1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Moderatie en kritische toon forum

Discussie in 'Gebruikersforum - Vragen & opmerkingen' gestart door xahmol, 1 apr 2008.

Niet open voor verdere reacties.

  1. Waarom zou dit ongelukkig zijn? Veel mensen hebben zich groen en geel geergerd aan het oude forum, hoe mensen met elkaar omgingen.
    Kritiek moet kunnen , graag zelfs, we leren ervan maar er zijn vele manieren om ze te brengen.
     
  2. Gvkk, ik bedoelde met het gekozen voorbeeld niet jouw post maar de reactie van BenJ op de in de threadstart aangehaalde post van Archie, die kennelijk als voorbeeld aangegrepen werd. Ik zie daar niets, maar dan ook niets, aanstootgevends in.

    Het oude TVHome forum liep idd de spuigaten uit, dat ben ik helemaal met je eens.

    Maar om dan de post van Archie als voorbeeld te stellen om dat te voorkomen snap ik niet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 apr 2008
  3. Ik denk dat iedereen het er wel mee eens is dat spelen op de persoon niet hoort op een forum, echter de kritiek die geuit wordt door ArChie gaat over beslissingen die door Ziggo gemaakt worden over de technische invulling van het digitale televisienetwerk. Beslissingen die in zijn ogen een negatieve uitwerking hebben op de ontvangst bij ons thuis. Het probleem is echter dat de infrastructuur voor digitale televisie zo complex is tegenwoordig dat het moeilijk is de vinger op de zere plek te leggen, wat weer tot uiting komt bij de helpdesk van de maatschappijen door standaard te beweren dat het probleem binnenshuis ligt (wat overigens ook vaak het geval is).

    Wat ArChie al jaren doet is ons via fora op de hoogte houden van de veranderingen aan de infrastructuur en de mogelijke consequenties daarvan. Hierdoor was het vaak voor mij duidelijk dat het geen zin heeft om weer mijn kabel een stukje in te korten, maar dat er een verandering heeft plaatsgevonden aan de infrastructuur wat problemen veroorzaakt. Ik zou het dan ook erg jammer vinden als ArChie zijn queeste voor optimale beeldkwaliteit staakt. Dat zijn toon misschien iets is verhard is niet verwonderlijk, omdat hij weinig respons krijgt op het aangekaarte terwijl hij in mijn ogen vaak een punt heeft. Tel daarbij op dat dezelfde fout (het te vol stoppen van transport streams) meermaals wordt gemaakt, terwijl daarvoor duidelijk is geworden wat de uitwerking daarvan is, daar zou ik ook moedeloos van worden.

    Sorry voor mijn lange eerste post, maar dit moest even van mijn hart.

    Groet,

    Mart
     

  4. Er staat ook niets in die post wat 'te ver gaat'.

    Hij geeft gewoon zijn mening/conclusie over een onderwerp waar hij die al een hele lange periode met regelmaat geeft.

    Ik denk dat de moderators van dit nieuwe forum zich ook nog moeten settelen in dit nieuwe forum.

    Op het Tv Home forum ging het vaak te ver.
    Op het MVG forum was de kritische toon vaak zo bedeesd en ver te zoeken dat het op mij wat stoffig en mak overkwam.

    Als dit forum nou ergens in het midden van die twee fora uitkomt, is dat niet veel beter voor alle partijen !?
     
  5. Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.
     
  6. @Mart
    @martin1

    Ik kan me helemaal vinden in de manier waarop jullie reactie is verwoord.
     
  7. Hear hear! (of te wel: hier ben ik het erg mee eens).
     
  8. Hoewel ik in het MGV bestuur zit, is dit bericht mijn persoonlijke mening en niet een officieel statement vanuit de MGV.

    Mijn excusses voor deze belachelijk lange post, normaal ben ik man van weinig woorden. De lucht moet weer even blauw worden op het forum..


    Ik zie de MGV als een gebruikersvereniging, van, voor en door de gebruikers. Persoonlijk zit ik in de MGV om Multikabel/Ziggo te laten weten wat er gaande is bij de klanten. Dit doet de MGV tijdens overleg, vaak in persoon maar soms ook via de mail en telefoon met Multikabel. Tijdens dit overleg komen punten naar boven wat niet goed gaat maar vaak ook wat wel goed gaat.

    De leden van de MGV kunnen door middel van het forum of mail punten aanmelden voor dit overleg, mochten deze punten al niet op de agenda staan.

    Soms kun je met praten meer uit de kast halen dan mensen voor gek te zetten of dwars te zitten. De MGV en MK hebben een goede verstandhouding en hebben respect voor elkaar. Wanneer de MGV inspringt, is Multikabel altijd bereid om een te luisteren en staat open voor dit commentaar. Samen komen de MGV en Multikabel vaak tot een compromis wat voor beide gunstig is. Ik ga ervan uit dat dit met Ziggo net zo gaat lopen, er zal vast wel een snuffel periode zijn. Maargoed, zoals alle partners, het is altijd even wennen.

    Wat helaas voorkomt is dat de discussie tussen de MGV en MK bemoeilijkt wordt door wat er op het forum gezegd wordt. Soms is het makkelijker een probleem op te lossen zonder dat de hele wereld er een zegje over gedaan heeft. Door het feit dat er soms eigenlijk te hard gespeeld wordt, maakt het deze onderwerpen moeilijk bespreekbaak omdat de toon al is gezet.

    Zeker op het gebiedt van DTV willen de meningen over een aantal dingen nog wel eens verschillen, zeker tussen de mensen op het forum en de mensen van Ziggo. Nu zit de MGV tussen de klanten dus de leden van dit forum en de betrokkenen van Ziggo in, dit is een lastig pakket. Neem van mij aan, de MGV heeft tanden en laat deze wanneer nodig ook wel zien. We kennen best een groot ledenbestand, dit geeft ons een pressie middel. De vraag is altijd, ga je met kannonen klaar het gesprek in of pak je het rustig op. De MGV pakt het meestal rustig op, een beleid waarvan ik persoonlijk denk dat het meeste resultaat behaald.

    Het is jammer dat de meningen soms zo ver van elkaar af liggen dat de communicatie op het forum soms erg stroef loopt. Soms gaan de emoties ook wel wat meespelen, dat is jammer. Soms is het vanuit het oogpunt van de klant lastig te zien wat er allemaal gebeurt op het gebied van DTV, en daar kunnen soms verkeerde conclusies uit voortkomen. Dit zorgt voor wat onrust bij zowel klanten als de betrokkenen van Ziggo. Het resultaat van deze onrust is dit topic..

    Ik hoop dat we dit forum onpartijdig kunnen houden en een mate van professionaltijd kunnen waarborgen. Dat zowel de klanten en leden van dit forum als de medewerkers van Ziggo hier kunnen posten zonder dat tot verwoede welles/nietes verhalen leidt.. Het laatste wat ik wil is dat mensen zich geĆÆntimideerd voelen of het idee hebben slecht te zijn behandeld.

    Daarom wil ik iedereen, dus zowel leden van dit forum als medewerkers van Ziggo vragen het hoofd koel te houden. Ga geen rare dingen doen, werk elkaar niet tegen alleen omdat het hier wat hoog op loopt. Discussieer met elkaar maar blijf vooral lachen, de wereld houdt niet op met bestaan als er soms een bitje naar links gaat ipv naar rechts. Kom op voor je eigen mening maar doe dit met mate, realiseer je dat er soms meer achter zit dan wat je kunt zien. Vraag de MGV om hulp als je denkt niet gehoord te worden, ga niet lopen stampen op het forum.

    Deze post geldt voor alle mensen op het forum, voor sommige ietsjes meer dan andere. Voel je niet gekwetst door mijn post, dat is niet mijn bedoeling. Als er problemen zijn mail me dan, ik hou van openheid en eerlijkheid. Soms ben ik daarin te bot, ik hoop dat niemand zich dit te persoonlijk aantrekt.

    Nogmaals, dit is mijn persoonlijke fisie! Geen statement van de MGV.

    Thomas

    p.s.

    Als moderator van dit forum kan ik op 1 hand tellen hoeveel berichten ik heb verwijderd of aangepast. Dit vindt ik een prettige manier van werken, ik hoop niet dat ik hier nu als politeman berichten moet gaan bewaken..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 apr 2008
  9. Laat mij allereerst rechtzetten waar deze discussie nu lijkt in te ontaarden. De MGV heeft zeer veel waardering voor alle bijdragen van ArChie aan dit forum en dat is veel meer dan alleen maar postings. De suggestie die nu ontstaat is dat wij daar geen waardering voor zouden hebben, verre van dat dus. Wij betreuren het dan ook ten zeerste dat hij meent hier niet meer aan te moeten bijdragen.

    Ook onze provider waardeert zijn bijdrages, deze hebben al menig maal bijgedragen tot een oplossing. Wat niet alleen ArChie, maar ook anderen, maar niet willen beseffen dat ook een provider tijd nodig heeft om zaken op te lossen. Velen denken dat zoiets in een zucht te regelen is. Men is afhankelijk van planningen, prioriteiten, mankracht en soms derden. Het niet snel "repareren" wordt vaak uitgelegd als onwil. Uiteraard spelen er ook zaken waar men gewoon niet aan wil. Daar kunnen we als MGV begrip voor opbrengen en proberen we invloed op uit te oefenen en begrip voor te kweken.

    Zo ook bij ArChie, die meent dat men wel harder zal lopen als men wordt geprikkeld. Dit heeft al diverse malen gespeeld waarbij dit ook de MGV werd aangerekend. Aan de ene kant hebben wij naar de provider te kennen gegeven dat wij onafhankelijk wensen te blijven opereren aan de andere kant dus het persoonlijke verzoek aan ArChie zich toch wat te willen matigen met de notitie dat er zo veel meer mee valt te bereiken.

    Alhoewel ArChie veronderstelt dat hij ons heeft laten weten zijn toon idd iets aan te passen, was mij dat niet bekend. Indachtig m.n. de oproepen vanuit het TV Home forum om ook qua moderatie wat "stringenter" te zijn en mede omdat we een nieuwe start maken met forum en provider, meende ik daarom ook in ArChies' slotopmerking, dat er nog steeds niets aan was gebeurd, aanleiding te zien dit aspect nogmaals aan de orde te stellen. Gelukkig pakte ArChie dit toen "goed" op door uit te leggen wat ie er mee bedoelde. Hetgeen, zoals ik al twee maal heb toegegeven, mijn stellingname ontkrachtte. Maar de boodschap staande houdt, zij het dan niet meer specifiek aan zijn adres. Desondanks wordt deze toch nog gekoppeld aan de postings van ArChie. Zelfs nu, binnen deze discussie in veel bredere zin, vat hij het nu op als "muilkorven", hetgeen ik dus zeer betreur.

    Laat nogmaals duidelijk zijn, dat toonzetting, insinuaties en bejegening jegens wie dan ook, door ons als forumleiding tot de beheers taak wordt gerekend. Dat moet voor een ieder, ook de provider voldoende garantie zijn om zich thuis te voelen op dit forum.

    Als je dan ook kijkt naar onze wijze van modereren, dan zal je zien dat wij, behoudens "onwelgevoeglijke woorden", (vloeken, schuttingtaal, etc.) postings verder intact laten, maar voorzien van een reply, met onze zienswijze. Dat noem ik geen censuur of muilkorven, dat noem ik bijsturen en in het allerergste geval "afstand van nemen". Het idee dat postvat als dat speciaal is om de provider in bescherming te nemen of om extra aardig voor hen te zijn is misplaatst. Ik vrees dat zo'n beeld ontstaat omdat juist daartegen het vaakst wordt geageerd.

    Dus, ook ArChie, zie dit alsjeblieft in de juiste context. Wij proberen samen met de deelnemers het maximale uit dit forum te halen. Zelfs deze discussie op zich is daar toch al een fraai voorbeeld van.
     
  10. En dit vind ik prima. Mijn reden tot verhoogde zorg was dat kennelijk Archie zich door iets op het forum of buiten het forum om dermate aangevallen voelde worden dat hij dreigt op te houden hier. En dat kan de bedoeling niet zijn.

    Ik snap dat helemaal, gaf dat zelf ook bovenstaand aan, maar ik vind dat je dat niet de forumgebruikers kan verwijten. Hoe moeten wij nu weten dat Ziggo er mee bezig is?
    Ergo: Ziggo zelf kan dat heel makkelijk oplossen door hier a la UPC een Webcare team los te laten met officiƫle updates.
    Een probleem wat maar voor blijft duren geeft (terecht) veel irritatie. Als de provider aangeeft het probleem te onderkennen is al een deel van de irritatie weg, want gebruikers voelen zich serieus genomen. Als de provider dan ook nog aangeeft wanneer het opgelost is, is bijna iedereen tevreden, zelfs als het antwoord is dat het helaas vanwege valide redenen nog lang gaat duren.
    Kortom: Ook hier een nuance verschil, ik zou pleiten voor wat minder begrip tonen en willen vragen aan Ziggo om zelf de verantwoordelijkheid te nemen hier op het forum meer begrip te kweken.

    @Thomas: En dat is nu exact wat ik bedoelde met mijn opmerking dat het wellicht helemaal niet zo'n slim idee is om dit forum aan de gebruikersvereniging te koppelen. Als dit elkaar idd tegenwerkt moeten we dit forum wellicht juist loskoppelen van MGV.
    Maar ook Ziggo moet toch weten dat dit forum niet noodzakelijkerwijs DE mening van MGV weergeeft.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina