1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Snelheid Xtra na 1 maart

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door jl-p, 8 apr 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. .

    Probleem is opgelost. Nu wel ja.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 apr 2008
  2. Waar haal je die snelheid niet ?
    De nieuwsserver ?

    Hoe is je snelheid op :
    http://www.speedtest.net (dan de geadviseerde server testen)
    De realtime speedtest van Multikabel hier ?

    Er is geen wijziging (of overname) op 1 maart geweest. Er komt alleen een naamswijziging over een aantal weken aan. De internet snelheid is niet gewijzigd. Wel is de snelheid van de Multikabel newsserver vanaf sommige gebieden in noordholland in de avond belabbert, maar dat ligt aan de lijnen richting Alkmaar waar de Multikabel newsserver staat, die niet voldoende capaciteit hebben vanuit sommige regio's. De snelheid naar andere sites zou stabiel moeten zijn. Zo niet dan is dit een lokaal probleem in jouw gebied vermoed ik.
     
  3. Nergens.

    Cees,

    Niet via de news server niet via speedtest.quicknet.nl niet via de speedtest in het control panel van multikabel. en zelfs niet bij microsoft of andere grote partijen. ik kom op max 1.54 mb/s wat normaal gesproken altijd minimaal 2.45 was.

    aangezien ik het niet alleen heb maar ook andere bij mij in de buurt en dat allemaal recentelijk.
     
  4. Dan is het beste om dit te melden bij de helpdesk, en ook die anderen in jouw buurt te laten bellen. Er zal dan een technisch probleem in jouw stuk netwerk zijn (of een capaciteitsprobleem). Bij je melding proberen duidelijk te maken dat al je kennissen in de buurt hetzelfde ervaren, anders wordt het misschien als een lokaal probleem bij jou gezien. Het kan overigens ook bij jou lokaal zijn natuurlijk en toevallig ook bij de anderen. In elk geval kan de helpdesk de signaal kwaliteit bij jou bekijken. Als het daar dus niet aan ligt moet het iets in je "wijkcentrale" zijn.
     
  5. Even losstaand van het feit dat deze persoon zo te lezen echt wel een probleem heeft wil ik bij deze opmerking even een kanttekening plaatsen.
    De realtime test genereerd te weinig dataverkeer waardoor die niet betrouwbaar is om een 'extra' verbinding op te testen.
    Vaak heb je het stukje data al binnen voordat je verbinding de snelheid heeft kunnen halen namelijk.
     
  6. Als je je abonnemen goed invoert krijg je 8Mbyte data binnen wat een overdracht van 3 seconden is bij Xtra, dat geeft in elk geval een goede indruk. Als je daar de helft ziet is er duidelijk iets mis. Maar je moet je daar inderdaad niet vastpinnen op 22Mbit. Dan is speedtest.net beter voor een realtime test. Misschien moeten ze het script eens aanpassen zodat bij Power en Xtra een groter dan 8MB testbestand gebruikt wordt. Zeker bij de power-bundel verhoging naar 16Mbit/sec die komt.
     
  7. Dat het aangepast moet worden ben ik helemaal met je eens...
    Maar goede indicatie is het echt niet.

    Check even als voorbeeld, dit haal ik nu:

    Deze test genereert 8192 KB (8 MB) dataverkeer. Een ogenblik geduld alstublieft.
    Uw downloadsnelheid is 15365 kbps (1921 KB/s)

    Dit terwijl mijn verbinding prima in orde is.;)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina