1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Uitkleden die handel: onderling bellen met abonees

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Schumi28, 4 feb 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Weet je al wat meer?
     
  2. Nope, antwoord blijft uit. Maar je triggert me ieg wel om aan de bel te trekken.
     
  3. @benj

    dat dik gedrukte van jou is van toepassing op de gewone decoder, dus voor een klant die wilt gaan bundelen en heeft:
    televisie en i-net
    televisie en i-net en telefonie los
    televisie en telefonie

    de pvr actie is alleen van toepassing op
    klant met alleen rtv - vraagt powerbundel aan.
    heeft niets en vraagt powerbundel aan
     
  4. Is dat jouw interpretatie of heb je daarover een brief gehad ?
     
  5. Ik heb het goed doorgelezen en intrepeteer het dus zo, daarover hoef ik geen brief, de tekst is duidelijk.
     
  6. Tsja, als jij dit duidelijk vindt .....

    Als dit namelijk waar zou zijn:

    - Is dit een complete koerswijziging van Multikabel, omdat tot nu toe het afsluiten van een bundel als je alle producten los had ook een ontvanger kreeg. Dus zou deze actie eigenlijk een veel mindere zijn dan vroeger.
    - Na 29 februari krijg je geen ontvanger of PVR meer, want je voldoet dan niet meer aan het eerste deel van de voorwaarden als je al internet of telefonie hebt en geldt deze actie dan alleen voor bijvoorbeeld ex-ADSL klanten of mensen die alleen radio/tv hebben nu en niet voor iemand die een bundel wil afsluiten. Ik kan me overigens niet voorstellen dat iemand die op dit moment nog geen internet heeft zou willen beginnen met een Power bundel....

    Tuurlijk kan het allemaal waar zijn, maar er staat in het eerste deel heel duidelijk:
    Er staat dus dat je die 2 diensten koppelt in een bundel met een jaarcontract, er staat niet dat je deze of één van deze diensten niet al los mag hebben.

    Het onderste deel van de voorwaarden heeft te maken met een eerdere actie en staat los van het eerste deel, dat kan ook niet anders want ze hebben verschillende looptijden en begin-eind data, ze kunnen dus nooit op hetzelfde slaan. Tijdens de start van de eerste actie, bestond de actie met PVR nog helemaal niet.

    Maar als de intentie van Multikabel was zoals jij denkt dat hij is, dan hebben ze een hele slechte tekst gemaakt waar niemand het juiste in kan lezen. Hadden ze maar een voorbeeld genomen aan de voorwaarden van Casema, die hebben veel meer 'kadootjes-acties' voor allerlei vormen van upgraden, nieuwe klanten enzovoorts, maar daar wordt heel duidelijk uitgelegd wat je wel of niet mag voordat je recht hebt op dat kado.
     
  7. inderdaad heel goed gezegd !!! en blijf het vreemd vinden dat Casema met deze actie komt :

    Casema Mega + Telefonie
    Voordelig bellen: 20000/2000 kbit/s
    Megasnel internet, multiplayer games op meerdere pc's.
    voor 69,95 per maand.


    De voordelen van Casema Mega + Telefonie:
    Onze monteurs komen gratis telefonie en internet installeren! (normaal € 69,95)
    Gratis Digitale Televisie Harddisk Recorder (normaal € 399,-) en gratis DTV-pack (normaal € 29,95)
    Gratis telefonieabonnement
    Gratis Internet Security Pack (Ant-virus, Firewall, Anti-spam en Ouderlijk Toezicht)
    Geen aansluitkosten en gratis gebruik van modem
    Lage telefonie tarieven naar vast (€ 0,024 per minuut ),
    mobiel (€ 0,16 per minuut) en buitenland
    Geen telefonieabonnement van een andere aanbieder nodig
    U behoudt uw eigen telefoonnummer + telefoontoestel

    Optie extra :Onbeperkt Bellen Altijd
    Dag en nacht gratis bellen naar alle vaste nummers in Nederland (met uitzondering van betaalde servicenummers)
    € 10,- extra per maand met en maximum van 2000 minuten
     
  8. ALS ik het juist begrepen heb dan staat het er vrij duidelijk, begrijpend lezen is echter vrij moeilijk in acties en advertenties, daarom ben ik hier altijd zo op gespitst.

    Actie met gratis PVR bij powerbundel van 04-02-2008 tot 16-05-2008
    LEES: bij gelijktijdige aanmelding int&tel -> is dus nieuw -> klant heeft het nog niet!
    heeft alleen rtv of niets.

    Actie met gewone decoder € 15,- van 01-02-2008 tot 29-02-2008
    LEES: klant neemt reeds rtv + int EN/OF tel af en gaat bundelen ->
    klant heeft dus reeds 2 producten of reeds 3 en bundeld.
    ga je dan naar powerbundel wordt het dus tot 29-02 een gewone decoder geen PVR.

    Actie met gratis gewone decoder bij entree of familybundel vanaf 04-02-2008 tot 16-05-2008
    LEES: bij gelijktijdige aanmelding int&tel -> is dus nieuw -> klant heeft het nog niet!
    heeft alleen rtv of niets.

    Dus onderstaande gaat dan toch nog steeds op, echter tot 29-02-2008.

    Dan deze.

    Als je voor 29-02-2008 2 of alle 3 de producten los had en over zou gaan naar powerbundel, kwam je ook niet voor de pvr in aanmerking, omdat je die producten al had en niet nieuw aanmeld. Dan had je een gewone decoder gehad.
    Alleen klanten die i-net en tel. gelijktijdig aanmelden tussen 04-02-2008 en 16-05-2008 mogen bij die powerbundel gebruik maken van de pvr actie.

    - Van 01-02-2008 tot 29-02-2008 een gewone decoder voor € 15,- bij klanten die reeds 2 of 3 producten hebben en willen bundelen.
    (ongeacht welke bundel)

    - Van 04-02-2008 tot 16-05-2008 een pvr gratis bij een powerbundel voor klanten die nieuw zijn of alleen rtv afnamen.

    - Van 04-02-2008 tot 16-05-2008 een gewone decoder gratis bij entree en familybundel klanten die nieuw zijn of alleen rtv afnamen.

    En zal dus, zoals ik dit bovenstaande intrepeteer, inhouden dat de klanten die reeds 2 of meer producten willen bundelen na 29-02-2008, buiten de boot zullen vallen.

    Neen, er staat gelijktijdige aanmelding voor i-net en telefonie, als je ze al hebt dan meld je die dienst toch niet meer gelijktijdig aan, dan heb je ze toch al???
    Dit houdt dus in als je ze reeds hebt, dat er mogelijk een andere actie geldt, of geen actie meer...

    Idd, slaat ook niet op de bovenste helft, daar heb je gelijk in, dat zijn nieuwe acties.

    Maar die onderstaande actie loopt wel nog tot 29-02 en die is misschien dus nog bedoeld voor de bestaande klanten die op het moment alle diensten of 2 diensten reeds afnemen en willen bundelen.

    Mjah, tot zover ik lees en begrijp het zo, toekomst zal uitwijzen of ik het fout had ja of nee.
     
  9. Volgens mij lees je het goed hoor, ook ik lees het zo... (of anders ook fout ;))
     
  10. Nou je citeert niet de hele zin die er staat, er staat namelijk nog iets achter....

    Als je dus die hele zin leest, interpreteerde je dat makkelijk als "een 12 maandencontract-bundel maakt van je losse produkten die je al had met een maandcontract". Zo was het tot nu toe altijd tenminste. Maar blijkbaar wordt dit nu anders bedoeld, het kwam in ieder geval niet duidelijk over bij veel mensen. Bedankt voor de verduidelijking, misschien kan dit dan op de website aangepast worden ??

    Ook de nieuwe Website waar via de nieuwsbrief van afgelopen nacht naar verwezen wordt ( http://www.allesin1pakket.nl/ ) is onduidelijk voor wat betreft de voorwaarden van het aanbod. De voorwaarden daar zijn trouwens anders dan de voorwaarden op de Multikabel Site zelf. Op genoemde site staat een extra regeltje die niet op de MK-Site staat :
    De vraag is nu "wat is die aangevraagde dienst", is dat de bundel als product en mocht je dus nog geen bundel hebben, of betekent dit dat je geen van produkten internet en telefonie los mag hebben ??

    Dat laatste zou logisch lijken, ook naar aanleiding van Morphs uitleg, maar dat is dan weer in tegenspraak met het tweede deel van de voorwaarden op die site, wat geldt voor de actie die tot 29 februari loopt, want daar staat exact dezelfde zin tussen......
    Als die uitsluiting dus zou gelden voor het reeds hebben van 1 dienst (internet of telefonie), is deze uitsluitingsregel weer onzin in het tweede stuk van de aktievoorwaarden voor "overstappers", want die hebben juist al een of meer produkten.

    Aangezien ditzelfde regeltje op 1 pagina en in dezelfde Actievoorwaarden staat kan je dit dus maar op 1 manier interpreteren:
    - Met "Dienst" wordt in dit geval "de bundel" en niet de losse onderdelen bedoeld.
    Daarmee worden dus "bestaande bundelaars" uitgesloten van deze actie(s) en mensen die losse produkten omzetten naar een bundel niet.

    Nu denk ik, mede door de uitleg van Morph, dat dit niet zo bedoeld wordt door Multikabel/Ziggo, maar zo staat het er wel !

    Jammer genoeg heeft de MGV nog geen enkele terugkoppeling van onze contacten bij Multikabel hierover gekregen, we hebben hier in de afgelopen week al 2 keer om gevraagd om deze discussie te kunnen verduidelijken zodat er niet allerlei speculaties hoeven te ontstaan. Er is wel een antwoord toegezegd, maar nog niets gezien tot dit moment.

    Duidelijkheid in aktievoorwaarden moet er gewoon zijn, niet artikelen die iedereen op zijn eigen manier kan interpreteren. Nu lijkt het bewust vaag gehouden te zijn, hoewel dat misschien niet de bedoeling was. Ik schreef dit al eerder: een vergelijkbare actie bij Casema heeft veel duidelijker voorwaarden die je maar op 1 manier kunt interpreteren, zie hier en klik daar op de "geldende actievoorwaarden" link.

    Als we er vanuit gaan dat wat Morph schrijft klopt, had het heel simpel opgelost kunnen worden door in de voorwaarden bij de PVR te schrijven:
    - Dit aanbod geldt niet als U reeds internet en/of telefonie van Multikabel als los produkt heeft.

    En bij het "overstappers-aanbod" had kunnen staan:
    - Dit aanbod geldt alleen voor bestaande klanten die al internet en/of telefonie van Multikabel als los produkt hebben.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina