1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Einde voor "eigen mailserver" ??

Discussie in 'Internet - Email' gestart door CeeS, 3 feb 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Heeft iemand al meer nieuws?

    Als ik nu inlog op sevice.multikaebl.nl (met mijn hoofd-emailadres :P)

    En ik gan naar: Eigen Mailserver... Dan krijg ik een error: Dienst niet meer beschikbaar...

    Maar een 2 weken geleden kon ik nog gewoon mijn domein daar zien staan :S

    Is het nu echt definitief voorbij :S ? Moet ik nu moeilijk gaan tunnelen door een ander poort heen?

    Ik ga binnenkort een server in een colo hangen... ALS het echt drama blijft bij MK, dan wil ik best een Eigen Mail-Relay voor jullie opzetten... Al hoewel ik dan wel een beetje hulp nodig heb ;) Mail-Relay's heb ik nog nooit opgezet! En als het echt moet, dan is het volgens mij ook mogelijk om het via een andere poort (zeg 400, of over ssl, indien niet ingebruik ;) )

    Laat me ff weten wat MK er nu van denk, wat hun plannen zijn... En ik wil graag andere OOK helpen ;)
     
  2. Als je inlogt zou je volgens mij je bestaande redirects nog moeten zien staan. Voor bestaande setups zou dit nog werkend blijven. Bij mij staan ze er ook nog. Kom je helemaal niet in die optie meer ?

    Dit zou een soort overgangsregeling zijn en na verloop van tijd (niet op korte termijn) zou deze dienst weer in gebruik komen, maar er moeten eerst vele wijzigingen doorgevoerd worden begrepen wij.
     
  3. Ik zie helemaal niks meer staan, het enigste wat ik te horen krijg is: Deze dienst is niet meer beschikbaar :S
     
  4. Hi!

    De dienst is nog beschikbaar voor de huidige gebruikers. Je hebt zelf geen actieve domeinen op de dienst op het moment dus zie je het menu ook niet meer.

    Bye,
    Raymond.
     
  5. Ben er zojuist achtergekomen (danke je CeeS!) dat ik uit het systeem ben gehaald ivm. een foute mx-instelling in mijn DNS. Ik heb drie weken geleden een domein verhuizing achter de rug... Daar is het mis gegaan....

    Helaas kan ik nu niet meer gebruik maken van deze dienst.... Ik moet nu HEEL lanag wachten :evil::evil: Totdat de hele Ziggo migratie rond is.... En dan maar hopen dat het ECHT weer terug komt!!! :x
     
  6. Geld dit ook voor Quicknet?

    Ik ben een Quicknet ADSL gebruiker. Ik weet niet eens officieel of Quicknet hoort bij Multikabel en dus Ziggo. Zucht. Maar als ik een tracert doe dan kom ik uit via een multikabel router, dus het zal wel.

    1) ik vindt dat de hele veranderingsprocess eeruugh slecht communiceerd is. Heb namelijk geen enkele melding gekregen.

    Ik belde vandaag de Quicknet helpdesk want ik had het vermoeden dat er een poort filter in het netwerk was. Ik ben al 3 jaar bestaande klant maar mag ineens geen veranderingen meer in brengen. Raar om dat zij mijn dienst hebben wel veranderd, zonder mij in te lichten. Zij hadden geen enkele idee van wat zal in de toekomst met mijn service gebeuren. Service Site was ook drastisch ingeperkt: veel opties weggehaald. Zij zeiden dat het wordt uiteindelijk duidelijk. tja. Ik ben trouwens alleen op de naam "Ziggo" via Google uitgekomen, maar het bevalt mij al totaal niet.

    2) Eigen server en vrijheid is voor mij heilig. Ik heb voor Quicknet drie jaar geleden gekozen om dat hun reklame duidelijk maakte dat eigen servers toegestaan waren, terwijl dat bij Chello was alleen maar "gedogen." Ik ben geen file-sharer, maar ik wil dat mijn Internet verbinding transparent is. Ik heb dat nodig voor mijn werk. Ik heb bijvoorbeeld al jaren asterisk als voip PABX draaien. Lang voordat voip als dienst in Nederland te koop was. Er is niks in de Internet standaards dat zegt dat poort X voor doeleind Y moet gebruikt worden, en dat het geblokkeerd mag zijn. Poort 25 is alleen maar een 'traditie' voor SMTP gebruik.

    3) Ik heb een eigen firewall en ruim voldoende kennis om dit set up zelf te ondersteunen. Ik wil niet dat mijn provider "stiekem" dingen gaat filteren of her-routieren.

    Dus helaas ga ik waarschijnlijk weg bij Quicknet/Multikabel of wat dan ook het nu heet. Jammer. Ik ben 3 jaar al dik tevreden met de 6000/512 Large verbinding voor 26 per maand, terwijl dat lang niet eens de goedkoopste is.

    Dat providers terug willen gaan naar een typisch thuis-klant modeel, dat vind ik normaal. Maar de manier waarop. :oops:

    Iemand aanbevelingen voor alternatieven?

    Solcon?

    Ik wil:
    - eigen servers toegestaan, om wat voor poorten ook
    - het liefste EEn vaste IP adress
    - goede prijs (heb geen sdsl nodig)
    - redelijk snelheid 2048/512 zal ruim voldoende zijn
    - twee jaar contract (want daarna hebben wij al waarschijnlijk 100Mb glasvezel Onsnet in mijn straat in Eindhoven)

    Hou doe en bedankt!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 apr 2008
  7. Hi!

    Prachtig verhaal, je haalt alleen een paar dingen door elkaar. Poort 25 stond altijd al dicht. Het eigen mailserver verhaal is veel later gekomen.

    QuickNet heeft geruime tijd in de voorwaarden gehad dat je geen services mocht draaien. Dat is later aangepast, maar het is zeker NIET zoals jij nu schetst.

    Of ik het er mee eens ben laat ik even in het midden, maar wil wel benadrukken dat het anders is als geschetst.

    Bye,
    Raymond.
     
  8. Echt waar? Laat mij de precieze voorwaarden zien, en waar zij gepubliceerd zijn, en precies wanneer.

    Want volgens mij.......

    Het was toen in 2005 zo:
    http://web.archive.org/web/20050408082912/www.quicknet.nl/klantenservice/voorwaarden

    En nog steeds nu.... is het toegestaan om een web server of meer computers achter het verbinding aantesluiten.
    http://web.archive.org/web/20070703110338/http://www.quicknet.nl/klantenservice/voorwaarden

    Zelfs de AUP meldt dat het enige verboden email handeling is SPAM sturen. Je mag dus leze dat andere handelingen zijn wel toegestaan.

    Er is helemaal niks dat meld dat een eigen email of andere soort server is NIET toegestaan. Natuurlijk mits het netwerk van QuickNet hiervan geen hinder ondervindt.

    http://web.archive.org/web/20041015080527/http://www.quicknet.nl/klantenservice/aup

    Als jij gelijkt heeft, dan heeft Quicknet zeker verzuimd mij over een verandering in de voorwaarden te informeren. Ik heb jaren niks van Quicknet gehad behalve de maandelijkse faktuur email. En het staat ook niet op de officiele Quicknet.nl site.

    Ik heb absoluut de moeitie waard genomen om dit onderwerp 110% grondig met de sales persoon EN de helpdesk te controleren, al in April 2005, voordat ik de dienst aanschafte. Dit poort-transparantie was voor mij DE reden om voor Quicknet te kiezen, terwijl het niet de goedkoopste was.

    Als je de bestaande klanten niet over veranderde dienstvoorwaarden informeert zijn ze absoluut niet rechtsgeldig. En als je de klant opzettelijk misleid......

    Geeft mij weer eens duidelijk een signaal dat dit geen betrouwbare partij is.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 apr 2008
  9. Je haalt 2 dingen door elkaar. Inderdaad mag je servers aansluiten, maar de mail-poort 25 is altijd dicht geweest. Dat is dus geen verandering. Ook de netbios poorten staan dicht bijvoorbeeld.
     
  10. Quicknet bestaat al wat langer dan 2005 :wink:

    Aan Raymond hoef je echt niet te twijfelen :wink:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina