1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Abonnementskosten een maand vooruit?

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door TomH, 25 apr 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik krijg net een brief in de bus waarbij er wordt aangekondigd, de abonnemenstkosten vanaf mei vooraf te laten betalen.
    Je betaald dus in mei voor mei en juni.
    Ik heb er maar 1 woord voor over. Bespottelijk.

    Welke randdebiel heeft dit nu weer bedacht? Je betaald dus dit jaar voor 13 maanden i.p.v. 12.
    Het samengaan van de drie kabelaars kost natuurlijk extra geld en op deze manier pakken ze een maandje extra inkomsten.
    Ik vind dit wel heel kort door de bocht om zo kort voor de invoering een mededeling te doen en dan ook nog net voor de vakantie.

    Ik zit er steeds meer over te denken om multikabel er maar uit te gooien en b.v. naar telford over te stappen.
     
  2. De maand april is gisteren (24-04-2008) bij me afgeschreven en als ze mei aan het begin gaan afschrijven dan is er toch geen man overboord?

    Je betaald dat gewoon 12x volgens mij.
     
  3. Nee in Mei wordt ook voor Juni afgeschreven.
    Met mijn powerbundel wordt er dus 2 keer 63,50 afgeschreven = 127 euries.
    In Juni betaal je voor Juli, enz.
     
  4. Dan zou je dit jaar inderdaad 13x betalen, zeer slechte zaak mocht dit waar zijn :evil:
     
  5. Dat klopt ! (ik kreeg de brief ook vandaag)

    Van die 13 keer was dus 1 keer de termijn van het jaar daarvoor (in januari 2008 betaalde je december 2007)

    De reden is volgens de brief gelegen in de overgang naar een nieuw gezamelijk klantensysteem vanwege de overgang naar 1 bedrijf. De klanten van Casema en @Home betaalden al 'vooraf'. Dat wordt nu blijkbaar gelijk getrokken.

    Voor mensen die de brief nog niet gekregen hebben: op de website van Multikabel is meer te vinden via deze link.
     
  6. Men heeft toestemming om iedere maand het maandbedrag af te schrijven en GEEN twee maanden. Ik heb het idee dat ze dit niet zomaar even tussen neus en lippen door kunnen mededelen. Ze moeten je minstens een paar maanden van voren informeren dat dit er aan zit komen. Even 2x een maandbedrag afschrijven is niet zomaar mogelijk bij een hoop mensen.

    Wij zijn het er zeker niet mee eens, temeer omdat ze er erg laat mee komen en geen alternatieve oplossing aanbieden.

    Ze kunnen het geld wel krijgen maar dan op een manier zoals wij dit willen en dat is zeker niet een aderlating van een dikke 100 euro in 1x.
     
  7. Valt wel mee hoor. De meeste bedrijven (CanalDigitaal, energiebedrijven etc.) doen dat, zo vreemd is het niet. Wijs geworden dat soms achteraf geld niet te incasseren valt, maar het produkt al wel geleverd is.
     
  8. Producten koop je en betaal je vooruit maar diensten betaal je achteraf. Niet (goed) geleverde diensten hoef je immers ook niet geheel te betalen. Alleen wat daadwerkelijk geleverd is.

    Opzich is het niet dit wat het probleem is maar het is manier waarop men met dit alles omgaat. Veel te laat even op je dak en geen alternatief bieden of overgangsperiode wat wel zo normaal is.
     
  9. Ook de MGV is hier mee overvallen. We hebben dan ook vanmiddag Ziggo meteen op de negatieve effecten van het juist op deze manier te doen, gewezen. Veel te kort dag voor menigeen om een extra afboeking te reserveren. Er zijn ook andere manieren om het glijdend te doen. Elke maand een paar dagen eerder of desnoods met een tijdelijk iets hoger bedrag.
     
  10. Ze kunnen ook de klanten van @home en Casema ook 1 maand abonnementsgeld teruggeven dan staat iedereen ook "gelijk".

    Ik ben het er ook niet mee eens dat ik nu ineens 1 maand voorruit moet betalen. hier heb ik niet voor getekend.

    Heb hierover al een mail gestuurd.
    Heb nu al spijt dat ik naar multikabel ben overgegaan.

    Wat ook nog zo is dat je die extra betaalde maand nooit terugkrijgt, ja pas als je je abonnement zou stopzetten en dat doe je niet want je wil kunnen blijven bellen internetten en tv kijken.

    het begint meer en meer een *** bedrijf te worden.


    :evil::evil::evil::evil:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina