1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Einde voor "eigen mailserver" ??

Discussie in 'Internet - Email' gestart door CeeS, 3 feb 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb voorheen UPC gehad (ander adres) en daarna ADSL bij meerdere aanbieders (Fast-XS, Dutchweb, SpeedXS, Demon, XS4All) en bij allemaal was poort 25 standaard open danwel op verzoek open te stellen.
     
  2. Tja mi zegt dat dus wat over die ADSL providers, hun zijn dan dus indirect mede schuldig aan de verspreiding van spam :?
     
  3. Poort 25 open betekent niet automatisch spam, dat slaat werkelijk nergens op. Kwestie van de mailserver goed instellen dat ie niet als open relay fungeert.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jun 2008
  4. He,

    Nadat ik ben afgesloten op de MailRelay (was dus heel lang een gebruiker van die Relay-server) ben ik toch gaan denken.

    MK/Ziggo heeft toch alleenmaar de Poort 25 naar binnen toe geblocked?

    Dus mijn eigen SMTP-server zou dan nog wel werken? Maar ik kan zelf niet functioneren als Mail Relay (vanwege spambots).

    Maar het ontvangen van de mails naar bijvoorbeeld een exchange server is nog steeds wel mogelijk?

    Of haal ik nu een hoop dingen door elkaar?

    Oftewel: inkomende berichten naar je eigen mailserver gaan toch NIET over poort 25? Dus, je kun wel mails ontvangen?!
    En, uitgaande mails vanaf je eigen server gaan over de uitgaande poort 25? Dus je zou zelf WEL kunnen sturen?!

    Indien poort 25 beide kanten dicht is, is het mogelijk om de smtp server van multikabel te ontvangen dus dat is geen ramp lijkt mij.

    Maar dat de server wel of niet kan ontvangen na het dicht gooien van poort 25 vraag ik me nu af.

    Gr. Tim
     
  5. Ja, haalt een aantal dingen door elkaar :wink:

    Op het oude Multikabel deel van het nieuwe Ziggo netwerk wordt alle verkeer, van en naar de eind gebruikers poort 25 gerouteerd naar mx.multikabel.nl omdat men er vanuit gaat dat het hier gaat om SMTP verkeer.
    Door het routeren heeft Ziggo invloed op de kwaliteit van de email en kan er voorkomen worden dat er misbruik wordt gemaakt van open relays bij eind gebruikers.

    Als je praat over het binnenhalen van email in je emailclient praat je over POP (of IMAP) en dit gebruikt andere poorten, dit staat los van het feit of je een eigen server of een Ziggo server gebruikt.


    Mocht je van mening zijn dat er geen veiligheidsissues zijn op jou eigen SMTP server kunnen je bijvoorbeeld via Rollernet.us een account aanmaken en je SMTP (inclusief poort) verwijzen zodat je je SMTP verkeer op een andere poort krijgt aangeboden.
    Voor de volledigheid moet je dan wel zorgen dat je router luistert op de nieuwe poort en dit doorzet naar poort 25 (of je SMTP server configureren dat die ook luistert op de nieuwe poort)

    Kleine tip nog, gebruik dan een poort boven de 30.000 op die manier loop je minder risico dat je server op duikt in een portscan.

    Groeten en succes.

    Ted

     
  6. Ok bedankt!

    Maar met het ophalen van de mails bedoel ik dus de server....

    Stel ik mail van een hotmail accountje naar mijn domeinnaam... Die ging eerst door de Mail Relay van MK. Maar door een kleine inactifiteit ben ik er uit gehaald...

    Dus staan nu mijn MX instellingen naar mijn thuis ip. Wat gebeurt er dan met die mail? Die wordt geweigerd omdat poort 25 in beide kanten dicht is?

    En stel ik wil vanaf mijn Outlook Web Access (via mijn exchange server dus) een mail sturen naar hotmail. Dan kan ik wel zenden? Maar dat is te verhelpen door smtp.quicknet.nl als SendConnector te gerbuiken dus dat is geen probleem. Denk ik :P UPDATE: Ik kan dus wel zenden (gaat via smtp.quicknet.nl)
    Maar ontvangen op mijn server niet :( omdat ik uit de "Eigen Mailserver"-dienst van MK uit ben gehaald :S

    Kan iemand mij weer terug zetten :lol:
     
  7. Als je een mail stuurt aan je eigen maildomein en de MX record staat ook naar je thuis ipadres zou je in hotmeel een melding krijgen dat de mail niet kan worden afgeleverd omdat de gebruiker niet bekend is (bij ziggo)

    Het 2de kun je eenvoudig testen lijkt me..
    eerst met de optie smtp.multi..
    dan met optie "send directly by DNS ..."

    Ted

     
  8. Tweede werkt dus...

    Alleen wil ik ook weer kunnen ontvangen op mijn server. (heeft gewerkt: http://mgv.multikabel.nl/phpnuke/mo...=0&postorder=asc&highlight=exchange&start=120

    toen kon ik wel ontvangen maar niet verzenden... Nu weet ik hoe ik moet verzenden maar mag ik niet meer ontvangen :( )

    Kan niet iemand van het bestuur mij terug plaatsen :evil::eek:
     
  9. Met RollerNet werkt alles weer.

    maar je ma maximaal maar 1mb genereren.

    heb geen zin om er voor te betalen!

    Dit is dus een vergelijkbaar systeem als die van MK toch?

    Wil toch liever het systeem van MK !:evil:

    Kan iemand er voor zorgen dat mijn domein weer ingevoerd wordt?

    Weet iemnd of dit zysteem nnog terug komt? En wanneer?
     
  10. Hi!

    Private message me even de domein naam en je hoofd e-mail adres dan kijk ik wat ik voor je kan doen.

    Bye,
    Raymond.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina