1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Al enkele weken geen geluid op Samsung DCB-B270R

Discussie in 'Samsung DCB-B270R' gestart door mjanssen, 12 feb 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Achja...waarom loopt je windows pc af en toe vast... :)
     
  2. Erh.. Draait die decoder op Windows dan ?
     
  3. Nee maar het is allebei een computer waar software op draait. Of dat nou windows, linux etc of JVM is. :)
     
  4. Pfew.. Ik schrok al.. :P

    Ik ben het met je eens dat iedere computer met software een bepaalde instabiliteit kan vertonen. Maar die B270R heeft wel meerdere problemen dan andere Samsung decoders. Zo lijkt het in ieder geval als je wat zoekt.
     
  5. Hallo, ook ik heb hetzelfde probleem. Gisteren viel het geluid van mijn decoder weg. Al snel merkte ik dat ik wel geluid had bij de muziek kanalen, maar niet bij digitale tv. Dit betekent dat mijn scart wel degelijk goed is aangesloten. Een keiharde reset (spanning voor minimaal 10 seconde eraf) zorgde ervoor dat hij het weer doet. Hopelijk blijft het bij deze ene maal.
     
  6. Gisteren precies hetzelfde gehad.
    Geluid weg. Ik had toen dit artikel niet gelezen, dus MK gebeld. Gelukkig gaf de mevrouw aan de lijn het juiste advies. Het ding van de stroom afhalen en hij doet het dus weer.

    Kennelijk zit er toch een probleem in de Samsung DCB B270R
     
  7. Inderdaad heeft deze decoder last van het soms wegvallen van het geluid. Ik zit bij @Home en heb dit sinds eind januari nu 2x gehad. Oplossing is de 230Vac stekker er even uit. Lijkt mij een firmware probleem.

    Ander ergerlijk probleem is bij EPG weergave: geeft halfuur blokken weer maar als er een lopend programma met die bijv. 20 min.nog in het 1e halfuur wordt daarvan niets getoond. Terug in tijd kan je ook niet. Met de 9401R overigens wel maar die heeft weer andere bugs.
     
  8. Samsung DCB-B270R zonder geluid

    Ook bij ons spontaan het probleem. Scart OK

    Resetten hielp niet, evenals opnieuw installeren.

    Nadat de stroom eraf was geweest verdween het probleem. Duidelijk een bug. Helaas weer eens alle kanalen instellen!!

    Deze decoder heeft nog wel meer kuren, bij opname op tijd blijft de blauwe infobalk onderaan permanent in beeld. Lastig bij opnemen....
     
  9. Onze had dit laatst ook. Dagen geen geluid. Na wat gerommeld te hebben met van alles en nog wat nog steeds niets. Tot zomaar een dag later het geluid er weer was.

    Ze weten wel wat ze gratis weggeven :wink:
     
  10. Er schijnt een slechte 'batch' te zijn van de 270R. De MK Klantenservice kan met je controleren of je decoder (waarschijnlijk) uit die batch komt. Weet zo alleen niet wat ze doen als je decoder uit die batch komt (omruilen??), en of dit probleem ook bij @Home en Casema bekend is.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina