1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Einde voor "eigen mailserver" ??

Discussie in 'Internet - Email' gestart door CeeS, 3 feb 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Exchange gebruikt meerdere poorten, maar ik heb nu ook een normale mailserver draaien.

    voor de rest poort 25 staat bij adsl standaard open. Zijn er maar weinig, lees een paar, die hem blokkeren. En mochten ze hem blokken kan je een relay gebruiken. Een zelfde die MK altijd gebruikte, alleen dat systeem werkte wat beter
     
  2. Ik heb het niet geturfd, maar als je google erop na zoekt dan blijkt dat de meeste providers poort 25 blokkeren.
     
  3. Hi!

    Ja en op zich ook een prima streven. Deden ze het ook maar uitgaand. Zouden we serieus een stuk minder spam hebben...

    Bye,
    Raymond.
     
  4. Eigen Mailserver

    LS,

    Helaas heb ik in dit hoofdstuk (en op de rest van deze en de Ziggo site)nog niet een duidelijk antwoord gevonden op de vragen;

    - komt de eigen mailserver middels de mx verwijzing nog terug, en zo ook de configuratie hiervan?
    - hoe dien je nu bestaande verwijzingen te muteren. De servicedesk zou hierop terugkomen maar tot op heden (1 week) nog niets vernomen..


    Alvast bedankt voor jullie reactie.

    Ted Janzen (voormalig Multikabel gebruiker)
    Hoofddorp
     
  5. Hi!

    Of de dienst terug komt is nog niet bekend. Aanpassingen kunnen op het moment nog niet worden doorgevoerd. Wat wil je aangepast hebben?

    Bye,
    Raymond.
     
  6. Raymond,

    Bedankt voor je reactie. De mutaties zijn nu nog niet van belang (zolang nog niet duidelijk is of de dienst terug komt). Ik ben gewoon benieuwd :wink:

    Grt,

    Ted
     
  7. Hmmm...

    Hmmm net overgestapt naar Casema bij verhuizing, kom ik er (te laat) achter dat poort 25 geblokkeerd is. Een woord: waardeloos. Ik had zelf beter kunnen kijken, maar had dit gewoon niet verwacht, een les voor de volgende keer (Ik kom van XS4All).

    Gelukkig heeft Ziggo geen minimum contractsduur, dus ben ik er weer snel vanaf.
     
  8. Misschien heb je wat aan dit artikel, zelf heb ik geen kaas gegeten van mailservers, het nut ervan zie ik ook nog niet echt :?
     
  9. Bedankt voor de hulp Manolito, maar het gaat helaas niet op.

    Om de smtp server van Casema/Ziggo als relay te gebruiken voor inkomende mail, moet je namelijk wel in kunnen stellen dat alle mail die daar binnenkomt voor mijn eigen domain, doorgestuurd wordt naar mijn mailserver. Deze mogelijkheid is er niet en gezien het publiek dat Casema/Ziggo wil bedienen (no offense) denk ik niet dat dit er ooit gaat komen. Bovendien is dit een omweg, en waarom moet het via een omweg als het gewoon direct kan door gewoon poort 25 open te laten.

    Op dit moment heb ik tijdelijke oplossing ook met een relay server buiten het Casema netwerk (XS4All) die de mail via VPN doorstuurt naar mijn eigen emailserver. Dit is ook geen optimale configuratie, aangezien ik nu afhankelijk ben van het "up" zijn van 2 internetaansluitingen. Er zijn ook betaalde oplossingen, maar nogmaals dat is niet iets waar ik op zit et wachten. Deze tijdelijke oplossing moet het maar even doen, totdat of ik binnenkort weer weg ben bij Ziggo, of totdat Ziggo onverhoopt toch poort 25 besluit open te zetten. De kans op het laatste schat ik niet erg hoog, maar ik sta open voor verrassingen.

    Het voordeel van een eigen mailserver is dat je alles in eigen hand hebt. Ik heb een pda met internet toegang in nederland. Met een eigen server kun je je mail/agenda/etc. overal up-to-date hebben, zonder steeds te moeten syncen via een desktop thuis. Nadeel van een eigen server is dat je erg afhankelijk bent van de uptime van je internetverbinding (als je internet eruit ligt, kun je ook geen mail ontvangen). Bij XS4All heb ik er nooit problemen mee gehad, afgezien van de afgelopen grote landelijke storing.
     
  10. Die mogelijkheid is er wel en werkt ook gewoon, helaas op dit moment alleen voor bestaande Multikabel klanten vanwege de migratie. Nieuwe aanmeldingen gaat momenteel niet meer via de website automatisch.
    Wanneer dit weer 'open' gaat is nog niet bekend, in elk geval nadat het hele migratietraject klaar is.

    Poort 25 helemaal open zie je bijna nergens meer ivm spam.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina