1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Modem schiet er steeds uit

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Gofurr, 23 apr 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds kort heb ik 3-in-1 pakket van Multikabel gekozen. We hadden reeds internet en mijn ouders hadden digitale TV genomen (en goede ervaringen ermee).

    Nu hebben wij altijd een Power pakket gehad daar ik een WoW speler ben (ja, oude man, ik moet me schamen enzo maar hej.... ). Ik raid dus enkele avonden per week en was tot nu toe zeer tevreden.

    Vlak voor de overgang van oud naar nieuw ook nog snel even een router geintalleerd (Belkin N) voor mijn dochter en haar huiswerk.

    Alles leek goed te gaan, zelfs nadat het nieuwe modem kwam en ik deze installeerde. In eerste instantie wel wat kleine problemen maar die lagen aan mijn router (werd gezegd) dus dat heb ik opgelost. Tot ik dus mijn digitale telefoon geintalleerd kreeg.

    Elke dag ligt mijn internet (en telefoon) er op enig moment wel uit. Verklaarbaar is het niet en ik heb reeds een reparateur gehad die een nieuw modem heeft geplaatst (na 3x proberen met een andere). Toen ik gisteravond thuis kwam, pooofff...weer weg dus.

    Nu is mijn vraag: waar kan dit door komen ? Vanavond komt weer een reparateur maar ik heb geen zin dat die weer vertrekt en dat ik morgen weer met de problemen zit. Ik kan niet bellen en niet internetten, de TV is nog niet eens aangesloten.

    Het kan niet door de router komen want dan zou mijn telefoon het wel moeten doen. Dus moet het puur het signaal of het modem zijn (lijkt mij). Het signaal heb ik al jaren eens in de paar maanden een probleem mee (meestal op zondagen of feestdagen) en was meestal met een reset wel op te lossen. Net alsof het signaal niet sterk genoeg was om een reset te forceren als deze nodig bleek. Maar dit loopt wel erg de spuigaten uit nu.

    Suggesties erg welkom !!!

    Tim
     
  2. Hallo Tim,

    Het is zeer onwaarschijnlijk dat je problemen door je router komen, als je telefoon er ook uit klapt zit het probleem denk ik een stapje hoger.

    Het wil wel eens gebeuren dat als je aan het einde van de kabel zit je net niet genoeg signaal binnen krijgt. De monteur moet dan een aanpassing doen in de wijkcentrale zelf. Meestal laat hij dan een signaal generator bij je thuis liggen en gaat dan een uurtje knutselen aan de centrale. Vertel de monteur even dat je al een nieuw modem hebt gehad, dat je vaak dit probleem hebt gehad.

    BTW in welk gebied zit je?

    Gegroet,

    Thomas
     
  3. Ik zit in het illustere Swaenenburgh (Eigenlijk Zwanenburg maar dat klinkt zo saai) tussen Haarlem en Amsterdam in (onder startbaan 4 en 5...yay !!).

    Ik heb reeds gevraagd of ze na konden kijken of er niet gewoon teveel mensen teveel signaal vragen (en of ons centrale kast-ding dit alles wel aan kan) maar helaas kunnen ze daar bij de helpdesk niets over vertellen (alleen dat er 7 modems aangesloten zijn op het kastje maar niet met wat voor service).
     
  4. Moeilijk probleem, want vermoedelijk is je probleem niet constant aanwezig en als de monteur er is zal het wel weer goed zijn. Je kunt dan alleen wat dingen proberen en hopen dat dit de oorzaak is. Als je signaal te zwak zou zijn had een monteur dit als eerste opgelost neem ik aan.

    Bijvoorbeeld een haperend modem, maar als dat al vervangen is is de kans dat het andere modem ook defect is natuurlijk klein, maar kan wel. Als je modem 'vastloopt' zou hij wel weer moeten gaan werken nadat je de spanning even eraf haalt en er weer op zet, maar ik begrijp dat de verbinding echt enige tijd wegblijft ook na een reboot van je modem?

    Het kan dan eigenlijk alleen maar een storing op je kabelsignaal zijn wat plotseling optreedt en ook weer verdwijnt. Alles wat 'uitzendt' kan dit in principe veroorzaken. Dus kijk eens of je de laatste tijd iets gewijzigd hebt. Bijvoorbeeld een mobiele telefoon die je in de buurt van je kabel of modem hebt liggen. Of een draadloze (DECT) telefoon of basispost die stoort, of misschien de 'zender' van je draadloze router.

    De storing hoeft nog niet eens bij jezelf vandaan te komen. "Iets" wat instraalt in de wijkkast kan het ook veroorzaken. De enige manier om zoiets te vinden is uitproberen. Eerst thuis eens alle zaken die uitzenden uit de buurt halen en kijken of dat beter wordt. Anders hopen dat de storing optreedt als er een monteur bij je aanwezig is zodat die het kan meten en vaststellen hoe het komt.

    Je kunt eventueel nog eens bij buren vragen of die het ook hebben mochten ze kabelinternet en/of telefonie hebben zodat je weet of het iets gemeenschappelijks is.

    Ook nog een mogelijkheid is dat je modem 'vastloopt' doordat je heel veel verbindingen tegelijk open hebt staan. Bij bepaalde types modems kwam dat voor als je bijvoorbeeld P2P programma's hebt draaien waar veel mensen tegelijk verbinding met jou maken. Dit is dan te testen door te proberen of je verbinding ook wegvalt als je het internet niet gebruikt. (ook even zeker maken dat je echt geen internet gebruikt, ook niet via een draadloze router die misschien misbruikt wordt omdat hij niet goed beveiligd is). Controleer ook nog even of één van je computers misschien een virus heeft. Dat kan ook voor veel openstaande verbindingen zorgen of een blokkering van je aansluiting als je bijvoorbeeld een spam-bot bent geworden. Dus eigenlijk de vraag: valt je telefoon en modem ook uit als je een avondje de internet aansluiting losneemt en dus geen computer hebt aangesloten.
     
  5. Vanmorgen stond internet niet aan maar viel de telefoon ook uit. Dus virus/spambot ben ik niet. Het enige dat ik iedere week op mijn PC heb staan (en ook het enige) is een tracking cookie die ik trouw ook iedere week weer verwijder. Zal door gmail komen denk ik :roll:.

    Ik weet wel dat mijn buurman een probleem heeft met mijn router. Hij heeft een KPN wireless en mijn Belkin is ongeveer 3x sterker qua signaal dus probeert zijn PC steeds eerst mijn netwerk. Dat gaat dus niet lukken want mijn password is ehhmm...ingewikkeld zullen we maar zeggen 8-).

    Maar omdat dat router gerelateerd is, en niet modem gerelateerd (en dus niets met mijn telefoon zou moeten doen) ben ik daar verder niet op ingegaan.

    Een reset werkt inderdaad niet. Hij start na geruime tijd zichzelf weer op. En de reparateur heeft verschillende modems geprobeerd. Ik heb nu geen Motorola, dat weet ik zeker. Het merk dat ik nu heb weet ik even niet, mijn vrouw belt het me zo door :oops:
     
  6. Controleer dan nog even of je 'zenders' in je huis hebt (mobieltjes, routers, DECT handsets en basisposten etc) en kijk eens of je modem dan (wanneer je de storing hebt) wel online komt als je die uitzet of weghaalt.

    Zie je ook 'strepen' of andere storing op de TV op het moment dat je modem niet online komt?
     
  7. Lees overigens net enkele andere discussies van mensen met dezelfde problemen. Hmmm.... had beter alleen internet kunnen houden geloof ik. Eens in de zoveel tijd resetten is niet zo erg als iedere dag geen telefoon.

    Dat is ook wat me stoort. je stapt over op iets dat beter zou moeten zijn, maar het tegenovergestelde is waar. Ik heb nu reeds een jaar of.. eehhhrr.... denk 15-20 jaar Kabel internet via MK en alleen in het allerbegin (toen wij proefkonijnen waren) was het slechter. Dus dit doet best even zeer....

    Ik begin bang te worden dat MK meer verkoopt dan hun lijnen aankunnen maar ik hoop uiteraard dat ik ongelijk heb (en dat een of andere hobbyist in ons wij kastje bezig is geweest zodat ik die een bezoekje kan gaan brengen met vriend Honkbalknuppel samen).

    Mijn modem is nu een Scientific Atlanta -2203, als dat iets helpt.

    PS Heb wel 4 mobieltjes maar geen enkele keer gingen die over of werden gebruikt toen dit gebeurde. Die gebruik ik pas daarna om MK te bellen :cry:. Alleen het router staat continue aan, maar volgens de reparateur was dat geen punt.
     
  8. Lijkt verdacht veel op een probleem dat de oudere modems nog wel is hadden met bittorrent en andere p2p programma's. De programma's versturen teveel pakketjes tegelijk waardoor het modem kan worden platgegooid. echter als je zegt dat je pc uitstaat dan zou dit het ook niet kunnen zijn. is je wireless router wel beveiligd? miss zit iemand anders te downen via jouw netwerk met bittorrent zou ook nog kunnen.

    Is maar een idee maar dacht dat dit probleem voor een groot deel was opgelost met de nieuwe generatie modems.
     
  9. Tim,

    In het begin had ik ook wat problemen met telefoon, heeft toen ook 2 a 3 bezoekjes van een monteur nodig gehad om op te lossen. Maar met wat incidenten hier en daar vanaf die tijd niet echt problemen meer gehad.

    Kijk het bezoek van de volgende monteur even aan, want het is echt geen slechte dienst..

    Gegroet,

    Thomas
     
  10. Heb slechts twee PC's in mijn lijst staan. Mijn dochter en ik. En mijn dochter is slechts eens in de twee weken thuis. Dus ik kan zeker zeggen dat er niemand op mijn netwerk zit.

    Maar we gaan de telefoon loskoppelen want die is oud (en handfree, van KPN, en staat boven op het modem).

    Overigens geen klachten over de reparateurs of de intentie iets goed te doen. Maar wat je niet hebt, kan je ook niet leveren. Dus als de lijn vol is kunnen ze lief lachen wat ze willen maar dan helpt er uiteraard niets aan :?

    Voordeel van de twijfel krijgen ze nog wel even hoor !

    (En die honkbalknuppel geldt ook niet voor hen maar alleen voor profiteurs :wink:)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina