1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo gaat CI+ ondersteunen

Discussie in 'Digitale TV - Zenders' gestart door xahmol, 10 apr 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. @Anoniem: je antwoorden en updates worden hoogst gewaardeerd.:applause: Je/Ziggo zou zelfs moeten overwegen om hier een blog over op te starten waarbij je/Ziggo zelf in control is of de nieuwsverschaffing. Die zou ook leidend moeten zijn (ik zoek me steeds suf naar al je rode reacties op de inmiddels 63 pagina's). Per nieuwsbericht kan het gepeupel vervolgens helemaal los gaan met Q&A's en het etaleren van de grondige kennis en research (en natuurlijk het gemor :wink:).
     
  2. Het is een gegeven dat Anoniem/Ziggo zelf over zich afroept. Er worden op een forum door een Anonieme deelnemer van wie de indruk bestaat dat hij/zij bij Ziggo een officiele rol speelt regelmatig "nieuwsflitsen" geplaatst, waar overigens een groot deel, zo niet alle lezers van het forum gelukkig mee zijn, maar waarbij toch iedereen op iets zit te wachten dat zijn of haar persoonlijke belangstelling heeft. "Zit die ene tv er nu wel of niet bij". Men ziet wat men wil zien, men leest wat men wil lezen.

    Zou het een idee zijn om bijvoorbeeld een status matrix in elk bericht van Anoniem te plaatsen waarin alle (relevante) merken staan met een status van de voortgang. Dan komt elk merk evenveel aan bod en hoeft niemand meer tig berichten af te bladeren om de status van "zijn" merk/type op te zoeken.

    Nog makelijker (en officieler) zou het zijn als deze mstrix gewoon ergens on-line zou staan en dat die als Ziggo standpunt naar buiten gebracht zou worden. Bijvoorbeeld op de Ziggo site. Dan weten alle gebruikers ook direct dat het een officieel document is van Ziggo zelf en niet een "toevallige" mededeling van een anonieme pesoon in of rond de ziggo organisatie ergens op een forum. Het wekt veel meer vertrouwen.
     
  3. We zijn anoniempje ontzettend dankbaar. Maar concreet is er nog helemaal niks gezegd. De lijst met Samsung toestellen is er bijvoorbeeld nog steeds niet.
    Het enige wat we weten is dat het testtraject CI+ weken achter op planning loopt. Projecten lopen altijd uit dat is bekend maar er zijn harde datums (data) geroepen en dan gaat het "gepeupel" (hoe arrogant kan je zijn) zich roeren dat is logisch.
     
  4. Ik weet niet hoe het bij Ziggo in zijn werk gaat, maar normaal gesproken worden planningen zo ontworpen dat daar rekening mee gehouden wordt. Zónder dat er gaandeweg datums opgeschoven moeten worden. Je zou toch denken dat een professionele organisatie zou weten dat als je je met dit soort zaken bezig gaat houden (testen, troubleshooten, nogmaals testen, valideren, certificeren en dat voor meerdere technische aspecten), je dan gegarandeerd tegen flinke vertragingen aan kan lopen. Dat neem je dan toch mee in een planning? Beter ruim plannen en eerder dan verwacht klaar zijn, dan in de loop van een project je einddatum te moeten opschuiven (als dat al mogelijk is).
    Ik vraag me dus af of Ziggo niet kan plannen, of dat de eerder gedane "tegen die tijd zou dit of dat wel klaar moeten zijn"-uitspraken gewoon uit de duim gezogen zijn?

    Zoals al een paar pagina's eerder gezegd hier (en een paar posts terug alweer) roep je door dit soort communicatie inderdaad ook bovengenoemde overdenkingen over je af. Het is uiteraard lovenswaardig dat Anoniem uit naam van Ziggo informatie geeft, maar als 60% van de uitspraken weer door de feiten (en de tijd) achterhaald worden, krijg je speculatie, discussie en vooral ontevredenheid van de "leken" (daarmee bedoel ik hier iedereen die niet voor Ziggo werkt).
    Ik weet dat als ik over lopende projecten allerlei flarden (nog niet 100% definitieve) informatie zou gaan lekken naar potentiële klanten, met alle speculatie van dien, mijn baas niet blij met mij zou zijn.

    Zowel voor ons als voor Anoniem zelf is zwijgen misschien gewoon het beste:
    Voor ons geldt dat we toch geen concrete antwoorden op onze (vaak veel te specifieke) vragen krijgen, omdat die er gewoon nog niet allemaal zijn, of niet vrijgegeven mogen worden.
    Voor Anoniem geldt dat hij geen gezeik aan en geklaag aan zijn kop heeft. Zeker als achteraf zou blijken dat sommige dingen die hij gezegd heeft toch anders lopen (wat heel goed mogelijk is), want dan breekt hier ongetwijfel de hel los.

    ""Vroeger" zou je een mededeling van Ziggo krijgen (per post bijvoorbeeld) dat er aan een project gewerkt werd, met misschien een schatting van een datum. Vervolgens zou je vanzelf wel merken wanneer het ingevoerd werd, of jouw toestel geschikt was, wat het ging kosten, enzovoorts. Nu zitten we hier als verwende kinderen om het hardst te roepen wat de gevolgen zijn voor onze situatie.
     
  5. Ik waardeer wel wat je doet hoor:wink:
    Alleen wat je zegt, geeft mij geen indicatie hoelang het ongeveer nog gaat duren.
    zou je dat misschien kunnen zeggen hoelang het nog gaat duren(met name philips ben ik benieuwd naar)?
    En dan misschien niet in "over een paar weken" want dat klinkt zo vaag:roll:, dat kan ook nog 3 maanden zijn... Ik hou van duidelijke taal:wink:
     
  6. Ik denk dat hij het zelf niet zekerder weet dan dat. Een exactere tijd wordt dan opgepikt als een toezegging, en wat nou als het een weekje later wordt? Beter zo, het is al een hele hoop wat er verklapt wordt.
     
  7. Goed plannen hoort in principe bij processen die je zélf in de hand hebt. Maar daar is hier geen sprake van, er moet telkens opnieuw met de fabrikanten overlegd worden, aanpassingen in SW doorgevoerd en opnieuw getest worden.
    Hoe wou je dat plannen, met hoeveel iteratie-stappen moet je dan rekening houden? En heb je daarbij redelijke zekerheid hoe lang zo'n fabrikant doet over de SW aanpassing?

    We hebben het hier over een nieuwe ontwikkeling, niemand heeft daar enige ervaring mee. En het is uiteraard niet zo dat er met een hoop extra financiële injekties even een versnelling bewerkstelligd kan worden.

    Mij verbaast het niks.
    En zoals velen al schreven: ook ik ben blij met de info die Anoniem hier verstrekt, hoezeer we graag meer zouden willen :wink:

    Groet,
    JW
     
  8. Helemaal waar. Plannen van dergelijke zaken is lastig en af en toe wordt je ondanks de veiligheden die je ingebouwd hebt toch nog verrast. Ik maak zelf ook onderdeel uit van een dergelijke werkomgeving, dus ik begrijp het probleem best.

    Wat me dan wel verbaast en ook licht tot irritatie aanleiding geeft, is het feit dat Ziggo dat ook kan en moet weten en dus niet moet roepen "we hebben dan en dan een lijst" of "we verwachten op die datum de eerste CAMs te leveren" (of hoe die dingen ook moge heten). Wees dan gewoon slim en zeg niks. Zeg dat het proces gaande is en als het af is komt er witte rook uit de schoorsteen.

    Zelfs ik hecht waarde aan enkele mededelingen van Anoniem (dat geloven vast een aantal forumleden niet). Maar ik blijf er bij dat het geen professionele werkwijze is om de deelnemers zo te informeren en al helemaal niet om bij de minste kritiek of "lastige vraag" de vragenstellers als zeurpiet (of wat dan ook) te beschrijven of aan te spreken op een arrogante toon. Als "Official" sta je daar boven of trek je je plan en doet er het zwijgen toe.:no:

    Oude wijsheid: Wie niet tegen de hitte kan, moet niet bij het fornuis gaan staan:wink:
     
  9. Dat is inderdaad waar, maar iets van een minimumtijd zou fijn zijn, dan weet ik in ieder geval hoe lang ik sowiezo nog moet wachten...
     
  10. ...en juist Anoniem laat zien dat hij wél bij dat fornuis gaat staan en het daarmee aandurft zich te branden.
    Zeer prijzenswaardig, waar tref je nog mensen die zó hun nek uitsteken?

    Groet,
    JW
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina