1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Eurosport Int. gaat in HD uitzenden

Discussie in 'Digitale TV - Zenders' gestart door AW78, 17 mrt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik denk niet dat er dan nog garantie op de decoder zit. Maar het kan natuurlijk ook ergens anders aan liggen. Heb je alle aansluitingen van de antennekabel al nagekeken? Bij mij zat de kern in 1 stekkertje wat los; dat zagen we pas toen we de stekker demonteerden. Het leek vast te zitten, maar dat was toch niet het geval. Heb je voldoende signaalsterkte?


     
  2. Signaalsterkte is iets van 80% (of iets hoger, lastig te zien).
    Apparaat heeft versienr. 106 / 132 / 501.
     
  3. Dat was bij mij ook het geval.
    En blijft de BER tijdens de storingen wel op 0 staan? Drie keer op INFO toets drukken; dan zie je de BER.

     
  4. Dat was ..? Wat is het nu dan?

    Via dat info scherm zie ik dat mijn signaalsterkte 78 is.
    De BER is 0, ik zal als de storing zich weer voordoet kijken of de BER dan nog steeds op 0 staat. Wat is BER eigenlijk?
     
  5. Ik had ook zo rond de 78-80% signaalsterkte (volgens de decoder). Toch had ik last van storingen... Met de nieuwe decoder heb ik geen problemen meer gehad. Er schijnen Samsung decoders in omloop te zijn die storingen in het signaal veroorzaken. Samsung is een aantal van die decoders (waaronder mij oude!) nu aan het testen om de oorzaak te achterhalen.

    BER staat voor Bit Error Rate. Moet op 0 staan.

     
  6. Die decoders (maar eigenlijk doen ze het allemaal een beetje) stralen stoorsignalen in op de antennekabel. Kan je controleren door de kabel achter de decoder wat van plaats te veranderen. Of nog beter een afgeschermde kabel kopen. Maar het ligt imho aan de gestoorde decoder...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina