief vandaag pas.
    maar rond de 24e wil men wel afschrijven voor 2 maanden.

    ook gaat u voorbij aan het feit dat we al een verhoging hebben gehad van de abbo kosten.
    in een zeer korte periode hebben we nu dus te maken met 2 prijs/betalings veranderingen,enkel en alleen omdat de kabelaars wilden fuseren.
    een veel gebruikt argument om zo'n fusie er door te krijgen is zelfs "het voor de consument goedkoop en betaalbaar" te kunnen houden.

    ook staat het niet op de homepage vermeld van MK,iets waar zij zelf in de voorwaarden stellen dat men dat wel zou doen bij wijzigingen.

    ook niets hierover in de nieuwsrubriek op de MK website.

    ik snap uw positie wel en dat u MK verdedigd maar de klanten van MK denken er toch iets anders over als ik de reacties zo allemaal lees,en dan heb ik het niet alleen over dit forum.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina