1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Mail naar Multikabel gebruikers wordt als {Spam?} aangemerkt

Discussie in 'Internet - Email' gestart door prin0096, 18 mrt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb een naar probleempje:

    Als ik mail naar andere quicknet gebruikers stuur, dan wordt bij de ontvanger mijn mail als {Spam?} aangemerkt. Als de ontvanger zijn spamfilter helemaal dicht heeft gezet, dan komt mijn mail niet aan.
    Ik gebruik Windows Vista met Outlook 2007. Ook met Windows mail heb ik hetzelfde euvel.
    In de mail headers ontdekte ik dat mijn mail een spam score had van boven de 6, terwijl ik een gewoon e-mailtje stuurt.

    Zowel bij firewall aan als firewall uit blijf ik dit probleem houden.
    Zelfs als ik van mijn ene mailbox naar de andere stuur.
    Als de ontvanger geen Multikabel abonnee is, dan komt de mail gewoon aan.

    Stuur ik met webmail, dan komt alles gewoon aan (niet als spam gemerkt). Ook vanuit Linux komt het aan.
    De helpdesk gebeld en daar word ik ook niet wijzer van.

    Wat zie ik over het hoofd? Het gaat dus fout met Vista icm. Outlook 2007 of Windows Mail.

    PS: Ook de combinatie Windows Vista en Mozilla Thunderbird gaat fout.
    Kennelijk ligt dit probleem aan Windows Vista, maar ik weet niet waar het aan ligt.
     
  2. Re: Mail naar Multikabel gebruikers wordt als {Spam?} aangem

    Hangt vermoedelijk van de inhoud van je mail af ??
    De spam meldingen komen van een trigger systeem wat op verschillende punten je mail checked. Je moet de oorzaak even weten, dus welk filter aangesproken wordt. Dat kun je in de header van de mail zien.

    Stuur mij anders even een mailtje, eens kijken of ik daar iets aan kan zien: techniek-apestaartje-mgv.multikabel.nl
     
  3. Het heeft niets met de inhoud van de mail te maken.
    Zelfs als ik een mailtje met 1 woord in de inhoud zet (bv. "berichtje") met als onderwerp "mailtje", wordt de mail gemarkeerd als {spam ?}.

    Wel zie ik spamscores in SORBS en PBL.
    Staat de mailserver soms op de blacklist?

    De mail header is naar je emailadres.

    Bedankt alvast voor het kijken.
     
  4. Het MK spamfilter kijkt onder andere ook naar:

    - styled text
    - lettertype
    - lettergrootte

    Als je je ene woord net in het verkeerde, te grote lettertype verstuurd hebt, kan dat toch genoeg spam-punten opleveren om als spam gelabeld te worden.
     
  5. Hi!

    Ik zou de naam van je computer eens aanpassen, dat kan al een stuk helpen.

    Bye,
    Raymond.
     
  6. En dat is dus niet waar.
    Ik stuur een standaard mailtje van mijn ene mailbox naar de andere. Ik gebruiks zelfs geen html maar plain text. In het berichtje staat in het onderwerp "een berichtje" en in de tekst staat "Deze is vanuit Linux".
    En dan blijf ik net aan binnen de score.
    Ik kom dan op een score van 4.31, terwijl dit zelfs een negatieve score moet zijn.
    Maar in de header staat: RCVD_IN_PBL 3.50, RCVD_IN_SORBS_DUL 2.05
    Dus dat zijn al 5.55 punten.

    Edit: Raymond, ik ga het gelijk proberen.
     
  7. De wijziging van de computernaam lost niets op.
    De scores blijven te hoog.
     
  8. Hi!

    Je mail client cached kennelijk dingen. Als je de naam netjes fixt moet je onder de 5 uitkomen.

    Bye,
    Raymond.
     
  9. De naam is gefixed. De computer heeft mijn voornaam van 3 lettters.
    Ook is de computer opnieuw gestart.
    Ik zie wel dat de msgid verminkt blijft (met 2x -at- erin)

    Dit gebeurt alleen vanuit Outlook 2007
     
  10. Misschien een virusscanner die een aantal headers toevoegd?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina