1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo gaat CI+ ondersteunen

Discussie in 'Digitale TV - Zenders' gestart door xahmol, 10 apr 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik beweer helemaal niet dat alle abonnees de portal raadplegen! (ik zou bijna zeggen dat ze dat wel hebben afgeleerd, omdat er nooit echt nieuws op te zien is).
    Maar om (vanuit Ziggo) "plat" te zeggen: ér kijkt toch niemand naar, dus doen we het maar niet, is mij tekort door de bocht.
    Ze verkopen verdorie allerlei producten en kondigen van alles aan en vervolgens hoor, of zie je niets meer!
    Vind jij het gek dat Ziggo als provider op de laatste plaats komt?

    Bovendien vind ik het zo jammer, want met relatief weinig inspanning kun je je klanten goed op de hoogte houden en goodwill kweken.

    Verder heb ik anoniem daarop in zoverre direct aangesproken, aangezien hij de enige Ziggo-vertegenwoordiger is op dit forum. Overigens dacht ik dat dat persoonlijk aanspreken wel meeviel!
    Ik begrijp ook wel dat hij maar een schakeltje is in het geheel, maar hij is tot nu toe het enige directe Ziggoo-aanspreekpunt op dit forum.

    Ik vraag me overigens nog steeds af hoe hun projectorganisatie in elkaar steekt. :sad:
     
  2. Ik zie niet in de post van anoniem staan dat er niemand naar de portal kijkt. Dat maak jij er van.

    Anoniem zegt dat de meeste mensen (lees hier niet: alle mensen) primair op informatie van een dealer af gaan. Er gaat ook een (substantieel) deel naar de portal, maar die hoeveelheid is kennelijk minder dan de hoeveelheid die hun informatie bij de dealer haalt. Vandaar dat ziggo er kennelijk voor kiest om primair de updates aangaande CI+ via de dealers te verspreiden. Dat is het beleid van Ziggo, en anoniem vertelt dat hier. Je moet het echter niet verkeerd interpreteren, hoe makkelijk dat ook gaat.

    Los daarvan ben ik het helemaal met je eens: ik ben zelf ook een persoon die dealers niet bepaald serieus neemt op het gebied van technische achtergrondinformatie; ik prefereer ook het internet hiervoor. Het zou inderdaad voor mij (en kennelijk ook voor jou, en ik denk ook voor vele anderen uit de substantiële groep portalgangers) een uitkomst zijn indien daar wat meer tijd en effort door Ziggo in gestoken zou gaan worden. Scheelt ze een hoop geleur. In ieder geval op dit forum. ;)
     
  3. Wat ik gelezen heb op de site van de fabrikant van de ci+ module.
    Is dat deze gewoon compatible met ci en ci+.(NEOTION)
     
  4. Ik had "plat" expres tussen quotes gezet, om het effect te benadrukken dat Ziggo haar klanten niet via haar portal op de hoogte houdt.
    Excuus, dat niet iedereen dit zo opgevat/begrepen heeft. Het is ook moeilijk om de interpretatie van ieder forumlid te onderkennen.

    Overigens kun je natuurlijk op eenvoudige wijze je klanten en leveranciers op de hoogte houden!

    Zie ook mijn eerdere opmerking:

    Jouw argument dat niet alle consumenten de portal raadplegen bij het aanschaffen van een TV snijdt naar mijn mening geen hout!
    Juist daar heeft Ziggo een toegevoegde waarde voor de mensen die dat wel doen.
    Je doet nu een beetje voor komen alsof er (bijna) niemand die een nieuwe TV wilt aanschaffen op de portal kijkt. Dat vind ik naïef en denigregend naar jullie abonnees toe!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2009
  5. Eh, ik kom waarschijnlijk als lastige user op je over, maar wat bedoel je met deze losse zin? Ik denk wel dat ik snap wat je bedoelt, maar daarvoor missen een paar woorden (iets in de trend van: via de portal).

    Tip van vandaag in het algemeen: bekijk de posts die je maakt minimaal één keer voordat je op 'Verstuur!' klikt, en ga na of het bericht niet op meerdere (ook verkeerde) manieren geïnterpreteerd zou kunnen worden. Maak aanpassingen indien nodig. Dat interpreteren vanuit meerdere oogpunten/zienswijzen is inderdaad niet heel makkelijk om te doen, maar kan een aantal onduidelijkheden zoals deze voorkomen. ;)

    Daarnaast geldt dit natuurlijk ook bij het lezen van posts van anderen (en voor sommigen geldt dit extra als je een post van anoniem leest): Ga niet uit van het slechte in het bericht; misschien is de zendende partij ongelukkig in zijn/haar bewoording geweest en heeft hij/zij de tip van vandaag niet helemaal goed ten uitvoering weten te brengen. Probeer hem ook in een ander, goed bedoeld daglicht te bekijken en pas daar je antwoord op aan. En bovenal: als iets je niet helemaal duidelijk is, schroom dan niet om extra helderheid te vragen voordat je een oordeel klaar hebt. Dat kan een boel frustratie aan de kant van zowel de lezende als de schrijvende partij schelen.

    Zo. En nu weer on-topic. :)
     
  6. Ik lees dat er hier een ernstige denkfout gemaakt wordt omtrent het al dan niet werken van een Alphacrypt in een CI of CI+ slot.

    De Alphacrypt is een CICAM, dit moge duidelijk zijn. Hij kan dus niet omgaan met CI+ instructies die bijvoorbeeld opleggen dat een kanaal de CAM gecodeerd moet verlaten. Als deze instructies met een kanaal meegestuurd worden, kan de Alphacrypt het kanaal dus niet decoderen. Dit staat in zijn geheel los van welk slot de CAM in zit.

    Als je het hebt over het uitschakelen van de backwards compatibility van CI+ sloten voor CI CAMs, is dat inderdaad iets wat alleen nut heeft wanneer de CAM ook in een dergelijk slot wordt gebruikt. Het kan voor Ziggo echter veel makkelijker door elk kanaal van CI+ instructies te voorzien waar een CI CAM niets mee kan. Dan zal een CI CAM geen kanalen kunnen laten zien, ongeacht in welk slot dat deze zit.

    Kortom: De Alphacrypt gaat op zwart of niet, maar niet iets daartussenin.
     
  7. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Een normale CI CAM (Alphacrypt) negeert gewoon CI+ instructies.
    Zolang de codering niet ingrijpend veranderd bij Ziggo kan de Alphacrypt gewoon blijven werken.
    Door echter een extra signaal mee te sturen kan de CI+ (TV)ontvanger geinstrueerd worden om een niet CI+ CAM te blokkeren.
    Het is dus niet alleen de CI+ CAM die door Ziggo aangestuurd kan worden maar ook je CI+ TV!
     
  8. en hoe zit het met de samsung LExxb650?
     
  9. instalatie info uit http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus?ns_campaign=nie

    Hoe makkelijk is het installeren?

    Je installeert de Digitale Televisie Module heel eenvoudig. Steek de Ziggo smartcard in de module en plaats de module in de televisie. Na een korte installatie van de module en de digitale televisie kanalen ben je klaar om digitaal televisie te kijken.

    myn vraag.........


    gaat hier ook enige weken over heen eer dit goed werkt ?? en je by ziggo geregistreerd staat als gebruiker hiervan/mee ???



    by aan meldig voor diverse HD pakketten moest ik oook tig keren bellen <met vele bel minuten in gebruik >>>om my geregistreerd te krygen om deze HD kanalen te zien op myn tv ... nl.... de 60 61 62 ect.....
    is hier al wat over bekend om ergenis te voorkomen ???
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina