1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Smarcardbijdrage

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Bordewolf, 24 mrt 2008.

?
  1. Belachelijk en ook nog eens geldklopperij

    78,7%
  2. Prima, laat maar komen

    8,0%
  3. Geen mening (maw ik betaal gewoon )

    13,3%
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ziggo wil een Smartcardbijdrage gaan innen. Wat vindt jij er van. Persoonlijk heb ik de volgende opmerkingen:
    - De Smartcard is al betaald bij aanschaf
    - De bijdrage is een soort van huur, maw er moeten diensten en produkten tegenover staan. Ziggo komt tot nu toe met diensten waarvoor we middels ons abonnement al betalen: Softwareupdates, systeemupdates, EPG etc. Volgens Ziggo is de nieuwe bijdrage daar voor bedoeld, echter daar betalen we dus via het reguliere abo-geld al voor.
    - Ziggo schermt met het feit dat op deze manier een tweede en derde aansluiting goedkoper zijn. Echter dan zou dit betekenen dat een heel grote groep gebruikers met 1 aansluiting gaan betalen voor mensen met meerdere aansluitingen
    - Tegenover de bijdrage staan dus geen nieuwe diensten!
    - Softwareupdates komen voort uit niet correcte leveringen van fabrikanten. Maw als ik een Humax koop en het produkt is niet goed dan moet Humax zorgen dat dit goed komt. Maw het is belachelijk dat ik hier Ziggo voor moet betalen!!! Laat staan Humax!!!

    Wat is jullie mening zie enquete
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2008
  2. we betalen inderdaad al veel aan Ziggo (@home), een bijdrag voor de card zou ik niet accepteren alleen valt er hier weinig aan te doen. Ik hoop snel dat de kabel vrij wordt geven voor andere bedrijven zoals KPN, UPC en Tele2

    Ook betalen de abonnee's al voor de card want deze moet je al kopen in de winkel, een 2e keer is voor mij te veel maar dan zit ik met een probeem want ik wil niet betalen maar ik wil wel digitale tv kijken en ik heb 2 abonnementen.
     
  3. Lijkt me niet.
    Ook dit komt weer door fusies.
     
  4. Bor,

    Hebben we dit niet al eens gehad?

    1. Ik vind het niet slim dat men die bijdrage er zo naast heeft gezet. Beter was om die bijdrage op te laten gaan in de maandkosten, zoals bijvoorbeeld je GSM operator ook doet. (Een telco heeft trouwens ook vaak dat je aansluitkosten moet betalen, waar de sim ook in zit.) Je jaagt zo mensen tegen je in het harnas, want eigenlijk is dit gewoon een verkapte verhoging van de tarieven. De bijdrage die men nu vraagt heeft namelijk altijd in het tarief gezeten en wordt er nu uitgehaald, zonder dat het tarief omlaag gaat.
    Ziggo is trouwens niet de enige die dit doet. Je bank vraagt ook een bijdrage voor je bankpasje en laat je zelfs betalen als het pasje kapot is.

    2. Daar heb je gelijk in. Deze diensten zitten in de reguliere prijs ook. Beter was geweest, om de kosten als administratiekosten voor de card neer te zetten.

    3. Dat zie ik anders. Voor de mensen met meerdere cards is de extra card goedkoper. Bovendien is de eerste card bij een pakket gratis en veel mensen zullen een pakket hebben. Als ik kijk in mijn omgeving, dan hebben veel mensen die ik ken dat bijvoorbeeld.

    4. Klopt. Dat heb je al gezegd. Je herhaalt je. Maar je hebt niet helemaal gelijk. Zie 5.

    5. Dit vind ik een leuk puntje. Inderdaad. Software-updates komen voort uit fouten in de decoders. Alleen door een vergoeding te vragen voor software-updates, stelt in mijn ogen Ziggo zich nu garant voor het goed functioneren van de decoders. Dus de Panasonic of de Siemens, die allebei toch wel de nodige problemen hebben, mag nu dus wel degelijk nog een nieuwe update verwachten. Ik betaal er immers voor. En als dat niet kan, dan moet Ziggo de decoder maar vervangen. Ik verheug me nu al op de komende maandan Kassa. De consumentenbond wil ook vast een duit in het zakje doen en als we toevallig een advocaat in ons midden hebben, die graag de boel een beetje stangt, dan kan Ziggo zijn lol hier ook mee op.
     
  5. Heb vernomen dat je bij Casema reeds € 29,95 voor de kaart betaald, terwij dit bij Multikabel € 9,95 is... zal mij benieuwen.
     
  6. Waar staat trouwens deze informatie over die smartcard bijdrage ?
    Op de site van @Home staat geen enkele informatie hierover.
    Ook op Multikabel en Casema zie ik hier nergens iets van staan.
    Een vermelding van de bron waar deze informatie weg komt zou wel zo handig zijn.
     
  7. Bor, even afgezien van mijn mening over dit topic, twee opmerkingen:
    - is dit onderwerp nu niet echt uitgekouwd? Op het oude forum haalde je dit bijna in elk topic erbij, op het nieuwe forum nu al weer twee berichten? Is alles hierover nu nog niet gezegd?
    - Vind je zelf ook deze enquete niet een beetje suggestief? Wat denk je nu echt dat hier uit gaat komen als je de vraag zo stelt? Als je een objectieve uitkomst wilt hebben, voeg dan op zijn minst de volgende antwoorden toe: 'betaal liever niet extra, maar begrijp de overwegingen', 'betaal liever niet extra, maar lig er niet wakker van' en 'heeft geen betrekking op mij want ik heb een pakket met internet en telefonie'. Dat maakt de enquete ook naar Ziggo toe een stuk geloofwaardiger (en dat is neem ik aan je doel met al deze ophef).

    Wat ik dus zou willen stemmen is 'heeft geen betrekking op mij want ik heb ook internet en telefonie'. En dat geld denk ik voor heel veel mensen, dus we moeten zaken ook weer niet overdrijven.
    Ben bovendien met lagere kosten voor een tweede smartcard inclusief gratis ook het extra pakket op de tweede smartcard erg blij, dus in mijn toekomstige gewenste setup met twee smartcards ga ik er juist op vooruit.

    Los daarvan vind ik een jaarlijkse bijdrage voor een smartcard in zoverre wel een aardig idee, dat je nu ook dienstverlening voor die bijdrage kan eisen. Zie ook punt 5 van Angelo hierboven.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mrt 2008
  8. Begint het hier nu ook al, waarom 2 dezelfe topics starten??? en deze dicussie is al uitgebreid aan de orde geweest op het oude forum.
    Sorry bor maar dit is weer echt een voorbeeld van forumvervuiling!!!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mrt 2008
  9. Reacties uit andere draadje hier even bijgevoegd en andere topic verwijderd. Je kunt op een enquete gewoon reageren zoals je ondertussen wel uitgevonden hebt, dus extra discussie is niet nodig. ;)
     
  10. ff ingrijpen mensen. Normaal gesproken is het idd stomvervelend om een discussie eindeloos herhaald te zien. Kennelijk is de discussie niet uitgestuiterd. Deze heeft op het MGV forum ook gespeeld. Desondanks kan ik hem billijken.
    1. Dit forum speelt zich voor een veel breder publiek af, voor velen is deze discussie toch nieuw. Ook deze mensen willen hun zegje hierover doen.
    2. Voor de MGV is dit een platform waar ook wij als bestuur kennis nemen van voor en tegens van wat er leeft onder de gebruikers in relatie tot de dienstverlening van onze provider. Het is voor ons een goede zaak als wij zaken aankaarten als deze worden gedragen door een breed publiek.
    3. Wij met ons 5'en hebben de wijsheid niet in pacht, de kracht van de MGV komt juist voort uit het feit dat we middels dit forum kunnen putten uit een enorm arsenaal aan kennis, inzicht en ervaring die leeft onder zo'n enorm breed publiek.
    4. Ook voor onze provider is het belangrijk om kennis te hebben en te ervaren wat en hoe zaken leven onder de klanten. Ik kan een ieder verzekeren dat zulks wel degelijk impact heeft.

    Het enige waar wij in deze voor willen waken is een eindeloze herhaling van standpunten zonder dat er iets nieuws aan de discussie wordt toegevoegd.

    Op dit moment spelen er een aantal zaken, die nog niet zijn beslecht. Als we discussies daarover gaan afkappen dan doen we ons zelf met z'n allen daarmee enorm te kort. Immers we willen er toch uiteindelijk met de provider over kunnen praten?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina