1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo gaat CI+ ondersteunen

Discussie in 'Digitale TV - Zenders' gestart door xahmol, 10 apr 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Je hebt dus aanwijzingen dat levering aan de detailhandel al begonnen is?
     
  2. De CI+minus, CeeS..:wink:
     
  3. nee helaas niet, ik ben gewoon erg ongeduldig en nieuwsgierig.

    omdat de testen bij ziggo erg lang duren is het mogelijk dat er een fabrikant is die er ook wel iets in ziet om een cam op de markt te brengen buiten ziggo om, net als de AlphaCrypt cam bijvoorbeeld.....
     
  4. Dat was een reaktie op mijn posting hierboven
    Eerder schreef Anoniem daarover op 1 augustus in het andere draadje
    Jouw reaktie daarop op 2 augustus was :
    Is daarmee de kous af?
    En zeg je dus in feite dat Anoniem een onjuiste voorstelling van zaken geeft, of om het in gewoon Nederlands uit te drukken: de waarheid niet spreekt?

    Ik ben benieuwd naar een inhoudelijke reaktie, zeker ook van Anoniem. Die kan dit toch niet over z'n kant laten gaan?

    Groet,
    JW
     

  5. ik heb alles goed gelezen .
    maar niemand kan ,en ook hier niet op deze nieuwsgroep mij zeggen waarom een philips toestel [nog] niet kan werken met CI+
    dus niet zo maar zeggen dat een philips tv dit niet kan, dit wekt verwarring op .
    dus eerst afwachten tot de ci+ card er is en dan proberen .
     
  6. Dan heb je wat berichten gemist, Anoniem heeft namelijk een CI+ CAM getest op een Philips Tv en deze gaf een authenticatie-fout. De bal ligt bij Philips voor een nieuwe firmware waarmee dit opgelost kan worden.
    Ik heb zelf ook een Philips en ik verwacht dat deze update er wel komt, Philips houdt dit erg goed bij de laatste tijd en ze hebben meer aanpassingen gedaan voor Nederland/Ziggo, plus ze zitten in het Ziggo-CAM-Overleg, én ze hebben een CI+ slot, dus ik zou niet weten waarom dit niet opgelost zou worden.
    De vraag is alleen nog even, wanneer precies :)

    Maar nu werken Philips TV's dus nog niet, dat kunnen we hier dus wel gewoon zeggen al :)
     
  7. sorry, dan neem ik mijn woorden terug .
    heb ik dan toch alles niet goed gelezen .
    maar zijn er dan al meer merken getest door Anoniem ?
     
  8. Je hebt dus niet goed gelezen, anders had je geweten dat de CI+ module van Ziggo al uitgetest zijn in verschillende Philips CI+ TV's. De Philips TV's gaven allen een error, te wijten aan een software-bug.
     
  9. Ik hoop dat ze al zijn gemaakt :D
    Alleen nu een firmware updatetje en de deur uit :P
     
  10. Fijn dat je mij aanspreekt op mijn gezond verstand terwijl je zelf totaal aan mijn intentie voorbij gaat... :wink:

    Anyhow, dat ik wist dat CI+ eraan zat te komen dat klopt. Dat ik geen geduld heb is een persoonlijke mening, ik ga niet maanden wachten (wat ik wel had moeten doen als ik duidelijkheid had willen hebben) met het kopen van een TV (doe ik met de aanschaf van bijv. een auto ook niet), maar ben zeker niet overhaast geweest. Dat ik heb besloten het vooralsnog te doen met een AlphaCrypt is inderdaad mijn eigen keuze, met het risico dat dat ding binnen één/anderhalf jaar vervangen moet worden, prima. Waar het mij wel om gaat is dat Ziggo de klant aan het spreekwoordelijke lijntje houdt, oftewel ze roepen al maanden dat er binnenkort duidelijkheid komt, en tot voor kort was die er simpelweg niet. Ook is er een uitspraak gedaan door Dhr. Vos die wel eens niet zo waar zou kunnen zijn als hij deed geloven. Dat vindt ik simpelweg niet kunnen, ga jij maar eens bij je vrienden allerlei beloftes doen en die niet nakomen, denk dat je snel alleen bent. Daarnaast, waarom wil Ziggo zo graag CI+ erdoor drukken? Puur zodat ze zelf controle hebben over hetgeen de consument koopt en kan, ik heb in ieder geval nog geen één voordeel voor de klant zelf kunnen ontdekken in het CI+ verhaal...

    Dat Ziggo geen AlphaCrypt ondersteunt zei ik volgens mij zelf ook al, maar aardig van je dat je 't nog een keer zegt... :wink:

    Nogmaals, dat ik dan met een niet bruikbare AlphaCrypt kom te zitten is mijn probleem helemaal niet, dat ding raak ik echt wel kwijt, en zo niet dan niet. Mijn probleem is dat Ziggo (net als vele andere bedrijven overigens) steeds meer een "dictatoriaal regime" erop na houden, zij klappen met de zweep en wij moeten maar ja en amen knikken. Als er nou nog een concurrent zou zijn waar ik naartoe kan OK, maar met een kabelaar is dat hier niet...

    Ik hoop oprecht dat ik iets meer duidelijkheid heb verschaft en hoop nog meer dat Ziggo deze CI+ introductie iets soepeler laat verlopen als dat tot nu toe lijkt te gaan. Ik heb in ieder geval even mijn hart gelucht (was kennelijk hard nodig) en wens iedereen hier heel veel wijsheid en succes toe met CI+!

    :pompom:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina