1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Uitkleden die handel: onderling bellen met abonees

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Schumi28, 4 feb 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Tsja, dat hebben we Multikabel ook voorgelegd in een tussentijds overlegje deze week. Zie het artikel wat deze middag op de frontpage is gezet hier.
     
  2. Beetje offtopic:
    Ik zie zojuist dat je nu gewoon een gratis PVR krijgt bij de powerbundel. Ik ga terug naar de powerbundel en na een maand weer upgraden. :D
     
  3. Denk zomaar dat je dan een jaarcontract krijgt, upgraden kan dan pas na een jaar :?
     
  4. Jaarcontracten zijn al enige tijd afgeschaft bij multikabel :wink:

    EDIT: Ik zie zojuist dat ze voor deze actie aparte voorwaarden hebben
    Tot zover de afschaffing van een paar maanden terug...
     
  5. Hahaha ik had ook even dit "geweldige" idee maar helaas dit werkt niet :-)
     
  6. Afschaffing geldt nog steeds, maar bij een 'kadootje' is het vrij logisch dat er wel een minimum termijn aan zit. Zo staat het ook in de nieuwe aanvullende voorwaarden van (dacht ik) november, waar staat dat bundels geen minimum termijn meer hebben. "Bij acties kan er wel een minimum termijn zijn" en die zal wel afhankelijk zijn van de prijs van het kadootje.
     
  7. Da's ook een optie ?!?

    Na het eerste onbevredigende standaard mailtje heb ik nogmaals een mailtje de kant van Multikabel gestuurd.

    Ik neem wel degelijk alle drie de produkten af die in de bundel zitten. Sterker nog, het was een bundel.

    Ik had een powerbundel en heb deze laten uitbreiden naar het snelste internetpakket (X-tra).

    Graag hoor ik van u hoe ik onderling gratis bellen kan behouden zonder te moeten inleveren op mijn internetsnelheid.


    Daarop kreeg vandaag deze mail terug.


    Geachte mevrouw/meneer ...

    Onlangs stelde u een vraag over digitale telefonie.

    Ik begrijp dat het erg vervelend voor u is dat onderling gratis bellen word afgeschaft voor mensen met losse abonnementen, zeker omdat u het hoogste abonnement van ons afneemt.

    Toch is er geen kosteloze andere optie dan een bundel, de enige optie (die dus kosten met zich meebrengt) is een Belbundel. Hiervoor betaald u 10 euro extra in de maand, en zo kunt u met alle vaste nummers in Nederland onbeperkt bellen.

    <knip>

    Met vriendelijke groet,
    Multikabel B.V.




    Misschien is dit een optie voor een aantal mensen maar punt blijft... 3 produkten blijft 3 produkten, hoe je het ook went of keert...
     
  8. Zoals te lezen is op de website:

    Actievoorwaarden bij overstap van een combinatie van Televisie, Internet en/of Telefonie naar een Bundel

    1 februari 2008 tot en met 29 februari 2008


    Aanmelden voor deze actie kan van 1 februari 2008 t/m 29 februari 2008.
    Per adres kan slechts éénmalig gebruik worden gemaakt van een Bundel aanbod met digitale ontvanger tegen een vergoeding van eenmalig € 15. De digitale ontvanger wordt geleverd inclusief DTV Startpakket.
    Overstap van een combinatie van Televisie, Internet en/of Telefonie naar een Bundel van Multikabel geeft recht op het actieaanbod.
    Multikabel behoudt zich het recht voor om deze actie zonder opgaaf van reden per direct te beëindigen.
    Bij afnemen van een Bundel geldt een overeenkomst voor een periode van 12 maanden
    Na 12 maanden gaat de contractsituatie over in een contract voor onbepaalde tijd, dat opzegbaar is met een opzegtermijn van 4 weken
     
  9. Ik had mij inderdaad een tijdje na het plaatsen van het bericht al verbeterd. :)
     
  10. eerst naar de powerbundel en dan upgraden

    Ik heb net gebeld met het nummer in de brief. Na het lezen van alle bovenstaande berichten wilde ik toch een aantal dingen van Multikabel zelf horen.

    Keurig te woord gestaan en na aanvankelijk mijn verbazing en klacht aangehoord te hebben ging de medewerker van Multikabel (naam gemodereerd) goed in op mijn persoonlijke situatie.

    Wat die is? Ik heb nu geen digitale tv, wel telefonie bij MK en een Xtra-abonnement voor internet. Of ik na een downgrade naar een powerabonnement nog steeds tevreden ben over de snelheid betwijfel ik, maar kan ik alleen in de praktijk bewijzen. Misschien heb ik er wel genoeg aan?

    Dat brengt mij op het dilemma. Als ik niet tevreden ben over de snelheid van Power wil ik daar geen 12 maanden aan vast zitten. Het verlossende antwoord: dat zit u ook niet, het is altijd mogelijk weer te upgraden!

    Omdat dit voor mij cruciaal was heb ik gevraagd of hij dat voor de zekerheid nog eens na wilde gaan. Vol begrip voor mijn argwanende opstelling kon hij na ruggespraak nog een keer bevestigen dat het klopte.

    Wat ik ga doen? Per 1 maart neem ik in ieder geval een power abonnement, en neem, hoewel ik niet op digitale televisie zit te wachten, de decoder in ontvangst. dat kost me per saldo € 15,-- voor de smartcard. Als het tragere internet me niet bevalt upgrade ik dat naar Xtra, dan vervalt natuurlijk het gratis bellen omdat ik geen bundel meer heb. Om de gesprekskosten te beperken neem ik daarvoor een Volopbellen altijd abonnement bij en dan ben ik per saldo € 5,-- duurder uit.

    Voordelen van dit advies van Multikabel:
    1. ik krijg een digitale ontvanger (voor mij scoort deze het minst);
    2. ik kan een goedkoper abonnement een maand uit proberen.

    Voor iedereen is uit te rekenen of dit een aantrekkelijk alternatief is. Hangt van je telefoongedrag af. Ik bel veel lokaal met niet multikabel abonnees. Dat maakt natuurlijk wel verschil.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina