1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo gaat CI+ ondersteunen

Discussie in 'Digitale TV - Zenders' gestart door xahmol, 10 apr 2008.

Niet open voor verdere reacties.


  1. Ik zit niet bij het bedrijfsonderdeel dat verantwoordelijk is voor de klantcommunicatie. Ik kan alleen maar adviseren en jullie via het forum op de hoogte te houden. Ik hoop dat we binnenkort via de portal ook meer informatie gaan verstrekken. De helpdesk moet in ider geval redelijk goed op de hoogte zijn (uitzonderingen zullen er altijd zijn, gelet op bovenstaande posting). Met de communicatie naar de dealers proberen we in ieder geval de verkopers op de winkelvloer te voorzien v/d juiste en actuele informatie. Zij vormen immers het eerste contact met de consument. Niet alle consumenten raadplegen standaard de portal voordat ze een TV aanschaffen overwegen.

    Informatie over CI+ is te vinden via: http://www.ziggo.nl/producten/telev...ource=nieuwsbrief&ns_linkname=ciplus&ns_fee=0
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 aug 2009
  2. Misschien omdat de CI+ cam van Ziggo allerlei beperkingen oplegt aan de gebruiker en Ziggo de eerste is die deze cam introduceert? Met (maar dat is speculatie) alle bugs van dien! Bovendien zou de CI+ cam oorspronkelijk in mei op de markt komen. Vervolgens werd het juni, juli en nu eind augustus. Je mag volgens mij blij zijn als je de cam met kerst onder de boom vindt! (misschien wat overdreven).
    Ondertussen worden er wel diverse kanalen in HD uitgezonden (ned1., 2, 3 en Eurosport en een aantal betaalkanalen). Ik vind het zo gek nog niet om voor de "beloofde" anderhalf jaar een Alphacrypt aan te schaffen.

    ps. Met name dat beloofde lijkt weer (gedeeltelijk) onderuit te worden gehaald.
    pps. Blijft natuurlijk een persoonlijke keuze om een Alpacrypt aan te schaffen en zoals ik de laatste berichten lees (afhankelijk van je tv) ook een gok!
     
  3. Ik heb vanmiddag ook contact gehad met de klantenservice van Ziggo. Deze wist mij te vertellen dat modules nog niet beschikbaar zijn en ook is niet bekend wanneer ze leverbaar zijn :?:. Wie snapt het nog. :confused: Wat al eerder in deze topic is aangegeven: De webiste in de gaten houden en wachten op de dngen die komen gaan, is het enige wat erop zit.
     
  4. Ik heb zelf ook een Alphacrypt, maar ik doelde op de situatie dat de CAM van Ziggo beschikbaar is. De vraag is waarom Ziggo doelbewust de Alphacryptgebruikers met een CI+ toestel willen frustreren.
     
  5. Volgens mij heb ik precies aangegeven wat de status is, als de laatste testen deze week met goed resultaat worden afgerond dan gaan de CAM's volgende week in productie en komen eind augustus binnen.
     
  6. Beste Anoniem,

    Ik lees nu al +/- 3 maanden dat de testen met Philips op de helft zijn maar tot en met heden nog geen meter opgeschoten zijn. De mensen die de afgelopen maanden een Philips tv gekocht hebben voelen zich hier niet prettig bij.
    Wat is nu de oorzaak dat er iets niet lekker loopt tussen Philips en Ziggo. Komt dit doordat Ziggo andere merken voortrekt of dat Philips alles op een laag pitje heeft staan en maar blijft afwachten.
    Stel dat alles met Philips nu eens beter gaat lopen wanneer kunnen wij dan eindelijk van onze tv gaan genieten via de CI+ CAM.
     
  7. Beste anoniem,
    Dank voor je antwoord. Ik weet natuurlijk niet waar jij je in de Ziggo-organisatie bevindt. Ik ga er echter wel van uit dat het invoeren van CI+ voor jullie een groot project is. Jullie zijn immers de eerste! Ik mag dan toch wel veronderstellen dat de "afdeling" klantencommunicatie deel uitmaakt van dit project en dat er nauw wordt samengewerkt tussen de verschillende disciplines!
    Jouw argument dat niet alle consumenten de portal raadplegen bij het aanschaffen van een TV snijdt naar mijn mening geen hout!
    Juist daar heeft Ziggo een toegevoegde waarde voor de mensen die dat wel doen.
    Je doet nu een beetje voor komen alsof er (bijna) niemand die een nieuwe TV wilt aanschaffen op de portal kijkt. Dat vind ik naïef en denigregend naar jullie abonnees toe!

    Overigens is het natuurlijk nog steeds (excuse me when I'm wrong) van de zotte dat mensen met een TV met een CI+ slot eerder worden afgeknepen met hun Alphacrypt dan de degenen met CI slot. Als dat zo is, dan nogmaals: "iets met een Vos, haren en streken"!

    groet,
    ron
     
  8. Sorry, dat had ik niet zo begrepen. Ik vraag mij dat inderdaad ook af. Naar mijn mening: in het beste geval een "technische" reden en in het slechtste geval een "commerciële"!

    groet ron

    ps. blijft van de zotte natuurlijk!
     
  9. Ehm, niet om bot te zijn, maar wil jij beweren dat je denkt dat álle abonnees/consumenten altijd de Ziggo portal raadplegen voordat ze een TV kopen? Dat zeg je hier eigenlijk. Je weet dat dat niet waar is, dus waarom val je op dit punt anoniem aan? Wat heeft hij hier niet goed verwoord? Het klopt toch wat hij zegt? :?:
     
  10. Wat te doen??

    Beste mensen,

    Even een vraagje. Ik zit net zoals de meeste mensen op zo'n CI+ module te wachten. Ik heb net een Samsung UE46B7020WP met CI+ slot gekocht en ben nu echt benieuwd of hij het daar mee doet.
    Tevens heb ik de kans een Humax 5050 PVR te kopen voor een zacht prijsje. Kan iemand mij vertellen of ik wacht voor een werkend iets of kan ik beter de pvr kopen. Hoe zit het eigenlijk met het opnemen van de digitale kanalen. Ik heb nu een pioneer dvr555h-s kan ik die gewoon gebruiken met een ziggo CI+ module.

    Graag wat info (misschien van onze kenner anoniem)

    groeten André
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina