1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Humax PR-HD 1000C; ook in Nederland?

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door picard!, 3 apr 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat heeft niets te maken met Irdeto2 op zich. Als Ziggo gewoon standaard Irdeto2 zou gebruiken, dan was er niets aan de hand. Het probleem is dat Ziggo allerlei extra functionaliteit in 'goedgekeurde' ontvangers wil zetten. Denk hierbij aan een vaste volgorde voor alle kanalen, automatische updates etc. Of ik als klant die volgorde ook zo wil hebben doet niet ter zake, Ziggo wenst dat voor te schrijven. En je mag eigenlijk ook geen ontvanger hebben die niet aan die voorschrften voldoet. Het mankeert er nog maar aan dat Ziggo wil voorschrijven welke TV je mag kopen. Het idee van een mondige consument die zelf wel bepaald welke apparatuur hij wil kopen is onbekend bij Ziggo. Het smoesje dat er toch keuze is uit een rijtje ontvangers gaat niet op, het merendeel daarvan voldoet niet aan de eisen die je aan een moderne ontvanger mag stellen, zoals bijvoorbeeld een HDMI uitgang voor je mooie digitale HDTV flatscreen.
     
  2. Inderdaad, maar het is een nuanceverschil. Toch wordt je overal al 'gestuurd' hoor, kijk maar in AH wat er op ooghoogte ligt en wat er diep weggestopt igt op de onderste plank in het donker.
    Het zijn subtiele verschillen maar toch heel herkenbaar.
    Als ik een keus had gehad had ik ook voor iets heel anders gekozen maar ja, ik heb geen keus, het is MK of niks (voor Digi TV) en ga nou niet beginnen over satelliet of KPN want dat is niet eens een echte concurrent.

    Als ik dan de UPC reklame zie "....voor IEDEREEN..." dan denk ik wel eens dat ik de RCC moet belen, want het is alleen "voor IDEREEN" die in het kabelgebied van UPC woont en dan is het gewoon "IEDEREEN" omdat er geen (echte) alternatieven zijn.

    Het monopolistiese zal er zonder fiber niet echt snel af gaan, helaas.
     
  3. Ik denk dat de zaak toch wat gecompliceerder in elkaar zit. Waar gaat het uiteindelijk om? Juist commercie. De grote drijfveer hierachter is de reclame wereld. Net zoals men graag op de voorpagina van de krant adverteert en daar dik voor betaalt, zo graag wil men ook op een "laag" kanaal adverteren. Dus een zender wil graag op een bepaald kanaal zitten, dat genereert meer inkomsten. Dat vind je zelfs al terug in de naamgeving van diverse zenders. Men is bereid daarvoor te betalen en heeft dus ook medewerking van de providers nodig. Zou de provider daar maling aan hebben, dan scheelt ze dat gewoon inkomsten en betaal je dus meer voor je abo. Sterker nog aanbieders zouden wel eens gewoon weg kunnen blijven, waardoor het aanbod aan zenders weer onaantrekkelijker wordt.

    Aan de andere kant vraag ik me af hoe zwaar je daar aan moet tillen. Ook de krant en ieder tijdschrift dicteert mij de volgorde. Het lijkt wel te wennen. Als ik zonodig op mijn telefoon de voorkeursnummers onder de sneltoetsen programmeer en ik moet iemand vanaf een ander toestel bellen dan weet ik het nummer niet (Ja, thuis zit ie onder de 5).

    Wat naar mijn idee het kernpunt is, als je dan toch zo nodig een eigen standaard wilt hanteren, zorg dan ook dat deze standaard bij alle betrokken partijen ook eenduidig wordt begrepen en consequent wordt toegepast. Een andere beperking van kleinschalige toepassing van een dergelijke standaard is dat fabrikanten van apparatuur minder geïnteresseerd zijn en dus het aanbod beperkt blijft.

    Nu kan je wel weer slim er allerlei conversie doosjes/modules tussen gaan zetten, maar ook die moeten de "taal" van 2 kanten spreken wat nog meer bijdraagt aan de spraakverwarring. Toch geloof ik in deze kastjes, want zij maken wel dat ik mijn apparatuur straks zo bij een andere provider kan inprikken, weliswaar via weer een andere doos. Daarom is mijn stelling ook, eigen standaard, prima, maar zorg dan wel zelf voor de vertaalslag en leg dat niet bij derde partijen. Mijn PC praat via alle providers; mijn telefoon doet het (bijna) bij alle providers en mijn analoge TV doet dat ook.

    Ik wil straks ook mijn digitale TV en recorder kunnen kopen zonder dat IK mij zorgen hoef te maken om onverschillig bij wie ik deze op het netwerk prik.

    Het is toch merkwaardig dat IK iedere keer dan een andere decoder zou moeten kopen of misschien straks nog erger mijn digitale apparatuur van de hand moet doen omdat die alleen maar geschikt zou zijn voor het netwerk van die ene provider. Kortom naar mijn idee horen "die broodjes speciaal" deel uit te maken van het abonnement, zodat ik er aan kan hangen wat ik wil zonder verdere poespas.
     
  4. Wat je schrijft kan best waar zijn. Echter ik heb geen boodschap aan deze praktijken. Met een gewoon TV toestel kun je ook de kanalen indelen op de manier zoals je dat zelf wilt. Waarom zou dat hier anders moeten zijn? Ziggo hoeft mij alleen maar de kanalen aan te leveren in zo goed mogelijke kwaliteit, maar vraag ik niet en wil ik zelf niet hebben. Als anderen hier wel behoefte aan heben, dan kopen ze toch een ontvanger die dat wel kan? En wat dacht je wie al die reclame boodschappen betaalt? Dat ben je zelf, dat wordt allemaal doorberekend in de prijs van de producten. Wat dat betreft zijn we eigenlijk masochisten, we betalen indirect zelf de reclame terreur waarmee we gebombardeerd worden. Bij heel veel levensmiddelen betaal je verreweg het grootste gedeelte van de prijs voor de verpakking en de reclame. Ik durf zelfs zover te gaan en te stellen dat die reclame midden in de programma's schadelijk is. Het is namelijk niet meer mogelijk om je echt te concentreren op zo'n programma, om de haverklap wordt je bestookt met reclame en schreeuwerige vooraankondigingen van andere programma's. Bedenk ook dat voor commerciële zenders programma's louter vulling tussen reclame blokken zijn. Het liefst zouden ze er van verlost zijn, zodat we alleen maar naar reclame kijken.

    Dat is toch iets anders. De redactie van een krant of tijdschrift bepaalt de inhoud, Ziggo hoeft mij alleen maar kanalen door te geven. De postbode bepaalt toch ook niet de inhoud van een tijdschrift?

    Tsja, maar hoe vaak zit ik in een ander huis TV te kijken, en dan kan ik nog de zenderlijst oproepen en mijn keuze maken.

    En daar sla je de spijker op zijn kop. Zou Ziggo gewone standaard DVB-C spullen gebruiken, dan was het aanbod aan ontvangers veel groter en zouden TV toestellen met een ingebouwde DVB-C ontvanger standaard zijn.

    Die standaards zijn er ook, ze heten DVB-C, DVB-T, DVB-S en DVB-S2. Het zou zo moeten werken dat je een standaard ontvanger voor bijvoorbeeld DVB-C neemt, de juiste conditional access module (CAM) plaatst, het kaartje van de provider er in steekt, en klaar ben je. Hoe moeilijk kan het zijn .......
     
  5. Die reclame betaal je niet zelf, door die reclame krijgen ze meer gebruikers zodat er meer inkomsten zijn. Kip en Ei verhaal. En zonder reclame op de zenders geen zenders, of je moet 15 euro per zender per maand willen betalen :)
     
  6. Natuurlijk betaal je die reclame zelf. Neem nou zo'n reclame voor yoghurtdrankjes, denk je niet dat de kosten van die reclame verrekend worden in de prijs van die drankjes? Als je zo'n drankje koopt, dan kun je er van uit gaan dat nog geen 10% van de prijs bepaald wordt door de inhoud.
     
  7. Deze of toch de Samsung DCB-H360R.
    De prijs van beide HDTV decoders is €199,-.

    Of kan ik via Ziggo een actie verwachten met een proef-abbo.

    Ik heb begrepen dat de Humax wat later komt, nog wel voor de finale van het EK2008 op zondag 29 juni om 20.45?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina