1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

VPN 1 verbinding

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door EdvanMourik, 9 mrt 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb al diverse berichten over VPN 1 gelezen, maar ik zie nog geen antwoord waar ik mee uit de voeten kan. Voor mijn werk heb ik een PC tot mijn beschikking waarmee ik middels VPN 1 een verbinding tot stad kan brengen met mijn bedrijf.
    Ik heb een drie in een pakket van Multikabel en ben dus rechtstreeks op de kabel aangesloten. ALs ik de PC van mijn werk aansluit, kan ik gewoon Internet op, maar als ik een VPN 1 verbinding tot stand wil brengen, krijg ik de melding :
    IKE authentication failed. Make sure that a token or another signing mechanism is properly enabled.
    IKE negotiation failed.
    Connection failed.

    Volgens mij maak ik gebruik van Checkpoint VPN 1 secure client sofware.
    Ik ben technisch niet erg onderlegd, dus is er iemand die mij in helder Nederlands kan uitleggen of en wat ik aan dit probleem kan doen ?

    Ed van Mourik
     
  2. Ed,

    IKE authentication failed kan verschillende oorzaken hebben.. De meest voorkomende is dat je Token gelocked is.

    Ik neem aan dat het bedrijf waar je werkt een helpdesk heeft, deze mensen zijn denk ik beter in staat jou specifieke probleem op te lossen. Ze kunnen zo voor je na gaan wat de status is van jou token en of wachtwoord.

    Sommige VPN's laten zich niet routeren, maar ik denk niet dat dit het geval hier is. Als ik die foutmelding zo zie denk ik dat het een client specifiek probleem is.

    Thomas
     
  3. Ik heb ook Checkpoint software met een Token. Ik krijg wel verbinding met het netwerk via VPN echter alle servers zoals mail zijn niet te benaderen. Als ik naar de mailserver ping krijg ik het verkeerde IP-adres... Sluit ik een UMTS-modem aan van Telfort en maak verbinding via VPN dan werkt alles prima. Collega's met ADSL hebben ook gewoon alles werkend.
    Mijn router is een Linksys BEFSR41. Het kan dus de router zijn of Multikabel...
     
  4. Hmm, dat is raar..

    DNS gaat namelijk over de VPN verbinding en niet via Multikabel. je moet voor de lol eens een tracert doen via start uitvoeren "cmd /k tracert mailserveradres".. Dan weet je waar de fout zit..

    Thomas
     
  5. Ik heb verschillende VPN verbindingen lopen over mijn kabelverbinding en dit werkt perfect. Dus het kan wel :wink:
     
  6. Als ik een tracert doe via VPN gaat dat via allerlei vreemde ip-adressen en kom ik heel ergens anders uit dan de mailserver. Ik krijg hetzelfde als ik gewoon via internet een tracert doe... Die Checkpointclient werkt wel onder Vista want via die Telfort UMTS verbinding werkt het wel. Ik kan daar nu alleen even geen test mee doen.
     
  7. Ik verdenk een beetje je router, want VPN door NAT gaat niet zomaar...
     
  8. Plak die 2 traceroutes eens in het forum.. Staat PPTP passthrough wel aan in de router?
     
  9. In de router staat onder VPN Passtrough alles gewoon aan trouwens. Ik heb het euvel gevonden. Misschien dat de topicstarter dat ook even kan checken... Voor die Checkpointsoftware wordt er een virtuele netwerkadapter aangemaakt. Om de een of andere duistere reden stond die mij mij uitgeschakeld in apparatenbeheer. Nu heb ik deze ingeschakeld en ik heb alles weer werkend.
     
  10. Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels binnen het bedrijf iemand gevonden die me mogelijk verder heeft kunnen helpen. Ik ga aankomend weekeinde opnieuw testen (Bedrijfs laptop rouleert tussen meerdere medewerkers) en laat weten of het nu wel lukt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina