1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Einde voor "eigen mailserver" ??

Discussie in 'Internet - Email' gestart door CeeS, 3 feb 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik woude deze maand een eigen email server opzetten om geld te besparen bij een hosting bedrijf (contract loopt over een paar weken af). En nu ineens kan dat voor een of een andere reden niet meer, terwijl het al drie jaren was wel toegestaan. Hoe kan je dat dan verklaren in deze voorwaarden? En jullie eigen helpdesk weet er echter niks van.

    Jullie zijn echt niet meer geloofwaardig.
     
  2. Hi!

    Nogmaals, poort 25 was altijd al dicht. Eigen mailserver is er ook nog geen 3 jaar, dat product is ontwikkeld het eerste kwartaal 2006. En iets later daarna in productie gegaan.

    Laten we geen wellus nietus discussies starten op het forum, daar is het de plek niet voor. Ik vertel je alleen wat details, die kun je in twijfel trekken dat is je goed recht. Maar ik post ze niet out of the blue.

    Insiders bij de MGV weten dat er een aantal techneuten hard gelobby'd hebben voor het eigen mailserver project. Er is een andere beslissing genomen, en wellicht komt het later weer terug. Maar kennelijk was dat nu nog niet meteen mogelijk.

    Bye,
    Raymond.
     
  3. Je valt in herhaling, en jullie snappen het punt nog steeds niet.

    Het gaat absoluut niet om de techniek.

    Het gaat om de communicatie aan de klant vanuit jullie bedrijf, en geld, en de verspilde tijd.

    Het koste mij welgeteld twee dagen om een mail server met webmail, SSL, TLS, SMTP Auth, imaps, https, MySQL ezv te bouwen. Als ik niet op tijd dat hosting contract annuleer, zitten wij weer een jaar aan vast: een kleine 450 euro schade, want wij hebben wel al een eigen server gekocht.

    Ik was schriftelijk in een email verteld dat hat wel mogelijk was in April 2005 om eigen servers te laten draaien door het verkoopafdeling, zonder beperking behalve een "fair use policy" met geen maximum. Ik was toen ook mondeling verteld dat het mogelijk was door de helpdesk. Ik heb de voorwaarden heel goed nagelezen, en deze beperking was en is nog steeds niet inbegrepen.

    Het wegnemen van deze optie was ook niet te vinden op de site, nog bekend door julliie eigen helpdesk, nog aangekondigd via een email.

    > Insiders bij de MGV weten
    Maar de normale klant dus niet.

    Jullie eigen officiel Quicknet website zegt nog steeds niks over Ziggo.

    Jullie helpdesk medewerkers kennen blijkbaar niet eens de nieuwe naam, en dus ook niet de toekomst plannen.

    > Laten we geen wellus nietus discussies starten op het forum, daar is het de plek niet voor.

    En als een forum geen communicatie kanaal is, wat dan wel?

    Vooral als alle andere kanalen blijken helemaal niet te werken.

    > Bye
    Inderdaad, ik zou niet te veel tijd meer aan deze klant opmaken, want ik wordt zo meteen een ex-klant.

    Hou doe en bedankt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 apr 2008
  4. Ik denk dat wanneer je zulke technische dingen graag wil je dan sowieso bij de verkeerde provider bent. Als je dingen als een eigen mailserver (incl batched smtp!) wil gaan gebruiken moet je bij XS4ALL zijn.
     
  5. Hi!

    Of gewoon een -zakelijke- aansluiting Multikabel nemen ipv een consumer abbo. Daar staat poort 25 wel op open.

    Bye,
    Raymond.
     
  6. Geen optie. De laatste keer dat ik heb gekeken was Eindhoven niet in Noord-Holland. En lang mag het zo blijven.

    Het wordt Solcon. Geen verschil tussen consumenten en bedrijven. Vaste IP adress. Server toegestaan. Geen poort filtering. 8000/1024 ipv 6000/1024. En maar 3 euro per maand extra.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 apr 2008
  7. Ik gebruik Rollernet om de dichte poort 25 te omzeilen. Alleen kost dat sinds een halfjaar ook geld. Iets van $ 35 per jaar. Maar het werkt wel.
     
  8. even een vraagje, waarom gebruiken mensen dit zo? ik weet niet precies hoe dit relay server gebeuren werkt, maar begrijp dat het gaat om de gelimiteerde poort voor de mail.
    Ik heb een hosting account op een server in een datacenter. Mijn hosting beheerder heeft voor mij een niet nader te noemen poort geopend en doorgestuurd naar de mail port, dit kunnen (ex-)MK gebruikers die klant zijn bij mij dus gebruiken om wél grote bijlagen te kunnen versturen. Kun je op de zelfde manier ook voor je thuisserver de email niet via een andere port laten lopen?
     
  9. Dit probleem speelt alleen bij mensen die hun eigen domein mailserver op een PC thuis hebben draaien. Als je domein wordt gehost door een ander dan regelt die ook de mail voor je.
     
  10. dat snap ik, daarom zei ik ook "Kun je op de zelfde manier ook voor je thuisserver de email niet via een andere port laten lopen?"
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina