1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Any news?

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door Clayton, 12 apr 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. OK, heb net gebeld en guess what: de internetbestelling is in de twilight zone verdwenen. Ook de bevestigingsmail die ik vorige week ontving was fout, want daar had een overzicht van de bestelling in moeten staan, wat dus niet het geval was.

    Heb dus nu telefonisch alles nog een keer besteld. Ik zou binnen drie werkdagen schriftelijke bevestiging moeten ontvangen, dus ben erg benieuwd of nu alles goed gaat, anders over drie dagen nog maar een keer bellen.

    Maar idd, aan de telefoon hebben ze werkelijk geen idee waar ze het over hebben.

    Eerst bood ze me de interactieve decoder gratis aan. Toen ik opmerkte, graag, maar of ze zeker wist dat het de goede decoder was omdat die normaal 430 euro kostte, gaf ze toe dat dat idd de SD decoder was.

    Daarna probeerde ze het met de standaard HDTV PVR decoder. Nogmaals gevraagd of ze zeker wist dat het de interactieve decoder was, nee sorry, idd niet.

    Toen uiteindelijk kennelijk toch de goede decoder gevonden en de bestelling daarvoor geplaatst. Levertijd was twee weken volgens de dame aan de telefoon.

    Tegelijk ook 3-in-1 besteld en de dame aan de telefoon drong aan dat daar standaard een gratis SD decoder bij zat. Dus krijg die nu ook, wel natuurlijk even een tweede smartcard besteld (handig voor de slaapkamer).

    Ergo: het leek nu goed te gaan, ze heeft alles bevestigd, nu de schriftelijke bevestiging nog even afwachten.

    Goede nieuws is wel dat ik ze nog redelijk snel aan de lijn had (een minuut of 5).

    Conclusies:
    - de koppeling tussen het website bestellingen formulier en hun backoffice is een puinhoop en werkt gewoon niet. Als je dus een bestelling via internet geplaatst hebt raad ik je aan even te bellen, grote kans dat de bestelling spoorloos verdwenen is;
    - als je niet binnen drie dagen een schriftelijke bevestiging krijgt kun je er ook zeker van zijn dat je bestelling spoorloos is en je opnieuw kan bellen;
    - de dames aan de telefoon zijn behulpzaam en vriendelijk, maar hebben geen enkel idee van de verschillende producten. Je moet ze echt alles voorkouwen om zeker te weten dat je het goede krijgt.

    Kortom: Eea bevestigd het beeld dat uit de rest van de site ook al blijkt: de backoffice en administratie van wijzigingen is op dit moment een absolute puinhoop. Fingers crossed dat het nu goed gaat.
     
  2. Bestelling

    Ik heb dezelfde ervaring. Vanmiddag gebeld waarom ik nog geen brief had gehad op mijn bestelling van 4 juni. Ook deze is verdwenen omdat ik via internet besteld had.

    De zaak is opnieuw besteld door de klantenservice met de belofte dat ik morgen een bevestigingsbrief krijg en dat de recorder geleverd wordt op 14 JUNI A.S.

    Maar hopen dat dit ook lukt!

    Ik hou jullie op de hoogte.

    Kees:cool:
     
  3. Mijn ervaring is weer heeeeel anders... en het wordt er niet beter op :x

    Zojuist gebeld... eerst bijna een kwartier gewacht... daarna een medewerker aan de lijn gekregen. Mijn internet-bestelling van vorige week (woensdag 4 juni) was inderdaad nog niet in het systeem doorgekomen.

    Dus gevraagd of ik dan telefonisch kan bestellen. De medewerker kon de optie voor de interactieve digitale televisie niet vinden ("Bedoelt u het digitale zomerpakket?" vroeg hij :roll:).

    Uitgelegd dat ik toch echt de digitale interactieve televisie bedoel die voor 428.95 op de Ziggo-website staat. Hij ging het aan de collega vragen die er meer vanaf wist.

    Na een tijdje wachten kwam hij terug met de mededeling dat hij vanwege "technische omstandigheden" mij helaas niet verder kon helpen met deze bestelling.

    Toen ik hem vroeg wanneer dan wel wist hij dit niet. Hij zei wel dat ik niet opnieuw zou hoeven te bestellen omdat de internet-bestelling er uiteindelijk wel door zou komen.

    Van dat laatste geloof ik niet veel... Van de week nog maar eens bellen en hopen op een medewerker die er wat meer van weet.

    Tips aan Ziggo:

    1. Zorg dat je medewerkers op de hoogte zijn van wat er op de website wordt aangeboden.

    2. Zet pas iets op je website als je het ook daadwerkelijk kunt leveren.

    Zeer triest weer allemaal...
     

  4. Hebben ze nu ook gezegd wat je voor die 2e smartcard gaat betalen??
     
  5. Ja, 29 euro dacht ik (begin opeens te twijfelen of het niet 19 was). We zullen het zien op de bevestigingsbrief die ik hopelijk vandaag of morgen zal ontvangen. Keep you posted.
     
  6. Niks is vreemd bij Ziggo.. Heb pas sinds vandaag weer internet (mijn internet was dus 'kwijt/weg/kapot' sinds 2 MEI!!! Wat voelt het weer fijn om internet te hebben :) Maargoed, dat is een ander verhaal.

    Helaas zit ik in een Multikabel gebied en zal nog een tijd moeten wachten op het HD/PVR verhaal. Heb wel met iemand buiten NL gesproken die deze SA decoders kort heeft gebruikt: blijkbaar echt een geweldig apparaat!

    Moet zeggen dat ik momenteel wel erg tevreden ben met de Humax iPVR-9200.

    Jammer genoeg verkoopt Scientific Atlanta (Cisco?) deze produkten niet via het reguliere kanaal. Anders zou de prijs best wel omlaag kunnen.

    Neemt niet weg dat op de minuut dat deze service voor mij beschikbaar komt ik het bestel. Perfect. Een box met Ethernet, HD, PVR, Uitzending gemist...

    Natuurlijk is het ding totaal gelocked en kan je er niks aan wijzigen. (Dat zou pas geweldig zijn: open source met access tot het OS en de mogelijkheid om alles te restoren zodat Ziggo support geeft)

    Idealiter zou ik 'm OOK willen gebruiken voor het afspelen van DivX en HD MKV's vanaf NAS of server.. Ik moet niet teveel willen :cool:

    Hoop dat iedereen die het besteld heeft er een krijgt. Ben zeer nieuwschierig naar de bevindingen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2008
  7. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Het is nog helemaal niet bekend of alle mogenlijkheden/functies (zoals bijvoorbeeld Ethernet/USB) wel beschikbaar zijn voor de gebruikers.:?
    Het wachten is nog op de eerste gebruikservaringen/testen.
     
  8. Kunnen ze die dingen niet verhuren net als UPC dat doet. Want ik vind 428,95 euro wel een beetje duur om aan te schaffen.

    Interactieve tv juich ik toe, omdat ik UPC was gewend en nu Ziggo heb.
    Wel een achteruitgang, maargoed ik moet het er maar mee doen op dit moment.
     
  9. @Xitami: Ik was ook tot voor vorig jaar UPC klant en een achteruitgang vind ik het zeker niet. Werd nu niet echt vrolijk van de UPC mediabox. Wel moet ik er bij zeggen dat ik de HD en PVR decoders nooit geprobeerd heb omdat die pas kwamen toen ik al wist dat ik binnen twee maanden ging verhuizen.

    Bij Ziggo kun je iig kiezen welke decoder je wilt en kiezen voor een decoder met goede specs. Heb je er geen geld voor over dan neem je de goedkoopste (die zelfs gratis is bij afsluiten 3-in-1), wil je HD ben je voor 200 euro al klaar tegen woordig, wil je een PVR betaal je idd meer.

    De boxen van UPC mogen niets kosten, dus kwaliteit van de componenten is nihil, en heb je niet de keuze om iets beters te nemen, zelfs niet als je het wilt betalen.
     
  10. niet bruikbaar
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina