1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Noteren van gegevens

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door sealdoja, 19 feb 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb nogal wat problemen met de digitale tv (circa 7 x gebeld)

    Elke keer als ik bel moet ik de volgende gegevens doorgeven:

    merk decoder
    type decoder
    kleur decoder
    zitten me kabels goed
    wat voor kabels gebruik je
    heb je de decoder al gereset

    kortom noteer in je database de geschiedenis met de klant daarmee win je tijd voor jezelf en de klant, leuke vraag aan de helpdesk medewerker:

    mederwerk1 antwoord: ja dat kan ik niet weten hoe dat zit
    mederwerk2 antwoord: dat doen we maar ik open dat nooit dat kost tijd
    mederwerk3 antwoord: wat is een database? :oops:
     
  2. Vreemd want de helpdesk *gebruikt* zo'n systeem en zou de historie van jou gewoon moeten kunnen zien.....
     
  3. Dan ligt het aan de medewerkers

    Leg me maar eens uit dan waarom ik het elke keer moet opzeggen, mischien moet ik bellen het opnemen en het online gooien op me server. Ik verzin het niet. Ik heb een hekel aan fora, maar hiervoor heb ik me aangemeld. Het hoort gewoon niet. Ik moet wel zeggen dat de medewerkers verder super zijn. Altijd erg vriendelijk en aardig, maar ik bel met een mobiel dit brengt kosten met zich mee dus als ik geholpen moet worden dus niet steeds dezelfde vragen krijgen anders ben je na 15 minuten pas op weg.
     
  4. Bovenstaande dingen zijn op te zoeken, maar dat kost meer tijd dan dat jij het in 10 sec verteld.

    Dit is variabel per probleem en situatie en moet gewoon iedere keer even gecontroleerd en/of gedaan worden. Kleine moeite en 70% van de problemen zijn er mee opgelost.

    Dus vandaar :)
     
  5. Vraag om een storingsnummer of een casenummer. Dat is het nummer waar je vraag/probleem staat genoteerd. Die geef je de volgende keer weer als je belt en hoef je niet het hele verhaal opnieuw te houden.
     
  6. thanks

    rjmulder dat is een hele goede tip misschien handig voor de helpdesk medewerkers als een case nog niet helemaal afgehandeld is om deze even te vertellen. dat geeft de klant een goed gevoel.
     
  7. Re: thanks

    Inderdaad. Het zou standaard gegeven moeten worden.
    Wellicht een overlegpunt voor de MGV?
     
  8. Re: thanks

    Ik noteer het punt.
     
  9. Ik vraag me af of het zin heeft. Als je storing (tijdelijk) is opgelost gaat het voorgaande ticket dicht en zal er opnieuw naar het nieuwe probleem worden gekeken, wat veel mensen vaak denken dat het dezelfde symptomen heeft en dus hetzelfde (of mee te maken heeft) probleem is, gaat vaak niet op.

    Op het moment dat je echter belt met een storing die nog lopende is en er dus een niet gesloten ticket is, zal ten alle tijde de persoon aan de eerste lijn dat zien, sterker nog die zal jouw nieuwe belletje vermelden in dat zelfde lopende ticket...
    Als dat anders is gelopen, is dat door wat voor reden dan ook niet correct gebeurd.

    Ik probeer dus aan te geven hiermee, dat een nummer moeten bewaren als klant eigenlijk nutteloos is, omdat dat in het systeem al staat vermeld.
     
  10. Het heeft wel degelijk zin. Mijn vriendin heeft vanaf het begin met haar MK-telefonie maanden problemen gehad. (nu al heel lang gelukkig niet meer!)
    Telkens werd de storing opgelost afgemeld en na een paar dagen of weken kwam hij weer terug, soms in een heel andere gedaante.

    Niet iedereen is assertief en niet iedereen kan telefonisch een probleem goed overbrengen.

    Dan is een ticketnummer reuze handig want dan kan de Helpdesk zien dat het eerder voorgekomen is en daarop inspelen. Niet iedere Helpdesk-medewerker/ster is in staat diep mee te denken.*
    Vooral in de periode dat ik zgn. noodslots kon aanvragen waren de voorgaande ticketnummers van groot belang. Zonder probleem kreeg ik telkens weer een noodslot toegewezen. (die geven ze echt niet zo snel af)

    Inderdaad is niet elke storing gelijk maar het hebben van geen of een zeer gebrekkige dienst (in dit geval telefonie) en treed dit telkens weer op zal het de klant worst wezen wat de storing is. Hij of zij kan niet bellen of internetten, dan is de historie bekijken belangrijk.

    * De Helpdesk is de eerste lijnshulp en kan en weet niet alles.
    Die gaat in eerste instantie af op de dan gemelde storing en niet tegelijk kijken naar de historie van de klant.
    Het verkrijgen van een ticketnummer is wel degelijk erg belangrijk heb ik als 'ervaringsdeskundige' gemerkt. :mrgreen:

    Overigens is mijn ervaring met de Helpdesk erg goed! :P
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina