1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Probleem modem?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Adejong, 19 apr 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi,

    Ik heb al een hele tijd het probleem dat plotseling mijn internetverbinding wegvalt. Na het resetten van het kabelmodem is het meestal weer opgelost.
    Zodra het probleem optreedt, en ik een ping uitvoer naar bijvoorbeeld google.nl , dan zie ik dat ik een enkele keer een antwoord krijg(Dus bv 1 of 2 van de 4 keer).
    Verder is het modem wél goed te pingen op intern IP adres (192.168.100.1)

    Dan reset ik het kabelmodem (Alleen het modem , niet mijn router dus) , en dan is het probleem weer opgelost. Dit gebeurde eerst een enkele keer (1x per maand ofzo), tegenwoordig komt het meerdere keren per week voor.
    Betekent dit dat mijn modem niet goed meer is? Ik heb een Scientific Atlanta Webstar modem (volgens mij type EPX2203)

    Na het resetten werkt de verbinding weer zoals het hoort.

    Wat kan ik nu het beste doen? Multikabel vragen of ze mij een nieuw modem sturen?
     
  2. Advies: Helpdesk bellen, probleem voorleggen en of zij willen kijken of het modem misschien te hoog (of te laag) uitstuurd.
    Indien dit het geval is zal een nieuwe modem worden toegestuurd.
     
  3. Of ze zullen een monteur langssturen als je signaal te slecht is, dat kan meerdere oorzaken hebben (in je huis of daarbuiten).

    Dus inderdaad helpdesk bellen en je signaal laten checken (doen ze op afstand).
     
  4. Er is totaal niets aan de huisinstallatie gewijzigd. En wanneer de verbinding wel werkt(Eigenlijk altijd dus, behalve als hij dit probleem geeft..) dan is de verbinding uitstekend, qua snelheid.
    Maar goed, ik zal inderdaad contact opnemen met Multikabel. Bedankt voor de tips.
     
  5. Het kan ook nog een heel ander probleem zijn, dat in je eigen PC zit. Wanneer je door een virus of andere malware geinfecteerd bent, kan je PC zo hard data naar het internet gaan pompen, dat de verbinding vrijwel wegvalt. Dit uit zich onder andere in een wegvallende ping voorbij het modem, en dan vaak met hoge antwoordtijden. Ook sommige 'vertrouwde' applicaties zoals Skype kan dergelijke symptomen veroorzaken.

    Dat je modem wel goed reageert op een ping komt doordat de verbinding tussen je modem en de PC veel sneller is (meestal 100 Mbps) dan de verbinding tussen het modem en het internet (max 22 Mbps binnen Ziggo).

    Doe eens het volgende wanneer je verbinding weg lijkt te vallen:

    - sluit je e-mail en browser.
    - klik Start->Uitvoeren
    - Type "cmd" en klik op OK
    - Type in het zwarte venster dat je krijgt "netstat -o" en druk op Enter(je kunt gewoon beginnen met typen, het komt vanzelf op de juiste plek terecht).

    Hoeveel regels krijg je dan? En welke procesnaam komt dan veel voor?

    Overigens:
    Bij een te hoog of te laag uitsturend modem krijg je niet zomaar een nieuwe, eerst zal er een monteur komen kijken naar het signaal (zoals Cees al aangeeft). Naast hoog of laag uitsturen kunnen er nog andere signaalproblemen zijn. Problemen zoals hier omschreven die door het signaal veroorzaakt worden, zijn meestal een te lage verhouding tussen signaal en ruis voor het upstreamverkeer.
     
  6. Probleem komt voor op verschillende pc's . Dus ook wanneer er maar 1 van de PC's aanstaat. Dus het lijkt me geen openstaande verbinding..
    Ik zal eens kijken of ik via SNMP het verkeer van monitoren.. Dan kan ik misschien zien of er een bepaald patroon inzit. Maar met signaalproblemen zou je toch continue problemen moeten hebben? En zou het probleem toch niet opgelost kunnen zijn door een simpele reset?
     
  7. Wanneer het na een reset opgelost is (eerste keer overheen gelezen), lijkt het inderdaad geen signaalprobleem.

    Ik heb het thuis af en toe, en dan is Skype de boosdoener, duidelijk zichtbaar bij een netstat -o commando (honderden regels voor Skype). Afsluiten van Skype heeft dan hetzelfde effect als een reset.

    Naast Skype en malware zijn vooral P2P programma's berucht als veroorzaker van dit soort problemen.
     
  8. Ik heb inderdaad wel skype hier op meerdere PC's staan. Draait alleen niet altijd. Maar ik heb nooit opgelet op welke programma's er op dat moment draaide. Zodra het probleem weer optreed zal ik inderdaad op elke PC/Laptop die dan aanstaat even netstat -o doen . Bedankt voor de tip :)
     
  9. modem

    is dit modem ook uit te lezen via internet exploren met bovengenoemd ip adres
    hier zijn de up en downstream nivo uit te lezen
    ik ken je situatie niet maar misschien staat het modem maximaal uit te zenden
    tussen de 55 en 58 db microvolt
     
  10. Zo ziet het er bij mij uit (met een domaincontroler ertussen).
    [​IMG]


    [​IMG]
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina