1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Al enkele weken geen geluid op Samsung DCB-B270R

Discussie in 'Samsung DCB-B270R' gestart door mjanssen, 12 feb 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal,

    wij hebben nu voor de 2e keer sinds december (sindsdien hebben wij digitale TV van Multikabel), dat we meerdere dagen zonder geluid zitten. De vorige keer was het ongeveer 1 week, nu zitten we al in de 3e week.

    Al meerdere keren Multikabel gebeld en iedere keer laten ze ons weer die decoder helemaal resetten, wat vervolgens niet helpt.

    Vorige keer kwam het geluid ineens spontaan terug, maar nu zitten we al bijna 3 weken naar die lelijke analoge TV te kijken. :cry:

    Multikabel zegt dat het aan de B270R in het algemeen ligt en dat er meerdere mensen last van hebben en dat ze nog niet weten wanneer het opgelost is.

    In dit forum (of ik heb met mijn neus gekeken), heb ik verder niets kunnen vinden over dit specifieke probleem.

    Dus vandaar mijn vraag:

    Heeft iemand anders dit probleem ook nog ?

    Ben benieuwd.

    Groeten,

    Martijn
     
  2. Misschien heb je dit al lang geprobeerd maar:

    - Een SCART stekker kan soms wel eens los schieten uit decoder of TV, weet je zeker dat de stekkers er goed in zitten ?

    - Hoe heb je het 'resetten' van de decoder gedaan ? Heb je een complete her-installatie uitgevoerd, dus opnieuw zenders laten zoeken en zo ?
     
  3. Je kunt ook even proberen de scart kabel om te keren, dus de stekker die nu in de decoder zit in de tv, en die van de tv in de decoder.
     
  4. Ik heb de scart kabel zelfs al helemaal vervangen. En uiteraard meerdere malen de stekkers goed aangedrukt.

    Het resetten was inderdaad een complete her-installatie, inclusief kanalen zoeken. Samen met Multikabel aan de telefoon. Hoezo ?
     
  5. Om even na te gaan of hier nog iets mis gegaan kon zijn (zou kunnen dat je alleen de ontvanger uit/aan gezet had).

    Als ik dit alles zo lees, lijkt me de ontvanger gewoon stuk te zijn. Ik heb dit 'effect' nooit eerder gelezen van iemand. Ik zou hem laten omwisselen bij de leverancier.

    Je zou hem voor de zekerheid voor dat je hem terugstuurt nog even op een andere TV (bij iemand anders) kunnen testen, het zou ook nog een instelling van je TV kunnen zijn die bijvoorbeeld het geluid op een andere bron wil zien, of een andere instelling van geluid van je TV.
     
  6. Dat dacht ik gisteren ook en ik heb dus weer met Multikabel gebeld, maar volgens Multikabel zal het niet uitmaken als ik hem omruil, want een andere B270R zal hetzelfde probleem hebben. Zeggen ze.
    Maar misschien dat ik hem inderdaad komend weekend bij de leverancier door het raam gooi en een nieuwe vraag.

    De TV is net nieuw. Andere apparaten hebben geen enkel probleem met het geluid en de digitale TV heb ik ook wel geluid gehad, maar het was opeens weg.
     
  7. Ik bedoel niet dat je TV stuk is of zo, maar sommige TV's kun je nog iets instellen dat indien een bepaalde SCART ingang in gebruik is. Misschien dat er in zo'n instelling iets gewijzigd zou kunnen zijn. Maar dat zul je dus wel gecheckt hebben.

    Ik vind de reactie van Multikabel vreemd, want ik zie nergens (ook niet in het TVHome Forum) dat er bekende geluidsproblemen met deze ontvanger zouden zijn.

    Misschien weet Vincent of dit echt een 'bekend' probleem is ? (maar waarom hoor je er dan niemand verder over)
     
  8. Ik heb (juist omdat de TV nieuw is) alle instellingen doorgelopen. Kon verder niets vreemds vinden. En aan de TV is qua instellingen niets veranderd op het moment dat het geluid wegviel.

    VINCENT !! :?
     
  9. Kortgeleden was dit nog geen bekend probleem, nu weet ik het niet. Lijkt me trouwens wel sterk dat dit een veel voorkomend probleem is. Als bij veel mensen met deze decoder het geluid helemaal wegvalt, zouden we er wel meer over horen.
     
  10. Hmm. Vreemd allemaal.

    Ik heb net Block (de winkel waar we hem gekocht hebben in december) en die kunnen hem niet omruilen, maar alleen opsturen naar Samsung...

    :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

    Zit ik nog steeds zonder.

    Wat moet ik nou ? Dit is nou weer zo'n verhaal met een kastje en een muur.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina