1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Uitkleden die handel: onderling bellen met abonees

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Schumi28, 4 feb 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. pkw

    pkw New Member

    Re: hoe bedoel je, genaaid worden!

    Ik heb de volgende combi:
    internet: x-tra, telefonie, digitale radio/televisie.
    Aangezien deze combinatie niet in een voordeelbundel zit, ben ik kennelijk de klos..
    of mis ik iets?
     
  2. Re: hoe bedoel je, genaaid worden!

    Da's een goeie, gaan we eens navragen. Komt inderdaad erg klant-onvriendelijk over, je betaalt het meeste van alle klanten ....

    Als vergelijking: Bij de discussie over smartcards heeft Casema geschreven dat als je "meer dan één product afnam bij Casema je de eerste smartcard niet hoeft te betalen, bij Multikabel geldt dat bij een bundel. Dan zou je denken dat als het 1 bedrijf/produkt wordt in de komende maanden dan of weer een korting krijgt met Xtra (omdat je dan "meerdere produkten" afneemt). Of ze schaffen onderling gratis bellen dan helemaal af.... We gaan dit navragen.
     
  3. Re: hoe bedoel je, genaaid worden!

    ik sta met me mond open, wij xtra met telefonie en radio/tv zijn de klos
    Ik ben het ook even kwijt we hebben sinds de intree van xtra dit abbo genomen, ik ga echt niet over naar power ivm die bundel korting maar voel me wel een beetje beet genomen, maar zolang ik niet boven die 99 euro kom is alles goed, xtra was ooit 99 euro dus valt nog mee.
    Maar lijkt wel of abbo xtra voor blok gezet wordt.

    Zal mijn benieuwen hoe de andere xtra gebruikers reageren ;)

    Mvg

    Johan2
     
  4. pkw

    pkw New Member

    Re: hoe bedoel je, genaaid worden!

    Ik hoor het graag, ondertussen probeer ik zelf ook met multikabel in contact te komen. Mocht ik een zinnig antwoord krijgen dan post ik het hier.
    Bedankt alvast!!
     
  5. Met verbazing zat ik net de brief te lezen inzake de wijziging in voorwaarden onderling gratis bellen.

    Ik heb voor de zekerheid MK maar even gebeld wat de consequenties zijn voor mensen die gebruik maken van het X-tra internet, telefonie en radio/televisie. Nou jullie raden het al, we zijn gewoon de klos.

    De dame in kwestie wist me nog wel het e.e.a. te melden over een interne mailing waarbij o.a. @Home genoemd werd en ook hier is het niet meer mogelijk om gratis te bellen.

    Ook de datering van de brief vind ik erg discutabel, dit hadden ze ook in januarie kunnen doen, wil je er nu vanaf dan kan dit pas op zijn vroegst eind maart!

    Misschien toch maar overstappen om de power bundel en dan gratis een digitale ontvanger ontvangen?
     
  6. We realiseerden ons dat bij een zo'n grootschalige fusie het per saldo voor ons abonnees niet alleen voordelen zou opleveren. Primair wordt er natuurlijk gefuseerd omwille van het kostenplaatje.
    Wat gewoon tegenvalt is, dat het er alle schijn van heeft dat de voordelen voor Ziggo groter lijken te zijn dan voor ons klanten. Harmonisatie van tarieven, smartcards, eigen email, onderling bellen, blokkering anonieme bellers, analoge zenders allemaal zaken waar we min of meer op inleveren. Oh ja voicemail dat krijgen we er voor terug.
    Over de herindeling van de RTV zenderpakketten is het verder moeilijk oordelen, omdat daar ook een boel persoonlijke voorkeuren in meespelen. Toch lijkt het er een beetje op dat de keuzes zodanig zijn dat men om te behouden wat men had over moet stappen op extra pakketten.

    Het afgelopen jaar hebben we als MGV voortdurend doorgevraagd naar de plannen. Al was het alleen maar om aan te geven waar onze zorgen lagen. Om ook voor ons (deels) begrijpelijke redenen is daar door MK steeds afhoudend op gereageerd. Nu komt dus zolangzamerhand stukje bij beetje het hele plaatje op tafel.

    Wat ons daarbij stoort is dat niet alles openlijk wordt gebracht, de MK website blijft achter bij de diverse wijzigingen. Informatie druppelt door uit persoonlijke brieven aan de klanten. Ook wij als MGV zijn in deze op dit moment aangewezen op deze bronnen en kunnen dus alleen maar achter de feiten aanhollen. Wat we dan ook naarstig doen.

    Wat we eerst proberen als ons dit soort informatie ter ore komt is om iets meer te weten te komen, voordat wij ons standpunt kunnen bepalen. Zoals Cees b.v. in deze thread deed n.a.v. de mededeling in de brief die aankondigt dat de telefoon gaat verhuizen van het MK netwerk naar het Casema netwerk. Gratis onderling bellen bij bundels blijft gratis maar niet meer voor "buiten" de bundel. We dachten te weten wat een bundel is althans bij MK. Lees je op de Casema site dat er al sprake is van een bundel bij afname van meer dan 1 dienst. Internet kon je bij MK nooit krijgen zonder TV. Hoe zit dat met telefonie bij MK en nu dus binnen Ziggo ? Kortom eerst uitzoeken, navragen en dan pas kan je echt aan de bel trekken.

    Het lastige bij dit soort zaken is, (als het slechts om een klein aantal abonnees gaat; waarvan een aantal mensen reageren en een nog kleiner aantal dreigen met opstappen en een nog kleiner aantal dit ook daadwerkelijk doet), dat MK dit ook incalculeert. Een protest van de MGV in deze zal op zich dan ook niet veel invloed hebben, tenzij we er in slagen betere alternatieven aan te dragen (zoals bv. met de eigen email server). Wat veel meer effect resulteert zijn echter de reacties op dit forum. (Overigens niet door MK voor rotte vis uit te schelden maar gewoon onderbouwd en met argumenten en reacties van anderen).

    Daarom stellen we alles in het werk om dit forum uit te bouwen en uit te dragen.

    Voor MK is het meestal gewoon een "marketing kwestie" hoe hou je je klanten vast en hoe haal je ze binnen. Dus door een goed product en goede service aan te bieden. Dat weten we van ze, daar zijn ze trots op en kunnen we hen ook op aanspreken en dat werkt ook inderdaad. De prijs is een andere factor, aan de ene kant kost een goed product nu eenmaal wat meer en heb je te maken met concurrentie aan de andere kant komt wederom de markt in beeld, met alleen maar ADSL geen vergelijkbaar alternatief dus.

    Nu we al een aardig eind op weg zijn in het fusie traject is het teleurstellend om te zien hoe zo links en rechts er per saldo door de klanten wordt ingeleverd en hoe weinig er relatief voor wordt teruggegeven.
     
  7. Ik heb zojuist de brief gelezen en direct gebeld, ik ben dus ook mooi de lul.

    Ik heb namelijk geen bundel.

    Waarom niet? Omdat die bundel er niet is en niet komt!

    Ik heb internet, telefonie en digitale tv, maar dit is geen bundel omdat ik X-Tra heb.
    Ik moet dus gewoon 50% betalen van het bellen onderling en ik ben hier behoorlijk pissig over. Ons X-Tra abonnement is onlangs al in prijs gestegen tot een niet meer normale 70 euro. Ik heb nooit iets gratis gehad, geen kaart, geen ontvanger, niks (ok, modem, maar dat krijgt iedereen).

    Nu wil ik best overstappen naar een bundel, alleen die bundel is er botweg niet. Van Multikabel krijg ik 3 opties: te veel betalen (laten zoals het is en niet zeiken), downgraden naar een powerbundel, alles opzeggen en dus niets meer betalen (maar ook geen internet, telefonie en tv meer).

    Dit vind ik ronduit belachelijk, UPC klanten betalen 60 euro voor 24/2,5 mbit en ik 70 voor 22/2 mbit en ik krijg dus géén ontvanger en ik kan niet gratis naar andere abonnees bellen, alleen omdat ze het geen bundel noemen.

    Ik ben het alle 3 niet van plan, laat mij gewoon gratis bellen, ik betaal al zo veel...
     
  8. Ook ik heb de brief gehad...

    Ik ben altijd zeer tevreden geweest met Multikabel en heb eigenlijk nooit iets te klagen gehad, maar dit breekt mn klomp.

    Er is met Xtra simpelweg geen mogelijkheid om een bundel te nemen (tenzij ik downgrade en mn internet snelheid halveer) en toch ga ik gewoon het gratis bellen verliezen.

    Waar blijft de Xtra bundel? Dit is een hele kleine administratieve wijziging. Ik wil met alle liefde een bundel nemen als dat Multikabel beter uitkomt, maar dan moet er wel een redelijke mogelijkheid geboden worden!

    Ik wil iedereen in dezelfde situatie vragen zowel een telefonische (ja dit kan, ondanks dat sommige medewerkers anders beweren) als schriftelijke klacht in te dienen.
     
  9. Er wordt je ook nog even 99 euro door de neus geboord ivm die gratis decoder die je niet krijgt, of je hem nou gebruikt of niet, je krijgt hem wèl bij een downgrade naar power bijvoorbeeld...

    En bij wie kan ik een telefonische klacht indienen want ik kon het vanmiddag niet.
     
  10. Gezien alle maatregelen van de afgelopen tijd kan ik voorlopig alleen maar concluderen dat Ziggo(/Multikabel) vooral bezig is met een actie om zoveel mogelijk abonnees te pushen richting de bundels. Telkens weer zie ik dat allerlei zaken negatief uitpakken voor de niet bundel abonnees. Bundel abonnees houden (nog?) wel gratis onderling bellen, bundel abonnees hoeven geen jaarlijkse smartcard heffing te betalen voor hun eerste smartcard die ze bovendien gratis krijgen terwijl niet bundel abonnees die moeten aanschaffen, bundel abonnees krijgen een "gratis" ontvanger die alle abonnees mogen financieren en ga zo maar door.

    Gezien de onbetrouwbaarheid van Ziggo(/Multikabel) is het echter maar de vraag hoelang die voordeeltjes stand houden. Laat je je onder deze druk toch verleiden tot de overstap naar zo'n bundel dan is de kans groot dat de voorwaarden al weer na een jaar veranderen waardoor je toch weer duurder uit bent en de stap terug is meestal niet zo makkelijk omdat er dan weer allerlei zaken geregeld moeten gaan worden en er bijkomende kosten zijn. Zo weet Ziggo(/Multikabel) ook wel dat de meeste telefonie klanten zonder bundel die ze in het verleden hebben gelokt met het gratis onderling bellen niet zo snel hun telefonie abonnement zullen beëindigen omdat ze dan weer geconfronteerd worden met aansluitkosten bij een andere provider plus allerlei gedoe om het nieuwe telefoonnummer bekend te maken. Bij de aankomende smartcard heffing voor de eerste smartcard van niet bundel abonnees geldt dat in veel gevallen de abonnee al geïnvesteerd heeft in digitale ontvangers die bij weigering van die smartcard heffing onbruikbaar worden.

    Daarom zullen de meeste abonnees onder protest wel weer gewoon gaan betalen hoe hoog allerlei heffingen en extra kosten ook worden.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina