1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Uitkleden die handel: onderling bellen met abonees

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Schumi28, 4 feb 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Het gaat mijns inziens niet direct om de mogelijk stijgende belkosten voor niet bundel abonnees, maar om het principe. Op een bepaald moment besluit je om telefonie van Multikabel te nemen waarbij je de dan geldende voorwaarden van een aantal leveranciers hebt afgewogen en Multikabel vanwege die voorwaarden aantrekkelijker is. Daarbij kan het onderling gratis bellen de doorslaggevende reden zijn geweest omdat bijvoorbeeld de mensen waarmee je het meest belt ook beschikken over telefonie van Multikabel al dan niet als onderdeel van een bundel. Multikabel maakte daarvoor volop reclame en nergens stond of staat duidelijk aangegeven dat het onderling gratis bellen voor niet bundel abonnees slechts een tijdelijke actie betrof.

    En dan worden opeens nadat je trouw abonnee bent geweest de voorwaarden zodanig gewijzigd dat je met extra kosten wordt geconfronteerd. De partij waarmee je in zee bent gegaan, Multikabel, kan ik dan om die reden nauwelijks nog een betrouwbare partij noemen. Aangezien ze het onderling gratis bellen voor bundel abonnees wel in stand kunnen houden is het waarschijnlijk een adminstratieve handeling in het systeem om ook bij de bestaande niet bundel abonnees aan te geven dat deze gratis onderling kunnen blijven bellen en de nieuwe regeling alleen te laten ingaan voor nieuwe abonnees die eventueel op basis van de nieuwe voorwaarden alsnog besluiten om telefonie van Multikabel/Ziggo te nemen als los pakket.

    Met het gratis digitale basis pakket was dat vorig jaar al niet anders. Jarenlang heeft Multikabel reclame gemaakt voor het feit dat dit basis digitale TV pakket gratis was. Op basis van die voorwaarden besluiten mensen waaronder ik in te stappen in het digitale TV gebeuren en een digitale ontvanger met smartcard aan te schaffen. Nergens wordt door Multikabel gewaarschuwd dat het gratis digitale bassis pakket slechts een tijdelijke actie betreft. En dan besluit Multikabel opeens dat het weer eens tijd is om de voorwaarden zodanig te veranderen dat er wel betaald moet worden voor het digitale basis TV pakket. Na veel verontwaardiging op dit forum komen ze in eerste instantie nog met een regeling voor de bestaande digitale TV abonnees om op het analoge TV pakket gratis digitaal te kunnen blijven ontvangen, maar ook hier weer geen enkele waarschuwing dat dit maar een tijdelijke actie betreft waardoor de klanten die van die regeling gebruik hebben gemaakt dit jaar alsnog met extra kosten geconfronteerd gaan worden in de vorm van de smartcard heffing. Aangezien ze kennelijk wel administratief in het systeem kunnen aangeven dat dit smartcard heffing voor de eerste smartcard niet van toepassing is op de bundel abonnees hadden ze er ook voor kunnen kiezen om voor de bestaande digitale TV abonnees dat vinkje aan te zetten en die nieuwe regeling alleen van toepassing te laten zijn op nieuwe digitale TV abonnees. Wederom een voorbeeld dat Multikabel/Ziggo niet echt als een betrouwbare partij kan worden gezien om een overeenkomst mee aan te gaan.

    Wat worden de volgende (gedwongen) extra kosten waarmee ze ons weer gaan confronteren?
     
  2. Uitkleden die handel. 'Leuk' voor de trouwe abonnee

    Ik sluit mij hierbij volledig aan,
    Waarvan akte... :wink:
     
  3. Reactie Multikabel.

    Geachte mevrouw/meneer L,

    Onlangs stelde u een vraag over Telefonie.

    De komende tijd zal het mogelijk worden voor abonnees van @Home, Casema en Multikabel om onderling met elkaar te bellen in het volledige verzorgingsgebied van de drie bedrijven. Voor abonnees van een 3-in-1-bundel is dit onderling bellen gratis. Dit is een onderdeel geworden van het bundelaanbod. Abonnees die bellen via Multikabel, maar geen bundel hebben, zullen met meer alle andere telefoonabonnees in het gehele verzorgingsgebied voordeel ervaren op hun gesprekken (50% korting op start- en gesprekstarief).

    Wij begrijpen dat dit voor sommige van onze abonnees voor nu minder voordeel oplevert. Met de uitbreiding van het verzorgingsgebied in de komende periode bieden wij meer abonnees een toenemend voordeel.

    Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben dan horen wij dit graag van u. Op www.multikabel.nl staan alle meest gestelde vragen en antwoorden, kunt u diverse handleidingen downloaden en vindt u een actueel overzicht van eventuele storingen en werkzaamheden. U kunt daarnaast uw abonnementen en instellingen beheren via de Service Site.

    Belangrijk:
    Heeft u Digitale Televisie? Uw ontvanger heeft van tijd tot tijd een update nodig om voorbereid te zijn op zenderuitbreidingen die zullen plaatsvinden. Controleer op www.multikabel.nl/softwareupdate wat de laatste update is en hoe u deze kunt installeren. Na installatie van deze update bent u er zeker van dat u goed voorbereid bent op de toekomst.

    Met vriendelijke groet,

    H.

    Multikabel B.V.
    Afdeling Klantrelaties

    t: 0900-6858452
    f: 072-5143207
    w: http://www.multikabel.nl
     
  4. Consuwijzer

    Als we nu ook eens met z'n allen bij consuwijzer / consumentenbond klagen.
    misschien dat ze daar gevoeliger voor zijn. dan klachten intern.
    Klachten intern. kan je opzich gewoon negeren aangezien intern is dit het beleid dus so be it. maar klachten van de buitenwereld en dan niet je klanten die toch niets anders kunnen dan gewoon betalen hebben denk ik meer effect. zeker als er daar genoeg klachten binnen komen wordt het vanzelf media aandacht. en daar moeten ze bijna wel naar luisteren want dat kost namenlijk ook nieuwe klanten.
     
  5. Ik vind alle antwoorden van Multikabel op deze kwestie zeer onbevredigend.

    Ik verwacht dan ook absoluut dat er meer achter zit dat X-tra niet in een bundel geplaatst wordt. Bij het invoeren van de bundels was dit om technische redenen, maar tegenwoordig is dit absoluut niet meer het geval. En administratief veel inhoudend is het al helemaal niet.

    Als ik het gespreksverslag van de MGV met multikabel lees, was dit ook een zeer onvruchtbaar gesprek, er is immers niets uitgekomen wat we niet allang wisten. En multikabel neemt een houding aan van pech gehad.

    Ik wacht rustig af wat voor verrassingen ze nog meer voor ons in petto hebben...
     
  6. Een voorbeeld van hoe het ook kan met wijzigende voorwaarden en ook eigenlijk hoort:

    Bron: Slim Bellen

    Recent heeft de KPN het zogenaamde "Slim Bellen" telefonie product afgeschaft. Net als InternetPlusBellen van KPN was dit een VoIP telefonie product met als verschil dat je geen abonnementskosten had maar bel minuten kon kopen.

    Na afschaffing van dit product kunnen nieuwe klanten zich niet meer op dit product abonneren, maar voor de bestaande klanten verandert er niets. Zij kunnen dus gewoon onder dezelfde voorwaarden van dit product gebruik blijven maken en worden dus niet door de KPN gedwongen om bijvoorbeeld over te stappen op het duurdere InternetPlusBellen.

    Multikabel/ziggo zou daar eens een voorbeeld aan moeten nemen. Dat voorwaarden van tijd tot tijd veranderen is begrijpelijk, maar dat hoeft nog niet automatisch in te houden dat bestaande abonnees ook gedwongen de nieuwe voorwaarde opgelegd krijgen.

    Maar goed, klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid zijn geen zaken die Multikabel/Ziggo hoog in het vaandel heeft staan. Iedereen moet gedwongen worden om zo snel mogelijk een bundel te nemen, want daar valt meer aan te verdienen. Volgens de berichtgeving her en der is het gros van de Multikabel/Ziggo abonnees tegenwoordig al bundel abonnee, dus dat ze de laatste kleine groepjes niet bundel abonnees onder druk zetten met allerlei prijsverhogingen kan geen kwaad. Van die paar procenten heb je als bedrijf toch alleen maar last, dus kan het geen kwaad als ze overstappen op een andere aanbieder indien dat mogelijk is.

    Persoonlijk geloof ik echter niet dat het gros van de Multikabel/Ziggo abonnees tegenwoordig bundel abonnees zijn. Het gros van de abonnees zijn volgens mij nog altijd de analoge TV abonnees die hun abonnement eventueel hebben aangevuld met digitale TV. Ik zou de percentages wel eens willen zien.
     
  7. Ik ben het eens met ArChie :wink:
     
  8. Maar die bellen dan ook niet via Multikabel, en hebben hier ook niets mee te maken. :wink:
     
  9. Idd. en ik denk dat het ook een te verwaarloze percentage is die alleen digitale telefonie afnemen.
    Mijn vriend heeft bv. daarnaast alleen nog MK-analoge RTV.
    Toch is het onbevredigend dat Multikabel deze abonnees in eens gaat laten betalen!

    Ik ga nu off-line voor ± 8 dagen...
    Andere zaken roepen.
     
  10. Ik vind het gewoon vreemd dat er onderscheid gemaakt worden tussen een bundel en 3 producten los.

    Waarom niet gewoon voor alle internet vormen een bundel. En 3 producten tegelijkertijd afnemen is automatisch een bundel, klaar.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina