1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

PVR (Siemens): Timeshift of Opname niet toegestaan!!

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Doman, 8 apr 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Re:

    Nog even voor de volledigheid :razz: : de opnamen werken nu gelukkig weer op m'n Siemens box. Sinds gisterenavond een 5-tal timeropnamen gemaakt en die zijn allemaal gelukt en op meerdere zenders.
    Ik hoop dat als men weer zoiets uithaald (zijnde op afstand disablen van opnamen) dat men dan in de EPG aangeeft dat opnamen niet mogelijk zijn. Op die manier kan ik dan een alternatieve opname maken (VCR of PC-TV).
     
  2. Ik vermoed dat dit een niet-voorzien bijverschijnsel geweest is (dus een storing), als het de bedoeling was had het wel vooraf naar buiten gekomen, want dat er werkzaamheden zouden zijn is wel uitgebreid gecommuniceerd en een reden om dit 'te verzwijgen' zie ik niet.
     
  3. Het zal nu wel als bijverschijnsel van de werkzaamheden per ongeluk geactiveerd zijn, maar de mogelijkheid om op de PVR's opnames te blokkeren is bewust ingebouwd. Ook is het mogelijk om opnames op de PVR's alleen versleuteld op te slaan, zodat ze alleen af te spelen zijn in combinatie met de originele smart-card.

    Als Ziggo deze beperkingen gaat activeren voor bepaalde kanalen dan zouden ze dat wel duidelijk moeten communiceren, bijvoorbeeld op de zenderkaart.
     
  4. Als Ziggo deze beperkingen gaat activeren voor bepaalde kanalen zou dat voor mij een reden zijn geen betaalpakketten digitale TV meer af te nemen. Wat heb ik nu aan die kanalen als ik niet kan opnemen/timeshiften? Dan download ik ze wel gewoon van internet/uitzending gemist. Kijk tegenwoordig zo goed als nooit meer een programma live, scheelt een hoop reclame :wink:

    Gelukkig hebben ze dit zelfs in de VS door en wordt de zogenaamde broadcast flag daar niet tot zelden gebruikt.

    (verzucht weer eens: wanneer leren contentproviders nu eens dat alle DRM/copy protection gekraakt wordt en dat je maar 1 hacker nodig hebt om iedereen op internet van de copy te voorzien? Besteed het geld eens aan wat nuttigers dan DRM/enforced path/broadcast flag/HDCP etc. Zelfs het 'onkraakbare' BD+ systeem voor BluRays is alweer gekraakt. Encryptie om af te dwingen dat mensen niet betaalkanalen gratis aftappen OK, maar ga dan niet opnemen verbieden. Dat straft nu juist de mensen die WEL bereid zijn te betalen).
     
  5. 102-29 opname niet toegestaan, weer actief

    Helaas, nu is het bij ons zover, drie siemens gigasets draaiende, al een tijd zonder problemen.
    Sinds een aantal weken echter, verschillende Film1 films geblokkeerd voor opname. Ook time shift niet toegestaan, alle boxen reageren op dezelfde film met dezelfde blokkering.
    Tot nu toe niet op te nemen: "300", "virtuosity", "transformers" (deze was eerst wel op te nemen, het wordt erger ?)
    Gisteren met de ziggo helpdesk gesproken, helaas niets bij hun bekend, ze gaan op zoek naar "ex" multikabel medewerkers.
    Hopelijk komen ze met een oplossing, want anders wordt het film1 abonnement waardeloos!
    Tot nu toe geen problemen op de "gewone zenders" . . . . . . . .
     
  6. 102-29 opname niet toegestaan

    net gesproken met de ziggo "helpdesk", de volgende mededelingen:
    1) het is illegaal om op te nemen (ook time shift)
    2) de siemens wordt niet meer ondersteund door ziggo
    3) de programma raad bepaald wat ziggo wel en niet mag uit zenden.
    4) geen veranderingen in het signaal sinds 01-10-08

    1) nou dat is prachtig dan, alle nieuwe pvr's zijn dan van af nu waardeloos i.c.m. een ziggo abonnement.

    2) de siemens staat nog altijd op de ziggo site : "http://www.ziggo.nl/producten/televisie/digitale-ontvangers/gecertificeerd"

    3)grote onzin natuurlijk, ik heb zelf een persoonlijk contract met film1 en bepaal dus zelf wat ik op mijn kabel binnen krijg.

    4) tsja dat is de grote vraag. Omdat er op dit moment nog niemand anders op de forums, moord en brand gilt over dezelfde problemen, ben ik toch bang dat ik een probleem heb met mijn aansluiting. ziggo stelt echter als altijd dat het bij hun allemaal prima in orde is en dat het aan de decoders ligt (alle drie !?). ik moet maar naar siemens gaan ?!

    Mocht het wel zo zijn dat de ziggo/film1 policy veranderd is per 01-10-08, dan zijn mijn film1 / ziggo abonnement en decoders vanaf heden waardeloos.
    Opzeggen die handel dan dus en overstappen op interactieve tv / sateliet ?!

    Helaas ben ik nu dus beland in de ondoordringbare moerassen van een groot bedrijf als ziggo.

    Als er updates komen zal ik deze toevoegen.

    Ondertussen Ziggo en film1 ook per email om opheldering aan het vragen.

    Help !
     
  7. Heb je de naam van deze helpdesker genoteerd?
     
  8. tsja dat was ook zo "leuk" ze had haar naam genoemd bij het beginnen v.h. gesprek, maar dat was ik mijn boosheid natuurlijk vergeten. Toen ik aan het eind v.h. gesprek haar naam vroeg, wilde ze dat niet geven ! Wel had ik eerder deze week gesproken met E**** ******a, die had de rest v.d. week geen dienst meer en zou het e.e.a. uit zoeken. Misschien belt hij nog terug ?! Voorlopig wacht ik nog even af.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2008
  9. Onbegrijpelijk dat een helpdesk medewerkster kans ziet om zoveel onzin in zo'n korte tijd rond te toeteren! Zo wordt het natuurlijk nooit wat met Ziggo....;-)
    Maar, om met Tedje van Es te spreken: "Je heb er ook goeie onder hoor!"
     
  10. Ik heb de andere naam die je noemde even weggehaald, het publiceren van namen van medewerkers of mede forumleden op het forum doen we hier niet, maar het had wel handig geweest om de naam van de helpdesker die dit onzinverhaal vertelde te weten. In dat geval hadden wij het even bij Ziggo kunnen checken namelijk.... (en een cursus aanbevelen voor die medewerkster :wink: )
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina