1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

MK heeft blijkbaar nog niet genoeg geld

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door musicman, 22 mrt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Volgens mij is de inhoud van het digitale TV startpakket bij alle drie de Zesko/Ziggo kabelbedrijven hetzelfde, namelijk een smartcard en wat begeleidend schrijven waarin staat uitgelegd wat je waar moet invoeren aan gegevens in de digitale ontvanger, uitleg over de pakketten en een registratiekaart die je moet invullen en retourzenden.

    Aangezien ze straks van plan zijn om het bezit van een geregistreerde smartcard te gaan belasten hadden ze ook kunnen kiezen voor de laagste verkoopprijs van het drietal, namelijk € 9,95 i.p.v. € 29,95 die het nu geworden is getuige de aanpassingen van de website van @Home en Multikabel. Het lijkt mij dat er dus genoeg duidelijkheid is waar de prijs naar toe gaat.
     
  2. Dat lijkt ons ook, maar we zagen toch graag een formele reactie.
    Het zou bijvoorbeeld kunnen dat in die 29,95 het eerste jaar 'smarcardbijdrage' inclusief is, maar dat is niet duidelijk nu.

    Ook staat dit niet op zichzelf. Per saldo zie je voor hele groepen abonnees tot nog toe voornamelijk verslechteringen. Kijk alleen maar eens naar onze berichten op de homepage die over MK abo's gaan. We willen weten of dit zo door blijft gaan en wat daar uiteindelijk tegenover staat. Pas dan kan je de balans opmaken. Men moet wel met iets heel moois komen, tot nog toe ziet het er somber uit.
     
  3. Maar verandert zo'n eventuele eenmalige kortingsactie iets aan het concept? Voor mij is dat vergelijkbaar met de reacties van sommigen op het concept van de smartcard heffing dat opeens minder erg zou zijn omdat er sprake van is dat de bundel abonnees niet voor hun eerste smartcard hoeven te betalen. Ook zo'n een kortingsactie die de kabelbedrijven elk moment kunnen afschaffen, maar dan zijn de klanten tenminste ondertussen vertrouwd geraakt met het concept smartcard heffing terwijl het nog steeds ordinaire geldklopperij is.
     
  4. Ik heb begrepen dat het eerste jaar inderdaad bij de prijs van het startpakket is inbegrepen.

    In de harmonisatie zijn er ook positieve wijzigingen geweest. Zo zijn alle snelheden naar boven gelijkgetrokken. Nadeel voor Multikabel abonnees is dat zij de snelste abonnementen hadden. Voor Multikabel abonnees was er dacht ik wel weer het voordeel van een groter uitgebreid TV Digitaal pakket voor dezelfde prijs. Zo levert elke abonnee op sommige plekken wat in, en wint hij wat op andere plekken.
     
  5. Er zijn toch altijd weer mensen die denken dat het samengaan van bedrijven, leidt tot goedkopere tarieven. Dat is naïef denken, en de tijd heeft geleerd dat het in 90% van deze gevallen tot een verhoging van de tarieven zal leiden, en in het geval dat de tarieven gelijk blijven, dit ten koste zal gaan van het gebodene, danwel de service, hoewel die al op een bedroevend laag nivo zit.

    Groot, groter, grootst, zal ook in dit geval wel weer nadelig voor de consument uitpakken, want eenmaal aan een bepaald contract, is er geen (normale) weg meer terug bij dezelfde provider. En dat geldt helaas niet alleen voor MK, @home en Casema, maar ook bij de anderen. We zijn afhankelijk van de providers, en dat weten ze maar al te goed, helaas.

    Als voorbeeld, Als je geen digitaal pakket afneemt, blijft de prijs wel gelijk, maar het aantal zenders dat ontvangen kan worden wordt steeds meer beperkt, omdat bandbreedte nodig is voor het uitbreiden van digitale kanalen.

    Dus geldt bij analoog al wat ik in het eerste deel van mijn betoog probeer duidelijk te maken.

    Groet,
    Ron
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina