1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nummerweergave weg na upgrade netwerk

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door msmal, 9 feb 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Op 6 februari 2008 zijn bij mij in het netwerk (Opmeer) upgrade werkzaamheden verricht welke vooraf werden aangekondigd in een brief van Multikabel.
    Ik zou er enige hinder van kunnen ondervinden.
    Wat er verder in de brief stond weet ik niet meer want die heb ik weggegooid.
    Maar sinds de 6e februari werkt de nummerweergave op mijn Fysic FX-3900 telefoon niet meer.
    Deze seniorentelefoon ondersteunt zowel FSK als DTMF en werkte dus tot de upgrade wel goed.
    Heeft iemand soortgelijke problemen met dit toestel of andere toestellen?
    Wat is er precies geupgrade met het netwerk?


    (Ik heb ook nog een Philips DECT toestel in mijn slaapkamer en de nummerweergave bij dit toestel werkt wel nog steeds.)
     
  2. Wat het technisch allemaal precies inhoudt weet ik niet, maar we worden wel overgezet van het MK netwerk naar het Casema netwerk. Dus ook andere centrale, die andere mogelijkheden biedt dan de huidige. Zo kan je bv. geen anonieme bellers meer blokkeren, maar heb je nu wel voicemail.
     
  3. Het basisstation even van de stroom halen en opnieuw erop zetten wil vaak helpen.

    met groet,
    Tom
     
  4. Maar het nummer-meldings-systeem is niet gewijzigd, dat is nog steeds FSK. De tip van Kingpin lijkt me ook de enige mogelijke oplossing, misschien is je telefoon in de war geraakt. Desnoods ook de handset uit/aan zetten.
     
  5. Ik heb inmiddels zowel de handset als het basisstation volledig gereset zonder resultaat.
    Dat er niets gewijzigd is daar kan ik het niet mee eens zijn.
    Er is wel degelijk iets gewijzigd anders zou de nummerweergave gewoon als vanouds moeten werken.
    Maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die daar problemen mee heeft.
    Morgen eerst maar eens de helpdesk van Multikabel bellen.
     
  6. ze kunnen die optie per klant resetten. En nee er is niks veranderd qua fsk of niet...
     
  7. Maar FSK werkt al bij hem want de telefoon op de slaapkamer doet het wel....
    Misschien iets met signaal-niveau's of zoiets...

    Als je alleen de telefoon die niet goed werkt aansluit en de andere telefoon losneemt, werkt het dan ook nog niet ?
     
  8. Nee,helpt ook niet.
    Maar wat jij zegt zou best eens kunnen.
    Misschien is het FSK signaal nu iets zwakker en pakt mijn Philips hem net wel en de Fysic niet.
    Het is een theorie.
    Maar dat er iets is veranderd staat als een paal boven water.
     
  9. Je bent natuurlijk overgezet naar fysiek andere aparatuur, en het zou best kunnen dat daar de configuratie wat anders is.

    Want je zou zeggen dat FSK hetzelfde is als FSK maar helaas is dat in de praktijk nooit zo. Dit ligt er bijvoorbeeld ook aan wanneer het FSK signaal mee wordt gestuurd. Gebeurd dit al vóór de eerste keer overgaan van de telefoon, pakken sommige telefoons het niet.

    En zo heb je meer van dat soort dingetjes...
     
  10. EDIT : stom zie nu pas dat er een ander toestel in huis is wat wel werkt :oops: EDIT
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina