1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

MK heeft blijkbaar nog niet genoeg geld

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door musicman, 22 mrt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Een paar weken geleden kwam ik weer eens op de Multikabel site en daar trof ik een actie dat je bij het aanvragen van een totaalpakket voor het digitale pakket, je deze dan 2 maanden gratis krijgt.
    Ik heb een muziek pakket, maar inmiddels is het standaard aanbod zo uitgekleed dat het nauwelijks zinvol is om digitaal te kijken. Ik ben dus gezwicht voor de aanbieding voor 6 euro per maand meer.

    Nu komt een aantal weken later de rekening in de (mail)bus, met heel vrolijk een afrekening van 9 euro 95 voor het digitale totaalpakket.

    Ik weer even bellen met MK, maar na een kwartier kwijt te zijn geweest aan het uitleggen van het probleem aan de telefoniste kwam dus uiteindelijk het hoge woord eruit: de aanbieding van 2 maanden gratis totaalpakket geldt ALLEEN als je nog geen pakket had, of nieuw binnenkomt als digitale klant.

    De verhogingen en aanpassingen van de afgelopen tijd waren dus nog niet genoeg om die bentleys van de directieleden te betalen, en men heeft gemeend ons nog meer geld uit de zak te kloppen.

    Het is toch jammer dat ze hier geen andere aanbieder hebben, want dan had ik allang over gestapt.
     
  2. Het staat er toch echt bij op die subpage. Je moet altijd de kleine lettertjes lezen, anders kom je bedrogen uit.

    "Digitaal Totaal Pakket

    Dit aanbod geldt tot 31-03-08 en geldt niet i.c.m. andere aanbiedingen van Multikabel en geldt alleen voor abonnees van digitale televisie die een werkende kabelaansluiting van Multikabel hebben en in de afgelopen vier maanden geen abonnement hebben gehad op een of meerder digitale keuzepakketten."
     
  3. Valt toch wel een beetje mee?

    Ik heb nog geen Bentley's in Alkmaar rond zien rijden. :)
     
  4. Echt duidelijk is MK ook niet v.w.b. de kosten van de aanschaf van het digitale pakket.
    In een brochure staat dat alles wat je nodig hebt, is een digitale ontvanger (kosten afhankelijk van het product), en een smartcard á € 9,95 bij een leverancier in de aanklikbare lijst.
    Op de website wordt echter melding gemaakt van een prijs van € 29,95 voor het digitale startpakket. Navraag bij de helpdesk (via reactie formulier) levert alleen een "copy/paste" op uit dat deel van de website die ik zelf ook al had gelezen, en de melding dat de prijs van € 9,95 niet meer valide is, en er tegenwoordig € 29,95 voor moet worden neergeteld. Is dat alles wat de helpdesk kan produceren, en verder niet ingaan op de vraag wat zo'n pakket dan precies inhoudt??? Dan maar naar de aanbevolen winkel gestapt, om erachter te komen wat nu de werkelijk kosten zijn van zo'n digitaal startpakket.
    Nou, dat bleek bij Beerepoot in Grootebroek een verrassing te zijn. Alleen de aanschaf van de smartcard (decoder heb ik al...) kostte me daar excact € 10,- en dat bedrag kan ik nergens terugvinden in de aanbevelingen van MK.
    Ik vraag me wel eens af waar zo'n helpdesk (!!!) nou wel goed in is....
     
  5. Je hebt gelijk, de prijs van het start pakket is inderdaad aangepast van € 9,95 naar € 29,95 op de Multikabel website. Dat is de prijs die ook bij Casema gehanteerd wordt voor het start pakket, dus grote kans dat ook bij @Home de prijs van het start pakket omhoog zal gaan. Waarom moeten dit soort dingen altijd zo sneaky bij Ziggo/Multikabel? Ze vinden het vervelend dat klanten een negatief oordeel over ze hebben, maar ze roepen dat door deze manier van handelen toch echt over zichzelf af.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mrt 2008
  6. Een verdriedubbeling van de prijs van het start pakket dus en straks ook nog de jaarlijkse smartcard heffing. Wat is het toch een mooi systeem voor de Ziggo kabelbedrijven. Eerst verplicht je al je klanten om een smartcard aan te schaffen terwijl ze ook hadden besluiten om de kanalen die ze ook analoog doorgeven digitaal ongecodeerd door te geven zodat je geen smartcard nodig hebt als je niet in extra kanalen geïnteresseerd bent en vervolgens drijven ze de prijs van het start pakket op en introduceren ze een jaarlijkse smartcard heffing. En wat krijg je ervoor? Een dom stukje plastic met een chip en wat papieren informatie in een plastic doosje wat ze inkoop absoluut geen € 29,95 kost. Het graaien gaat vrolijk door.
     
  7. Maar het idiote is wel, dat ik nu een digitaal startpakket aangeschaft heb, voor een prijs van € 9,99 (afgerond op € 10,-) De verkoper van de smartcard in DVD verpakking, kon mij ook geen verdere informatie geven over het hoe of wat van de verschillende prijzen. Hij las op wat er op de verpakking stond, en dat was € 9,99 dus dat moest ik afrekenen.
    Ik verbaas mij nog het meest over de ronduit onbenullige nietsnutterige reactie van de helpdesk van multikabel, waar je blijkbaar op basis van het niets kunnen, al gauw een plaatsje in de top 10 van vragenbeantwoorder krijgt toegewezen.
    Ik ben over het algemeen tevreden over de producten die ik bij MK betrek, maar zodra ik met een vraag zit, bedenk ik me wel 10 keer voordat ik deze aan MK stel, omdat ik uit ervaring weet, dat de reactie zo inhoudsloos is. Vaak "copy/paste" van hetgeen de website vermeld, en nooit echt ingaan op de vraag. En dat zal uiteindelijk toch betaald moeten worden, vandaar die "sneaky" verhogingen van allerlei tarieven.
    Jammer......van een organisatie die zichzelf zo op de borst klopt vanwege hun klantvriedelijkheid.


    Groet,
    Ron
     
  8. Bij @Home is de website inmiddels ook aangepast:
    Voor digitale televisie van @Home heeft u een Startpakket TV Digitaal (ter waarde van € 29,95) en een digitale ontvanger nodig.

    Ik heb ze afgelopen week nog voor € 14,95 zien liggen, zodra die voorraad op is zal denk ik de nieuwe prijs wel gaan gelden.
     
  9. Aangezien de Ziggo kabelbedrijven aan deze prijsverhoging zo min mogelijk ruchtbaarheid proberen te geven is dit wel een CMS frontpage artikeltje waard lijkt me. Eventuele Multikabel/@Home klanten die dan nog met plannen lopen om digitale TV aan te schaffen of het aantal ontvangers uit te breiden weten dan tenminste dat ze nog snel even een start pakket voor de oude prijs moeten gaan halen.

    Daarnaast vind ik dat er wel een standpunt ingenomen kan worden door de MGV over deze prijsverhoging. Zeker gezien het feit dat de Ziggo kabelbedrijven ook nog dit jaar de smartcard heffing gaan invoeren.
     
  10. De huidige startpakketten van de 3 providers verschillen op dit moment heel duidelijk, zowel in prijs als inhoud. Over wat het nu na de fusie gaat worden gaf men tot op heden geen opening van zaken.

    Er wordt nu danig gespeculeerd daardoor. Voor de ene groep abonnees zou het duurder kunnen uitvallen, voor de andere wellicht ook weer niet. We kunnen op dit moment niet veel anders dan er maar over door blijven zeuren. We vragen om opheldering bij onze contacten bij Zesko/Ziggo. Wie weet, nieuwe contacten, nieuwe geluiden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 apr 2008
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina