1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo gaat CI+ ondersteunen

Discussie in 'Digitale TV - Zenders' gestart door xahmol, 10 apr 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Philips

    Ik heb net even een mail gestuurd naar Philips met vragen over CI+ CAM ondersteuning en of er zometeen een nieuwe firmware aankomt hiervoor.
    Als ik antwoord heb, post ik dat.



    Overigens, moeten wij dit topic ook eens gaan opknippen?
    Er gaan hier nu discussie over a) wanneer komt de CAM, b) help, mijn zenderlijstjes, c) doet Philips het wel/niet etc. etc.
    Echt duidelijk is het nu niet meer.
     
  2. Ik denk dat er een apart forumonderdeel moet komen voor CI+ met de bijbehorende merken....
     
  3. Ik heb twee weken geleden een philips aangeschaft 42PFL8404H en ik volg de discussies hier al een tijdje. Om het allemaal nog wat onduidelijker te maken hierbij een chat verslag met een Philips medewerker:

    Welkom bij Philips Chat, u chat met XXX. Hoe kan ik u helpen?
    Bezoeker: Hi Martin, ik heb 2 weken geleden een 42PFL8404H/ 12 aangeschaft en ik wil deze gaan gebruiken met de CAM module van Ziggo
    Bezoeker: Ziggo geeft echter aan dat er in de testfase van de CAM modules icm Philips tv's problemen zijn ontdekt. Mijn vraag is of er vanuit Philips een firmware upgrade ontwikkelt gaat worden om deze problemen op te lossen??
    XXX: Helaas heeft u foutieve informatie gekregen. Philips heeft hierover al contact met Ziggo over. Er zijn geen problemen met Philips TV's in combinatie met CI+ wat door de CAM module van Ziggo word gebruikt.
    Bezoeker: Dus zodra de modules in omloop komen kan ik deze ook op mijn toestel gebruiken?!
    XXX: Dat klopt inderdaad.
    Bezoeker: Dat is heel mooi nieuws, ik hoop dan dan maar dat deze informatie betrouwbaarder is dan de informatie van de ziggo kant!
    Bezoeker: bedankt voor je hulp!
    XXX: Graag gedaan, heeft u verder nog vragen?
    Bezoeker: Nee dit was het voorlopig.
    Bezoeker: tnx
    XXX: Oke, een fijne dag verder.
     
  4. Hallo,

    In verband met een ophanden zijnde aanschaf van een nieuwe TV heb ik dit topic doorgeworsteld en blijf met de volgende vragen zitten:

    1. Wat zijn de voordelen van de CI+ t.o.v. de CI module?
    2. Blijf je met een niet door Ziggo gecertifceerde TV met een CI module verschoond van niet gevraagde software aanpassingen in de TV?

    Vr. gr.
    Internetter.
     
  5. 1. Voor de consument zijn er geen voordelen, behalve dat CI straks niet meer gaat werken.
    2. Dat hangt waarschijnlijk van het merk af. De Philips toestellen kunnen alleen worden geupdate via internet of USB, dus niet via de kabelaansluiting. Bij Sony ligt dat anders.
     
  6. Afgelopen dinsdag ook al een mailtje naar Philips gezonden maar t/m heden nog geen reactie!!

    Bevestiging

    Geachte meneer/mevrouw ,

    We hebben uw vraag ontvangen en doen ons uiterste best om deze binnen vijf werkdagen te beantwoorden.

    Met vriendelijke groeten,
    Philips Klantenservice
     
  7. Dank voor je info.

    Vr. gr.
    Internetter
     
  8. Tja, dan heb ik het toch vriendelijker gevraagd ;), ik kreeg dezelfde dag nog antwoord, doch een cryptisch antwoord:

    U heeft ons gevraagd of Philips binnenkort komt met de firmware betreffende Ziggo en of het anders mogelijk is om beschikking te krijgen over deze firmware.

    Vanmorgen hebben wij een interne mail ontvangen waardoor wij dit verhaal ontkrachtigen. Ziggo beloofd al sinds vorig jaar dat zij met een CAM module komen die in onze televisies werken. Dit is nog steeds niet gerealiseerd. Ziggo kan het tot op heden nog niet getest hebben omdat de CAM modules nog steeds niet verkrijgbaat zijn. Philips is nu in overleg met Ziggo. Er zal zeer binnenkort meer informatie beschikbaar komen.

    (ik had dus gevraagd of het klopt dat er een probleem was met authenticate en dat Philips een beta-firmware had zonder dit probleem en of ik dan eventueel die firmware kon krijgen zodat ik eind augustus -onder voorbehoud- toch de Ziggo CI+ CAM kon gaan gebruiken).
     
  9. Philips

    Je kan het ook anders uitleggen. Ik denk n.l. dat mijn mail heeft geleid tot een intern mailtje bij Philips (geintje).
    Er zijn de afgelopen maanden al twee nieuwe updates geweest van Philips. Philips zal er toch alles aan doen om niet als zondebok aangewezen te worden in de media van een niet werkende CAM.

    Vooralsnog ga ik er van uit dat anoniem zijn zaakjes m.b.t. Philips wel op een rijtje heeft staan en dat eind augustus alles gewoon werkt. :thumb up:
     
  10. Volgens mij is het een vereiste van Ziggo dat de tv via de kabelaansluiting geupdate kan worden.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina